Page 14 - Magazyn Employer Branding nr 3
P. 14
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
»
KRYSTYNA MATYSIAK
Dyrektor HR, członek zarządu LINK4
ak zostać najlepszym pracodawcą? To właściwie bardzo
proste. Wspólnie ze słynnym Instytutem Gallupa co SARA ŚLUBOWSKA
roku pytamy naszych pracowników o to, co mogłoby CEE Employer Branding & Talent Acquisition Lead
być w frmie lepsze. Takie badanie jest zresztą przepro- w Unilever Polska
Jwadzane na całym świecie, we wszystkich spółkach
brytyjskiej grupy RSA, do której należy LINK4. Używamy w tym Unileverze traktujemy pracowników jako najważniejszy zasób naszej
celu anonimowych kwestionariuszy, więc można krytykować organizacji. Dbamy o to, by tworzyć warunki do rozwoju w sprzyjającej
wszystko i wszystkich, ile dusza zapragnie. Ale to nie koniec. atmosferze. Wiemy, jak ważna jest możliwość harmonijnego łączenia
Potem włączamy pracowników we wdrażanie ulepszeń. I to jest życia zawodowego z prywatnym, dlatego mamy bardzo elastyczne
właśnie klucz do sukcesu, kiedy ludzie są odpowiedzialni za Wpodejście do pracy. Zatrudnione u nas osoby mogą pracować z domu,
rozwiązywanie własnych problemów. Jesteśmy bardzo dumni decyzję o godzinach pracy także pozostawiamy im. Wierzymy, że każdy ma indywidualny
z wyróżnienia przyznanego przez Aon Hewitt. Dodam, że spółki styl i preferencje dotyczące sposobu działania, więc pozwalamy na elastyczność, tak by
RSA w innych krajach również zdobywają podobne nagrody. To wszyscy czuli się komfortowo i mogli pracować efektywnie. Tym, co członkowie naszej
nie jest przypadek. Do wspomnianych działań dochodzą liczne organizacji bardzo często wymieniają jako cechę charakterystyczną dla Unilevera, jest
programy motywacyjne. Jeden z nich to LINK4U, w którym niezwykła atmosfera i otwarci, przyjaźni ludzie.
pracownicy zbierają specjalne punkty za swoje aktywności nie- Dynamiczne środowisko pracy w Unileverze sprawia, że na każdego czeka tu mnóstwo
bezpośrednio związane z codziennymi obowiązkami, np. za akcje wyzwań, co czyni pracę ciekawą i rozwojową. Już osoby na specjalistycznych stanowi-
charytatywne, pomoc kolegom z innych działów. Następnie te skach prowadzą duże, często międzynarodowe czy regionalne projekty, co oznacza, że
punkty mogą wymieniać na nagrody (sami decydują, na jakie). dajemy pracownikom sporą odpowiedzialność i obdarzamy zaufaniem. Oprócz możliwości
awansu dajemy także szansę na rozwój poziomy, co oznacza zdobywanie specjalistycz-
nej wiedzy na różnych stanowiskach w obrębie danej funkcji. Ponadto umożliwiamy
budowanie kariery w różnych obszarach, m.in. łańcucha dostaw, sprzedaży, fnansów,
marketingu, co oznacza, że pracownik może dowolnie kształtować swoją drogę zawo-
dową i poznawać różne części frmy. Unilever jest międzynarodową organizacją – na co
dzień działamy w bardzo zróżnicowanych zespołach, co pozwala na poznanie innych
kultur, doświadczenie nowego podejścia czy sposobu pracy. Oferujemy szeroki pakiet
beneftów, daleko wykraczający poza standardowy Pracowniczy Program Emerytalny.
Aby umożliwić członkom naszych zespołów rozwijanie ich pasji, oprócz elastycznego
podejścia do pracy dajemy im możliwość urlopu bezpłatnego (tzw. sabbatical, który
wykorzystują np. na podróżowanie po świecie). Wśród trendów na rynku pracy wy-
raźnie zaznacza się potrzeba stabilności zatrudnienia, dlatego tworzymy bezpieczne
środowisko pracy, a jednocześnie możemy pochwalić się nowoczesnymi sposobami
zarządzania talentami i biznesem. W Europie jesteśmy uznawani za najlepszą frmę do
rozwoju zdolności przywódczych (badanie Hay Group, 2013).
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3/2013 # 14
»
KRYSTYNA MATYSIAK
Dyrektor HR, członek zarządu LINK4
ak zostać najlepszym pracodawcą? To właściwie bardzo
proste. Wspólnie ze słynnym Instytutem Gallupa co SARA ŚLUBOWSKA
roku pytamy naszych pracowników o to, co mogłoby CEE Employer Branding & Talent Acquisition Lead
być w frmie lepsze. Takie badanie jest zresztą przepro- w Unilever Polska
Jwadzane na całym świecie, we wszystkich spółkach
brytyjskiej grupy RSA, do której należy LINK4. Używamy w tym Unileverze traktujemy pracowników jako najważniejszy zasób naszej
celu anonimowych kwestionariuszy, więc można krytykować organizacji. Dbamy o to, by tworzyć warunki do rozwoju w sprzyjającej
wszystko i wszystkich, ile dusza zapragnie. Ale to nie koniec. atmosferze. Wiemy, jak ważna jest możliwość harmonijnego łączenia
Potem włączamy pracowników we wdrażanie ulepszeń. I to jest życia zawodowego z prywatnym, dlatego mamy bardzo elastyczne
właśnie klucz do sukcesu, kiedy ludzie są odpowiedzialni za Wpodejście do pracy. Zatrudnione u nas osoby mogą pracować z domu,
rozwiązywanie własnych problemów. Jesteśmy bardzo dumni decyzję o godzinach pracy także pozostawiamy im. Wierzymy, że każdy ma indywidualny
z wyróżnienia przyznanego przez Aon Hewitt. Dodam, że spółki styl i preferencje dotyczące sposobu działania, więc pozwalamy na elastyczność, tak by
RSA w innych krajach również zdobywają podobne nagrody. To wszyscy czuli się komfortowo i mogli pracować efektywnie. Tym, co członkowie naszej
nie jest przypadek. Do wspomnianych działań dochodzą liczne organizacji bardzo często wymieniają jako cechę charakterystyczną dla Unilevera, jest
programy motywacyjne. Jeden z nich to LINK4U, w którym niezwykła atmosfera i otwarci, przyjaźni ludzie.
pracownicy zbierają specjalne punkty za swoje aktywności nie- Dynamiczne środowisko pracy w Unileverze sprawia, że na każdego czeka tu mnóstwo
bezpośrednio związane z codziennymi obowiązkami, np. za akcje wyzwań, co czyni pracę ciekawą i rozwojową. Już osoby na specjalistycznych stanowi-
charytatywne, pomoc kolegom z innych działów. Następnie te skach prowadzą duże, często międzynarodowe czy regionalne projekty, co oznacza, że
punkty mogą wymieniać na nagrody (sami decydują, na jakie). dajemy pracownikom sporą odpowiedzialność i obdarzamy zaufaniem. Oprócz możliwości
awansu dajemy także szansę na rozwój poziomy, co oznacza zdobywanie specjalistycz-
nej wiedzy na różnych stanowiskach w obrębie danej funkcji. Ponadto umożliwiamy
budowanie kariery w różnych obszarach, m.in. łańcucha dostaw, sprzedaży, fnansów,
marketingu, co oznacza, że pracownik może dowolnie kształtować swoją drogę zawo-
dową i poznawać różne części frmy. Unilever jest międzynarodową organizacją – na co
dzień działamy w bardzo zróżnicowanych zespołach, co pozwala na poznanie innych
kultur, doświadczenie nowego podejścia czy sposobu pracy. Oferujemy szeroki pakiet
beneftów, daleko wykraczający poza standardowy Pracowniczy Program Emerytalny.
Aby umożliwić członkom naszych zespołów rozwijanie ich pasji, oprócz elastycznego
podejścia do pracy dajemy im możliwość urlopu bezpłatnego (tzw. sabbatical, który
wykorzystują np. na podróżowanie po świecie). Wśród trendów na rynku pracy wy-
raźnie zaznacza się potrzeba stabilności zatrudnienia, dlatego tworzymy bezpieczne
środowisko pracy, a jednocześnie możemy pochwalić się nowoczesnymi sposobami
zarządzania talentami i biznesem. W Europie jesteśmy uznawani za najlepszą frmę do
rozwoju zdolności przywódczych (badanie Hay Group, 2013).
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3/2013 # 14