Page 16 - Magazyn Employer Branding nr 3
P. 16
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
» aplikujących. Pytanie, czy są one dopasowane do obecnego Po prezentacji BCG na uczelni jeden z uczestników spotkania podszedł
systemu edukacji? do naszej konsultantki i powiedział: „Wiem, że BCG jest numerem jeden
W BCG mamy to szczęście, że problem słabej jakości kandy-
datów omija nas dość szerokim łukiem. Widząc zwiększone wśród frm konsultingowych, ale czym wy się tak naprawdę zajmujecie?”.
zainteresowanie naszymi praktykami, w zeszłym roku do
procesu rekrutacji sami włączyliśmy testy. Nie są one jednak
pudełkowym rozwiązaniem zakupionym na rynku. Przygo-
towywaliśmy je na nasze własne potrzeby i kalibrowaliśmy Jakie działania najlepiej się Wam spraw-
wewnętrznie. Ponieważ nasi konsultanci muszą posiadać dzają?
umiejętności analityczne, zdolność łączenia faktów i ich Oprócz połączenia merytoryki i elementu
oceny w odniesieniu do określonych benchmarków, nasze ekskluzywności wskazałabym jeszcze trzy
testy oparte są o jedno studium przypadku i zawierają ele- rzeczy: pracę na relacjach, personal touch
menty badające wszystkie powyższe umiejętności. oraz prezentowanie BCG przez pryzmat
Nie stosujemy assessment center. Nasz proces w kolejnych realizowanych przez nas projektów.
etapach oparty jest na case studies, które przeprowadzane Zacznijmy od relacji. Niedawno pewien
są jako rozmowy z naszymi pracownikami. Ich scenariusz poddostawca zapytał mnie, czy istnieje
może zmienić się w zależności od tego, jak będzie przebiegał szansa nawiązania z nami współpracy.
case. Daje to ogromną elastyczność, szczególnie względem Na odpowiedź, że już w tym obszarze
tzw. prezentacji, kiedy to pozostawia się kandydata samego współpracujemy z innymi poddostawcami,
i pozwala mu się na rozwiązanie case study i przygotowa- zostałam zapytana, co musiałby zrobić,
nie podsumowania. Myślę, że właśnie ta elastyczność jest abyśmy zrezygnowali z ich usług i skorzy-
kluczem do sukcesu. stali z jego oferty. Moja odpowiedź brzmia-
ła: „Nie mamy powodu, aby rezygnować.
Jak ważne są dla Was aktywne działania wizerunkowe Realizujemy wspólnie wyznaczone cele
wśród studentów? Fot. z arch. BCG i jest to owocna współpraca, przebiega-
Obecność na uczelniach daje nam szansę na tzw. personal W dużej mierze sami przygotowujemy własne przedsięwzię- jąca w miłej atmosferze”. Rzeczywiście tak jest, wieloletnia
touch, czyli bardzo indywidualne podejście do studentów cia employer brandingowe. Staramy się nadać im przede kooperacja z agencjami rekrutacyjnymi, organizacjami stu-
i lepsze poznanie ich oczekiwań. A to znowu jest dla nas klu- wszystkim dużą wartość merytoryczną i pewien element denckimi czy wydawnictwami pozwoliła nam wypracować
czowe, kiedy zastanawiamy się, w jaki sposób uatrakcyjnić ekskluzywności. Takimi projektami są choćby konkurs „BCG. sprawdzające się modele współpracy i zapewniła wzajemne
nasze praktyki czy ścieżkę szkoleń dla osób, które do nas Droga na szczyt”, w którym nagrodą dla fnalistów jest zrozumienie potrzeb. Jednak przywiązanie do status quo nie
dołączają. Z drugiej strony, jest to niezastąpione narzędzie, weekendowa konferencja szkoleniowa, czy program „BCG oznacza, że nie bierzemy pod uwagę alternatyw. Choćby
aby budować wiedzę o konsultingu i o BCG. Star League”, który zrzesza najbardziej utalentowanych w tym roku zaangażowaliśmy się w wiele nowych wydarzeń
studentów z całej Polski. W agendzie „Drogi na szczyt” studenckich. Większość z nich jest owocem długofalowych
Ale nie pojawiacie się wszędzie. Czemu wybieracie takie, znajdziesz takie elementy, jak szkolenia ze świadomego relacji i wspólnego wypracowania formuł tychże wydarzeń.
a nie inne wydarzenia? budowania wizerunku biznesowego oraz warsztaty ku- Jeśli chodzi o personal touch, to zależy nam na tym, aby
Rzeczywiście, BCG Warszawa nie pojawia się masowo na linarne z jednym z najlepszych restauratorów w naszym kandydatów traktować bardzo indywidualnie. Wiem, że
wszystkich uniwersytetach czy politechnikach w kraju. Omi- kraju. Członkowie BCG Star League mają natomiast swoich w dobie automatyzacji narażę się wielu osobom, które po-
jamy także targi pracy. W naszej strategii określiliśmy bardzo mentorów (są to pracownicy BCG), którzy pomagają im traktują to jako zupełną nieefektywność czasową, ale na
precyzyjnie, które uczelnie są dla nas kluczowe i w jakich zbudować indywidualny plan rozwojowy. W dodatku każdy etapie aplikacji, zaproszeń do procesu rekrutacyjnego czy
wydarzeniach chcemy brać udział. Przede wszystkim istotna ze star leagueowców ma szansę wziąć udział w spotkaniach też ich braku zrezygnowaliśmy z systemowej korespondencji.
jest dla nas wspomniana już wcześniej jakość. A mierzy- z alumnami BCG, piastującymi obecnie najwyższe stanowiska Maile wysyłane są z naszych skrzynek. Jeśli kandydatom nie
my ją rzetelnością organizacyjną danego wydarzenia, jego w rodzimym biznesie. Tak jak wspominałam, chcemy łączyć powiedzie się na rozmowach, o wyniku informowani są przez
wartością merytoryczną, frekwencją oraz interesującą nas merytorykę z unikalnymi możliwościami dawanymi naszym rekruterów, którzy przekazują im także informację zwrotną
grupą docelową. kandydatom i top talentom. dotyczącą konkretnych obszarów do poprawy. »
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3/2013 # 16
» aplikujących. Pytanie, czy są one dopasowane do obecnego Po prezentacji BCG na uczelni jeden z uczestników spotkania podszedł
systemu edukacji? do naszej konsultantki i powiedział: „Wiem, że BCG jest numerem jeden
W BCG mamy to szczęście, że problem słabej jakości kandy-
datów omija nas dość szerokim łukiem. Widząc zwiększone wśród frm konsultingowych, ale czym wy się tak naprawdę zajmujecie?”.
zainteresowanie naszymi praktykami, w zeszłym roku do
procesu rekrutacji sami włączyliśmy testy. Nie są one jednak
pudełkowym rozwiązaniem zakupionym na rynku. Przygo-
towywaliśmy je na nasze własne potrzeby i kalibrowaliśmy Jakie działania najlepiej się Wam spraw-
wewnętrznie. Ponieważ nasi konsultanci muszą posiadać dzają?
umiejętności analityczne, zdolność łączenia faktów i ich Oprócz połączenia merytoryki i elementu
oceny w odniesieniu do określonych benchmarków, nasze ekskluzywności wskazałabym jeszcze trzy
testy oparte są o jedno studium przypadku i zawierają ele- rzeczy: pracę na relacjach, personal touch
menty badające wszystkie powyższe umiejętności. oraz prezentowanie BCG przez pryzmat
Nie stosujemy assessment center. Nasz proces w kolejnych realizowanych przez nas projektów.
etapach oparty jest na case studies, które przeprowadzane Zacznijmy od relacji. Niedawno pewien
są jako rozmowy z naszymi pracownikami. Ich scenariusz poddostawca zapytał mnie, czy istnieje
może zmienić się w zależności od tego, jak będzie przebiegał szansa nawiązania z nami współpracy.
case. Daje to ogromną elastyczność, szczególnie względem Na odpowiedź, że już w tym obszarze
tzw. prezentacji, kiedy to pozostawia się kandydata samego współpracujemy z innymi poddostawcami,
i pozwala mu się na rozwiązanie case study i przygotowa- zostałam zapytana, co musiałby zrobić,
nie podsumowania. Myślę, że właśnie ta elastyczność jest abyśmy zrezygnowali z ich usług i skorzy-
kluczem do sukcesu. stali z jego oferty. Moja odpowiedź brzmia-
ła: „Nie mamy powodu, aby rezygnować.
Jak ważne są dla Was aktywne działania wizerunkowe Realizujemy wspólnie wyznaczone cele
wśród studentów? Fot. z arch. BCG i jest to owocna współpraca, przebiega-
Obecność na uczelniach daje nam szansę na tzw. personal W dużej mierze sami przygotowujemy własne przedsięwzię- jąca w miłej atmosferze”. Rzeczywiście tak jest, wieloletnia
touch, czyli bardzo indywidualne podejście do studentów cia employer brandingowe. Staramy się nadać im przede kooperacja z agencjami rekrutacyjnymi, organizacjami stu-
i lepsze poznanie ich oczekiwań. A to znowu jest dla nas klu- wszystkim dużą wartość merytoryczną i pewien element denckimi czy wydawnictwami pozwoliła nam wypracować
czowe, kiedy zastanawiamy się, w jaki sposób uatrakcyjnić ekskluzywności. Takimi projektami są choćby konkurs „BCG. sprawdzające się modele współpracy i zapewniła wzajemne
nasze praktyki czy ścieżkę szkoleń dla osób, które do nas Droga na szczyt”, w którym nagrodą dla fnalistów jest zrozumienie potrzeb. Jednak przywiązanie do status quo nie
dołączają. Z drugiej strony, jest to niezastąpione narzędzie, weekendowa konferencja szkoleniowa, czy program „BCG oznacza, że nie bierzemy pod uwagę alternatyw. Choćby
aby budować wiedzę o konsultingu i o BCG. Star League”, który zrzesza najbardziej utalentowanych w tym roku zaangażowaliśmy się w wiele nowych wydarzeń
studentów z całej Polski. W agendzie „Drogi na szczyt” studenckich. Większość z nich jest owocem długofalowych
Ale nie pojawiacie się wszędzie. Czemu wybieracie takie, znajdziesz takie elementy, jak szkolenia ze świadomego relacji i wspólnego wypracowania formuł tychże wydarzeń.
a nie inne wydarzenia? budowania wizerunku biznesowego oraz warsztaty ku- Jeśli chodzi o personal touch, to zależy nam na tym, aby
Rzeczywiście, BCG Warszawa nie pojawia się masowo na linarne z jednym z najlepszych restauratorów w naszym kandydatów traktować bardzo indywidualnie. Wiem, że
wszystkich uniwersytetach czy politechnikach w kraju. Omi- kraju. Członkowie BCG Star League mają natomiast swoich w dobie automatyzacji narażę się wielu osobom, które po-
jamy także targi pracy. W naszej strategii określiliśmy bardzo mentorów (są to pracownicy BCG), którzy pomagają im traktują to jako zupełną nieefektywność czasową, ale na
precyzyjnie, które uczelnie są dla nas kluczowe i w jakich zbudować indywidualny plan rozwojowy. W dodatku każdy etapie aplikacji, zaproszeń do procesu rekrutacyjnego czy
wydarzeniach chcemy brać udział. Przede wszystkim istotna ze star leagueowców ma szansę wziąć udział w spotkaniach też ich braku zrezygnowaliśmy z systemowej korespondencji.
jest dla nas wspomniana już wcześniej jakość. A mierzy- z alumnami BCG, piastującymi obecnie najwyższe stanowiska Maile wysyłane są z naszych skrzynek. Jeśli kandydatom nie
my ją rzetelnością organizacyjną danego wydarzenia, jego w rodzimym biznesie. Tak jak wspominałam, chcemy łączyć powiedzie się na rozmowach, o wyniku informowani są przez
wartością merytoryczną, frekwencją oraz interesującą nas merytorykę z unikalnymi możliwościami dawanymi naszym rekruterów, którzy przekazują im także informację zwrotną
grupą docelową. kandydatom i top talentom. dotyczącą konkretnych obszarów do poprawy. »
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3/2013 # 16