Page 24 - Magazyn Employer Branding nr 5
P. 24
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
» przetrwać, obronić się przed wrogiem czy podbijać inne Nasze ogłoszenia są pisane w specyfczny sposób. Mówimy, klimat, jaki panuje w organizacji, wkręcają się w niego i dzielą
plemiona. Nawiązując do dawnych czasów, pokazujemy, że że tworzymy plemię i szukamy osób podobnych do nas. się swoimi przeżyciami ze znajomymi. Dzięki temu zgłasza
w naszej frmie wszyscy stoją za sobą murem, pomagają Staramy się nie owijać w bawełnę i unikać frazesów. Ofe- się do nas wielu kandydatów z polecenia. Niewiele osób,
sobie i poświęcają się dla siebie wzajemnie. rujemy świetną pracę, ale też podkreślamy, że wymagamy które do nas trafają, nic nie wie o frmie. A wysoka świado-
oddania, zaangażowania i chęci do stawania się lepszym mość zwiększa szansę na to, że ktoś zostanie z nami na lata.
Czy taką koncepcję mieli Państwo od samego początku, każdego dnia. Wielu szokuje, że nie koloryzujemy, tylko
czy jest to tylko obecna kampania? mówimy wprost, jak jest. A przecież lepiej na początku po- Jaką rolę odgrywa w tym wszystkim plemienny symbol
Idea plemienia jest związana z nami od początku. Jednak, wiedzieć prawdę i zatrudnić tylko tych, którzy faktycznie – rycerz?
kiedy zaczynaliśmy blisko rok temu, prawie nikt nie rozumiał, chcą pracować, niż ukrywać pewne fakty i dziwić się, że Najpierw powstała idea plemienia, a następnie motto, któ-
czym ona jest, co wniesie do frmy. Wielu ludzi patrzyło ludzie po kilku albo kilkunastu dniach chcą się zwalniać, bo rym kierujemy się w frmie, czyli: „Jeden za wszystkich,
na CCONE podejrzliwie, nie wiedzieli, czego mogą się spo- spodziewali się czegoś innego. wszyscy za jednego”. Później szukaliśmy postaci odzwier-
dziewać. Dziś mamy już zgraną drużynę, która doskonale ciedlającej wartości, którym się kierujemy (są to: walka do
podchwyciła temat plemienia i odnalazła się w nim. Wielu Jak ta idea jest postrzegana przez kandydatów i pra- samego końca, maksymalne zaangażowanie w to, co się
z nas obecnie nie wyobraża już sobie pracy w innej frmie. cowników? robi, pełne oddanie plemieniu, ambicja i dążenie do celu,
Wielu z nich faktycznie na początku nie bardzo potraf sobie odwaga w promowaniu siebie i frmy, honor i szacunek dla
Jak ta idea przekłada się na różne działania wizerunkowe? wyobrazić, na czym polega plemię. Jednak, kiedy poczują innych). Okazało się, że wyznawano je już w średniowieczu
Praktycznie każdy nasz komunikat kierowany do poten- pod postacią kodeksu rycerskiego, i tak postanowiliśmy
cjalnego kandydata lub kontrahenta jest bezpośredni i nie- zostać rycerzami.
standardowy. Strona internetowa frmy przedstawia ludzi Lepiej na początku powiedzieć prawdę
w czasie codziennej pracy, podczas imprez frmowych, ale i zatrudnić tylko tych, którzy faktycznie Czy Państwa przekaz działa głównie na bardzo młodych
i po godzinach. Pokazuje, co jest dla nas ważne. Z kolei na chcą pracować, niż ukrywać pewne ludzi, czy także na osoby z doświadczeniem?
targach pracy zawsze najbardziej się wyróżniamy, ponieważ Dla każdej z tych grup ważniejsze jest coś innego. Dla mło-
przebieramy się za rycerzy, wychodzimy do ludzi, aktywnie fakty i dziwić się, że ludzie po kilku albo dych ludzi, którzy szukają pierwszej pracy, istotne są zabawa,
ich pozyskujemy, emanujemy pozytywną energią. Nie je- kilkunastu dniach chcą się zwalniać, bo wsparcie, pomoc, możliwość przeżycia przygody i połączenia
steśmy sztywni, sztampowi i nie siedzimy pod krawatami, spodziewali się czegoś innego. średnio stresującej pracy ze szkołą. Studentów przyciąga
czekając na kandydatów. możliwość zarobienia stosunkowo dobrych pieniędzy, a także »
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 2(5)/2014 # 24
» przetrwać, obronić się przed wrogiem czy podbijać inne Nasze ogłoszenia są pisane w specyfczny sposób. Mówimy, klimat, jaki panuje w organizacji, wkręcają się w niego i dzielą
plemiona. Nawiązując do dawnych czasów, pokazujemy, że że tworzymy plemię i szukamy osób podobnych do nas. się swoimi przeżyciami ze znajomymi. Dzięki temu zgłasza
w naszej frmie wszyscy stoją za sobą murem, pomagają Staramy się nie owijać w bawełnę i unikać frazesów. Ofe- się do nas wielu kandydatów z polecenia. Niewiele osób,
sobie i poświęcają się dla siebie wzajemnie. rujemy świetną pracę, ale też podkreślamy, że wymagamy które do nas trafają, nic nie wie o frmie. A wysoka świado-
oddania, zaangażowania i chęci do stawania się lepszym mość zwiększa szansę na to, że ktoś zostanie z nami na lata.
Czy taką koncepcję mieli Państwo od samego początku, każdego dnia. Wielu szokuje, że nie koloryzujemy, tylko
czy jest to tylko obecna kampania? mówimy wprost, jak jest. A przecież lepiej na początku po- Jaką rolę odgrywa w tym wszystkim plemienny symbol
Idea plemienia jest związana z nami od początku. Jednak, wiedzieć prawdę i zatrudnić tylko tych, którzy faktycznie – rycerz?
kiedy zaczynaliśmy blisko rok temu, prawie nikt nie rozumiał, chcą pracować, niż ukrywać pewne fakty i dziwić się, że Najpierw powstała idea plemienia, a następnie motto, któ-
czym ona jest, co wniesie do frmy. Wielu ludzi patrzyło ludzie po kilku albo kilkunastu dniach chcą się zwalniać, bo rym kierujemy się w frmie, czyli: „Jeden za wszystkich,
na CCONE podejrzliwie, nie wiedzieli, czego mogą się spo- spodziewali się czegoś innego. wszyscy za jednego”. Później szukaliśmy postaci odzwier-
dziewać. Dziś mamy już zgraną drużynę, która doskonale ciedlającej wartości, którym się kierujemy (są to: walka do
podchwyciła temat plemienia i odnalazła się w nim. Wielu Jak ta idea jest postrzegana przez kandydatów i pra- samego końca, maksymalne zaangażowanie w to, co się
z nas obecnie nie wyobraża już sobie pracy w innej frmie. cowników? robi, pełne oddanie plemieniu, ambicja i dążenie do celu,
Wielu z nich faktycznie na początku nie bardzo potraf sobie odwaga w promowaniu siebie i frmy, honor i szacunek dla
Jak ta idea przekłada się na różne działania wizerunkowe? wyobrazić, na czym polega plemię. Jednak, kiedy poczują innych). Okazało się, że wyznawano je już w średniowieczu
Praktycznie każdy nasz komunikat kierowany do poten- pod postacią kodeksu rycerskiego, i tak postanowiliśmy
cjalnego kandydata lub kontrahenta jest bezpośredni i nie- zostać rycerzami.
standardowy. Strona internetowa frmy przedstawia ludzi Lepiej na początku powiedzieć prawdę
w czasie codziennej pracy, podczas imprez frmowych, ale i zatrudnić tylko tych, którzy faktycznie Czy Państwa przekaz działa głównie na bardzo młodych
i po godzinach. Pokazuje, co jest dla nas ważne. Z kolei na chcą pracować, niż ukrywać pewne ludzi, czy także na osoby z doświadczeniem?
targach pracy zawsze najbardziej się wyróżniamy, ponieważ Dla każdej z tych grup ważniejsze jest coś innego. Dla mło-
przebieramy się za rycerzy, wychodzimy do ludzi, aktywnie fakty i dziwić się, że ludzie po kilku albo dych ludzi, którzy szukają pierwszej pracy, istotne są zabawa,
ich pozyskujemy, emanujemy pozytywną energią. Nie je- kilkunastu dniach chcą się zwalniać, bo wsparcie, pomoc, możliwość przeżycia przygody i połączenia
steśmy sztywni, sztampowi i nie siedzimy pod krawatami, spodziewali się czegoś innego. średnio stresującej pracy ze szkołą. Studentów przyciąga
czekając na kandydatów. możliwość zarobienia stosunkowo dobrych pieniędzy, a także »
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 2(5)/2014 # 24