Page 29 - Magazyn Employer Branding nr 5
P. 29
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…



» tj. budowy maszyn czy utrzymania ruchu. Studenci, opierając sterowników. W tym roku zaopatrzyliśmy laboratorium Wy-
się na doświadczeniach z naszego przedsiębiorstwa, piszą działu Informatycznego Politechniki Poznańskiej. Promujemy
także projekt przejściowy, który mogą uczynić podstawą wymiany studenckie, dzięki którym młodzi ludzie mogą
pracy inżynierskiej, rozszerzając go jedynie o pewne badania dzielić się doświadczeniami oraz podpatrywać rozwiązania
czy analizy kosztów. stosowane w innych miejscach. Corocznie organizujemy
także konferencje i sympozja oraz prowadzimy szkolenia
Jaki nakład pracy potrzebny jest z Państwa strony, by praktyczne dla wykładowców. Dbamy o to, by kadra nauko-
mogły się odbywać studia w takiej formie? wa utrzymywała z nami regularny kontakt, pozwalający na
Jest nam łatwiej, ponieważ kształcimy zawodowo przy- bieżące śledzenie informacji o nowinkach technologicznych.
szłych operatorów maszyn do obróbki skrawaniem, maszyn Wykładowców zapraszamy także na specjalne staże, dzięki
wtryskowych, mechatroników, ślusarzy, a nasza frma dys- którym poznają naszą frmę od środka.
ponuje warsztatem szkolnym i zatrudnia nauczycieli zawodu.
Jeden z nich współpracuje ze studentami w kwestiach or- Czy takie staże cieszą się dużym zainteresowaniem? Jak
ganizacyjnych i omawia realizowany program z inżynierami przebiegają?
z poszczególnych działów. Obecnie monitorujemy kolejne W ciągu półtora roku, gościliśmy dwóch pracowników uczel-
etapy działań, ponieważ chcemy ułożyć skrypty, które będą ni. Długość takiego stażu nie jest ściśle określona. Wykła-
służyć jako pomoce dydaktyczne osobom prowadzącym dowcy spędzają czas z naszymi pracownikami i wzajemnie
zajęcia ze studentami w kolejnych latach. Docelowo po- dzielą się wiedzą. Ponieważ jesteśmy zakładem samowystar-
zwoli to zmniejszyć poziom ich obciążenia i usprawni pracę. czalnym, tzn. tworzymy również maszyny i urządzenia, dzięki
Mimo że to duże wyrzeczenie z naszej strony – wyłączamy którym produkujemy, to wykładowcy mogą u nas przyj-
pracowników z codziennych obowiązków na cały dzień – to rzeć się właściwie wszystkim interesującym ich aspektom
cel, jakim jest przygotowanie studentów do profesjonalnego procesu produkcyjnego. Jesteśmy otwarci na to, by kadra
i samodzielnego wykonywania swoich zadań, zdecydowanie naukowa poznawała technologie i stosowane rozwiązania Uczymy kandydatów zawodu
jest tego wart. od strony praktycznej, ponieważ dzięki temu może później i pozwalamy im poznać frmę od
Podziwiam naszych inżynierów i bardzo dziękuję im za wkład łatwiej i przystępniej przekazać wiedzę studentom.
i zaangażowanie w projekt. Rozumiem, że wymaga to od środka, dzięki czemu nie potrzebują
nich większego wysiłku i zaplanowania swoich obowiązków Jak oceniają Państwo projekt studiów dualnych z per- już rozbudowanego procesu
w krótszym niż dotychczas czasie. spektywy czasu? adaptacji.
Organizacyjnie wszystko przebiega bez zarzutu. Może
Nie są to jednak jedyne działania, jakie Państwo realizują wynika to z tego, że prace nad projektem uruchomienia
we współpracy z uczelniami? pierwszej edycji studiów dualnych z automatyki i robotyki
W 2007 r. w naszej frmie matce w Blombergu powstał trwały dość długo, bo ok. dwóch lat. Z pewnością będzie-
projekt EduNet, mający wspierać współpracę uczelni i przed- my chcieli zwiększyć budżet, aby wyposażyć studentów Agnieszka Domagała
siębiorstw. Jego celem jest reagowanie na zmieniające się w komputery umożliwiające im samodzielne wykonywanie – absolwentka Wydziału Budowy Maszyn i Zarządzania
trendy w zakresie technologii. Biorą w nim udział uczelnie projektów czy rysunków w programach CAD. Dzięki temu Politechniki Poznańskiej. Doświadczenie zdobywała
z całego świata – nie tylko z Niemiec, ale też z Turcji, Hisz- prace studenta i opiekuna będą realizowane równolegle w frmach produkcyjnych, gdzie była odpowiedzialna
panii, Bułgarii, Węgier, Austrii czy Chin. W Polsce współ- na dwóch urządzeniach. Kiedy patrzę na zaangażowanie, za przebieg procesów i zarządzanie ludźmi. Z frmą
pracujemy z trzema uczelniami: Akademią Górniczo-Hut- z jakim nasi pracownicy oraz uczniowie podchodzą do inicja- Phoenix Contact Wielkopolska związana od czterech
niczą w Krakowie, Politechniką Wrocławską i Politechniką tywy studiów dualnych, utwierdzam się w przekonaniu, że lat jako kierownik warsztatu montażowego, a następnie
Poznańską. warto poświęcać czas na takie działania, bo one przynoszą kierownik ds. szkoleń i rozwoju produkcji. Zajmuje się
korzyści każdej ze stron. określaniem kompetencji technicznych potrzebnych
Jak wygląda ta współpraca? w przedsiębiorstwie, buduje jakość kształcenia,
Wyposażamy laboratoria na uczelniach tak, by umożliwić Rozmawiała Paulina Pislewicz współpracuje z uczelniami, a także dba o wizerunek
studentom badania, ćwiczenia i np. poznanie konkretnych frmy na zewnątrz.

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 2(5)/2014 # 29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34