Page 26 - Magazyn Employer Branding nr 5
P. 26
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…



Wiele kultur – jeden cel









Duża liczba czynnych zawodowo Polaków opuszcza kraj w poszukiwaniu zatrudnienia. Z drugiej strony, żyjąc w realiach
globalnej gospodarki, zdążyliśmy się również przyzwyczaić do obcokrajowców na naszym rynku pracy. Cudzoziemcy
coraz chętniej przyjeżdżają do Polski w celach zawodowych – jest ona dla nich atrakcyjna m.in. ze względu na relatywnie
stabilną sytuację gospodarczą, zwłaszcza w porównaniu z takimi krajami Europy Zachodniej, jak Włochy, Grecja,
Hiszpania czy Portugalia. Szczególnym zainteresowaniem obcokrajowców cieszy się sektor nowoczesnych usług dla
biznesu, co wynika z rodzaju i skali prowadzonej działalności oraz wielokulturowego środowiska pracy.


AGNIESZKA ORŁOWSKA
– prezes Globalnego Centrum Biznesowego Hewlett-Packard
Tę tendencję można zaobserwować na przykładzie Włochów przebywających
we Wrocławiu, którzy przyjeżdżają do Polski zachęceni programami telewi-
zyjnymi i artykułami prasowymi opisującymi nasz kraj jako przyjazne miejsce
do życia. Przykładowo Wrocław otrzymał od włoskich mediów miano „Little
Italy”, ponieważ mieszka w nim i pracuje wielu przedstawicieli tego państwa,
którzy często się spotykają i pielęgnują tu swoją kulturę i zwyczaje. Wielu
Włochów pracuje w Globalnym Centrum Biznesowym Hewlett-Packard we
Wrocławiu i w Łodzi razem z innym narodowościami, np. z Hiszpanami, Ru-
munami, Niemcami, Ukraińcami, Francuzami, Hindusami, Portugalczykami,
Węgrami czy Turkami. W sumie cudzoziemcy stanowią w HP GBC około 10%
całego zespołu. Są to najczęściej osoby, które już przebywały w Polsce i tu
szukały pracy lub były w naszym państwie na wymianie studenckiej i po jej
zakończeniu postanowiły tu wrócić na dłużej. Zdarzają się jednak także osoby,
w większości Włosi, które aplikują bezpośrednio ze swojego kraju.
Różnorodność to potencjał
HP ceni różnorodność kulturową swojego zespołu i traktuje ją jako kluczowy
element kultury organizacyjnej i strategii działania. Wykorzystujemy potencjał,
jaki ona daje, i wiemy, że przynosi to zarówno efekty społeczne, jak i ściśle
biznesowe. W zunifkowane globalnie procesy każdy pracownik wnosi własną
perspektywę, wiedzę i doświadczenie. Wszystkie te elementy uzupełniają się
i są źródłem innowacji w frmie. Równocześnie integrują zespół, uczą otwar-
tości, tolerancji i szacunku dla innych. To sprawia, że frma lepiej rozumie »

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 2(5)/2014 # 26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31