Page 27 - Magazyn Employer Branding nr 5
P. 27
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
» międzynarodowych klientów. Umiejętne zarządzanie róż- dziennym życiu w mieście, a także te związane z polskim Dobre praktyki poza frmą
norodnością zespołu pozwala na optymalne wykorzystanie prawem pracy. Ponadto HP zapewnia zatrudnionym szko- Hewlett-Packard realizuje politykę otwartości nie tylko wo-
talentów, doświadczenia i kompetencji pracowników. lenia z zakresu efektywnej współpracy międzykulturowej. bec własnych pracowników. Firma współpracuje również
W ubiegłym roku Globalne Centrum Biznesowe Hewlett-Pac- w tym zakresie z partnerami biznesowymi i społecznymi.
kard zdecydowało się na podpisanie „Karty Różnorodności”, Wciąż się poznajemy Przykładem takich działań była wrocławska kampania WrO-
czyli międzynarodowej inicjatywy, wspieranej przez Komi- Programy Welcome2Wrocław i Welcome2Łódź są prowa- penUp, której celem było promowanie wśród mieszkańców
sję Europejską, realizowanej przez tysiące frm, organizacji dzone przez pracowników HP GBC w ramach wolontariatu. tolerancji wobec odmienności kulturowych, przezwyciężenie
i instytucji w 12 krajach UE. W ten sposób zobowiązało się W te działania zaangażowało się kilkanaście osób z różnych istniejących uprzedzeń i wzajemne poznanie się wrocławian
do dalszego aktywnego działania na rzecz tolerancji i utrzy- krajów. Co miesiąc odbywają się spotkania, podczas których i cudzoziemców przebywających w tym mieście. Pracownicy
mania wysokich standardów w poszanowaniu praw innych. polscy i zagraniczni pracownicy HP GBC wspólnie poznają HP GBC byli także jednymi z inicjatorów przeglądu flmów,
miasto, jego historię, gotują lub uprawiają sport. Zatrudnieni reklam i grafki o charakterze społeczno-kulturalnym, o na-
chętnie organizują zawody sportowe, wyjazdy turystyczne, zwie Social Art. Wydarzenie to miało zwrócić uwagę opinii
HP realizuje politykę otwartości nie zwiedzanie zabytków i wiele innych form aktywnego spędza- publicznej na zjawiska i postawy społeczne pojawiające się
tylko wobec własnych pracowników, nia wolnego czasu połączonego z odkrywaniem geografi, w zetknięciu z odmiennością etniczną, ekonomiczną czy
np. celem kampanii WrOpenUp było historii i tradycji Polski oraz poszczególnych regionów. Obco- związaną z niepełnosprawnością lub odrębnym modelem
życia. Eksperci frmy prowadzą też szkolenia dla studentów
krajowcy prezentują również swoje rodzime kultury podczas
wzajemne poznanie się wrocławian spotkań tematycznych w ramach tzw. Culture Nights, które dotyczące pracy w środowisku międzynarodowym i tego, jak
i cudzoziemców przebywających odbywają się w czasie wolnym od pracy. Bardzo dużym za- radzić sobie z wielokulturowością i czerpać z tego korzyści.
Może się wydawać, że trudno jest funkcjonować w frmie
interesowaniem cieszy się cykliczna akcja „Zabierz dziecko
w tym mieście. do pracy”, która organizowana jest co roku w biurach HP tak zróżnicowanej pod względem narodowościowym, ale to
w Warszawie, Wrocławiu i Łodzi. Dzieci pracowników mogą kwestia przyzwyczajenia się do odmiennego typu organizacji
wtedy zobaczyć miejsce pracy swoich rodziców, poznać ich pracy i umiejętnego zarządzania potencjałem, jaki oferuje
Welcome 2 Poland kolegów i wziąć udział w wielu specjalnie dla nich przygoto- wielokulturowy zespół. Język nie jest barierą – wszyscy po-
Wszystkie osoby aplikujące do HP, również obcokrajowcy, wanych zabawach i atrakcjach. Przy tej okazji obcokrajowcy sługujemy się angielskim, choć ze względu na pochodzenie
muszą przejść jednakowy proces rekrutacyjny, podczas któ- zatrudnieni w HP opowiadają maluchom o ciekawostkach pracowników różni się on akcentem! Wspólnie pracujemy
rego oceniane są zarówno kompetencje twarde, czyli wiedza i zwyczajach swoich rodzin i kultur. nad atmosferą i wzajemną satysfakcją.
merytoryczna, doświadczenie i przygotowanie praktyczne
do wykonywania określonych zadań, jak i miękkie, czyli
komunikatywność, motywacja, orientacja na klienta oraz
umiejętności związane z pracą w grupie czy zarządzaniem
czasem. HP GBC zatrudnia obcokrajowców głównie ze
względu na świetną znajomość języka obcego, choć zda-
rzają się też osoby, które wyróżniły się w procesie rekrutacji Agnieszka Orłowska
szczególnymi zdolnościami i doświadczeniem. – prezes Globalnego Centrum Biznesowego Hewlett-
W centrach HP wszyscy cudzoziemcy przechodzą podobny -Packard, z frmą związana od 2007 r. Obecną funkcję
proces wdrożenia. W momencie zatrudnienia w ramach pełni od początku 2012 r. Jest odpowiedzialna za
programów Welcome2Wrocław/Welcome2Łódź otrzymują rozwój frmy, nadzór i koordynację strategicznych
praktyczny przewodnik ułatwiający poznanie frmy i akli- działań. Ma 18-letnie doświadczenie w realizacji
matyzację w mieście. Osoby spoza Unii Europejskiej mogą projektów, m.in. z obszarów HR, marketingu,
dodatkowo liczyć na wsparcie przy załatwianiu formalno- sprzedaży, fnansów i księgowości. Jest absolwentką
ści związanych z pozwoleniami na pracę oraz procedura- Wydziału Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie
mi wizowymi, co jest dużym ułatwieniem dla większości Ekonomicznym we Wrocławiu, ukończyła także
obcokrajowców. W trakcie wstępnych zajęć szkoleniowych studia podyplomowe z zakresu zarządzania zasobami
wszyscy uzyskują praktyczne informacje pomocne w co- ludzkimi.
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 2(5)/2014 # 27
» międzynarodowych klientów. Umiejętne zarządzanie róż- dziennym życiu w mieście, a także te związane z polskim Dobre praktyki poza frmą
norodnością zespołu pozwala na optymalne wykorzystanie prawem pracy. Ponadto HP zapewnia zatrudnionym szko- Hewlett-Packard realizuje politykę otwartości nie tylko wo-
talentów, doświadczenia i kompetencji pracowników. lenia z zakresu efektywnej współpracy międzykulturowej. bec własnych pracowników. Firma współpracuje również
W ubiegłym roku Globalne Centrum Biznesowe Hewlett-Pac- w tym zakresie z partnerami biznesowymi i społecznymi.
kard zdecydowało się na podpisanie „Karty Różnorodności”, Wciąż się poznajemy Przykładem takich działań była wrocławska kampania WrO-
czyli międzynarodowej inicjatywy, wspieranej przez Komi- Programy Welcome2Wrocław i Welcome2Łódź są prowa- penUp, której celem było promowanie wśród mieszkańców
sję Europejską, realizowanej przez tysiące frm, organizacji dzone przez pracowników HP GBC w ramach wolontariatu. tolerancji wobec odmienności kulturowych, przezwyciężenie
i instytucji w 12 krajach UE. W ten sposób zobowiązało się W te działania zaangażowało się kilkanaście osób z różnych istniejących uprzedzeń i wzajemne poznanie się wrocławian
do dalszego aktywnego działania na rzecz tolerancji i utrzy- krajów. Co miesiąc odbywają się spotkania, podczas których i cudzoziemców przebywających w tym mieście. Pracownicy
mania wysokich standardów w poszanowaniu praw innych. polscy i zagraniczni pracownicy HP GBC wspólnie poznają HP GBC byli także jednymi z inicjatorów przeglądu flmów,
miasto, jego historię, gotują lub uprawiają sport. Zatrudnieni reklam i grafki o charakterze społeczno-kulturalnym, o na-
chętnie organizują zawody sportowe, wyjazdy turystyczne, zwie Social Art. Wydarzenie to miało zwrócić uwagę opinii
HP realizuje politykę otwartości nie zwiedzanie zabytków i wiele innych form aktywnego spędza- publicznej na zjawiska i postawy społeczne pojawiające się
tylko wobec własnych pracowników, nia wolnego czasu połączonego z odkrywaniem geografi, w zetknięciu z odmiennością etniczną, ekonomiczną czy
np. celem kampanii WrOpenUp było historii i tradycji Polski oraz poszczególnych regionów. Obco- związaną z niepełnosprawnością lub odrębnym modelem
życia. Eksperci frmy prowadzą też szkolenia dla studentów
krajowcy prezentują również swoje rodzime kultury podczas
wzajemne poznanie się wrocławian spotkań tematycznych w ramach tzw. Culture Nights, które dotyczące pracy w środowisku międzynarodowym i tego, jak
i cudzoziemców przebywających odbywają się w czasie wolnym od pracy. Bardzo dużym za- radzić sobie z wielokulturowością i czerpać z tego korzyści.
Może się wydawać, że trudno jest funkcjonować w frmie
interesowaniem cieszy się cykliczna akcja „Zabierz dziecko
w tym mieście. do pracy”, która organizowana jest co roku w biurach HP tak zróżnicowanej pod względem narodowościowym, ale to
w Warszawie, Wrocławiu i Łodzi. Dzieci pracowników mogą kwestia przyzwyczajenia się do odmiennego typu organizacji
wtedy zobaczyć miejsce pracy swoich rodziców, poznać ich pracy i umiejętnego zarządzania potencjałem, jaki oferuje
Welcome 2 Poland kolegów i wziąć udział w wielu specjalnie dla nich przygoto- wielokulturowy zespół. Język nie jest barierą – wszyscy po-
Wszystkie osoby aplikujące do HP, również obcokrajowcy, wanych zabawach i atrakcjach. Przy tej okazji obcokrajowcy sługujemy się angielskim, choć ze względu na pochodzenie
muszą przejść jednakowy proces rekrutacyjny, podczas któ- zatrudnieni w HP opowiadają maluchom o ciekawostkach pracowników różni się on akcentem! Wspólnie pracujemy
rego oceniane są zarówno kompetencje twarde, czyli wiedza i zwyczajach swoich rodzin i kultur. nad atmosferą i wzajemną satysfakcją.
merytoryczna, doświadczenie i przygotowanie praktyczne
do wykonywania określonych zadań, jak i miękkie, czyli
komunikatywność, motywacja, orientacja na klienta oraz
umiejętności związane z pracą w grupie czy zarządzaniem
czasem. HP GBC zatrudnia obcokrajowców głównie ze
względu na świetną znajomość języka obcego, choć zda-
rzają się też osoby, które wyróżniły się w procesie rekrutacji Agnieszka Orłowska
szczególnymi zdolnościami i doświadczeniem. – prezes Globalnego Centrum Biznesowego Hewlett-
W centrach HP wszyscy cudzoziemcy przechodzą podobny -Packard, z frmą związana od 2007 r. Obecną funkcję
proces wdrożenia. W momencie zatrudnienia w ramach pełni od początku 2012 r. Jest odpowiedzialna za
programów Welcome2Wrocław/Welcome2Łódź otrzymują rozwój frmy, nadzór i koordynację strategicznych
praktyczny przewodnik ułatwiający poznanie frmy i akli- działań. Ma 18-letnie doświadczenie w realizacji
matyzację w mieście. Osoby spoza Unii Europejskiej mogą projektów, m.in. z obszarów HR, marketingu,
dodatkowo liczyć na wsparcie przy załatwianiu formalno- sprzedaży, fnansów i księgowości. Jest absolwentką
ści związanych z pozwoleniami na pracę oraz procedura- Wydziału Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie
mi wizowymi, co jest dużym ułatwieniem dla większości Ekonomicznym we Wrocławiu, ukończyła także
obcokrajowców. W trakcie wstępnych zajęć szkoleniowych studia podyplomowe z zakresu zarządzania zasobami
wszyscy uzyskują praktyczne informacje pomocne w co- ludzkimi.
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 2(5)/2014 # 27