Page 15 - Magazyn Employer Branding nr 3
P. 15
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…


Pracodawcy,





pójdźmy po rozum do głowy!



O mądrym podejściu do działań
skierowanych do studentów
i o tym, do czego prowadzi wyścig
pracodawców o kandydata,
rozmawiamy z Magdaleną
Kossakowską-Mazur, Recruiting
Coordinator w The Boston
Consulting Group.








Fot. z arch. BCG





Dużo się mówi o niskiej jakości kandydatów, zwłaszcza – tego przecież uczeni są już na wczesnym etapie edukacji. Czemu jako rekruterzy nie weryfkujemy tego wcześniej?
tych niedługo po studiach. Dla Was to chyba Doskonały wynik Polaków w badaniu PISA jest tego najlep- Niedopasowanie oczekiwań do rzeczywistości pracy sprawia,
podwójnie trudne, bo jednocześnie chcecie zatrudniać szym świadectwem. I to ogromnie cieszy! Młodym ludziom że zapał i motywacja szybko mijają, a to jedne z kluczowych
ludzi o bardzo wysokim proflu. Widzicie taki problem? nie można także odmówić pewności siebie i klarowności aspektów, które decydują o sukcesie zawodowym. Z kolei
Jak sobie z nim radzicie? oczekiwań względem pracodawców. Na rozmowach kwa- schematyczne myślenie kluczami i testami blokuje kreatyw-
Pytanie brzmi: w jaki sposób rozumiemy „niską jakość kan- lifkacyjnych bardzo często słyszymy, że najistotniejsza jest ność i narzuca ramy „od–do”. Cierpią na tym umiejętności
dydatów”? Czy miarą jest tu mały odsetek osób, które po dla aplikujących chęć rozwoju. Ci kandydaci potrafą dobrze właściwej oceny sytuacji, podejmowania samodzielnych
procesach rekrutacyjnych otrzymują oferty pracy? Czy może przygotować się do assessment center i sprzedać swoje decyzji i reakcji na pojawiające się nieoczekiwanie problemy.
wysoka liczba kandydatów, którzy po zatrudnieniu nie radzą zalety – powiedzieć dokładnie to, co chcielibyśmy usłyszeć. Zatem może to testy, które stosowane są obecnie na rynku
sobie na stanowiskach? Przecież jako pracodawcy sięgamy Tego z kolei uczymy ich my – pracodawcy – poprzez szkolenia pracy, nie stanowią najlepszego narzędzia?
po coraz bardziej zaawansowane narzędzia rekrutacyjne, na uczelniach z tajników rekrutacji. Nie chcę przez to powiedzieć, że pracodawcy są winni tak
które powinny ograniczyć ryzyko błędnych decyzji! Popa- Niestety, w efekcie bardzo często okazuje się to złudne. samo jak kandydaci; raczej, że pracodawcy, którzy narze-
trzmy na to z innej strony… Studenci bardzo dobrze radzą Chęć rozwoju zazwyczaj rozumiana jest jako szybkie awanse kają na jakość kandydatów, mają w ręku narzędzia, które
sobie z różnego rodzaju testami, myślą wzorcami i kluczami i duża odpowiedzialność już od samego początku kariery. mogą im pomóc zweryfkować umiejętności i kompetencje »

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3/2013 # 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20