Page 4 - Magazyn Employer Branding nr 5
P. 4
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…



» MSP), KGHM Polska Miedź, Krajowy Rejestr Długów Biuro biznesowe i organizacje spoza biznesu. Celem konkursu było Jakie są kryteria oceny w konkursach
Informacji Gospodarczej, Sabre Polska. Z listą wyróżnionych wyłonienie innowacyjnych sposobów na rozwiązanie proble-
frm można zapoznać się na stronie projektu. mów i wyzwań personalnych w organizacjach. Wyróżniono dla pracodawców?
Studenckie wyróżnienia projekty „Lot ku przyszłości” – ścieżkę rozwoju eksperckiego
w WSK PZL-Rzeszów – za tworzenie szans promocji i zawo-
dowego awansu inżynierom, „MAM! pomysł i wchodzę do
Universum GRY” Grupy Onet.pl za wysokie zaangażowanie pracowni-
Wizerunek pracodawców w oczach studentów odzwierciedla ków w gry na platformie oraz pozabiznesowy „POZnajmy
m.in. ranking publikowany przez Universum. Tegoroczne się w akcji – Action Learning” Urzędu Miasta Poznania za
wyniki opracowano na podstawie 23 599 ankiet wypełnio- budowanie kapitału społecznego w administracji publicznej. Katarzyna Wilga,
nych przez studentów 71 polskich uczelni. Zaprezentowa- Marketing Specialist,
no również oddzielne rankingi dla siedmiu branż. Wyniki EB Excellence Award GoldenLine, jurorka
ogłoszono w czasie majowej Gali Universum Awards 2014. W czasie Employer Branding Management Summit rozdano w konkursie EB Stars
W kategoriach biznes i IT zwyciężyła frma Google, głosami tegoroczne Employer Branding Excellence Awards. Zgłosze-
przyszłych inżynierów wygrała Skanska. Liderem w dziedzi- nia można było nadsyłać w czterech kategoriach. Doskonałą Oceniając działania służące budowaniu wizerunku pra-
nie nauk przyrodniczych została frma Bayer. Największym Wewnętrzną Kampanię Wizerunkową według jury wdrożyło codawców, komisje najczęściej biorą pod uwagę nastę-
uznaniem studentów nauk humanistycznych cieszył się TVN. PKO BP – „Biegajmy razem” to jeden z wyrazów poparcia pujące kryteria:
Prawnicy docenili pracę w EY. Natomiast w branży medycz- frmy dla pasji pracowników. Zwycięzcą w kategorii Dosko- • W jaki sposób została określona grupa docelowa
nej pierwsze miejsce zajęło Centrum Medyczne Enel-Med. nała Kampania Ofine został UBS Kraków za akcję „Mówimy i jak dostosowano do niej przekaz?
językiem kandydata”. Za Doskonałą Kampanię Internetową • Jaki był cel kampanii?
Trendence Graduate Barometer uznano projekt Grupy PZU, o którym pisaliśmy w poprzednim • Czy była ona pomysłowa i innowacyjna?
Ranking ma na celu wyłonienie wymarzonych miejsc pracy numerze „Magazynu”. Nagroda za Doskonałą Strategię EB • Czym wyróżniały się język i forma komunikatu?
dla świeżo upieczonych absolwentów. Badane są dwa ob- powędrowała do Mondelēz International w Polsce za projekt • W jaki sposób dobrano kanały komunikacji? Czy były
szary – biznes oraz IT/inżynieria. W tym roku w obu z nich przeprowadzony w czasie rebrandingu frmy. one skuteczne?
pozycję lidera zajęło Google Poland. W biznesie na drugim • Jak można ocenić efekty działań?
miejscu znalazło się EY, natomiast w IT/inżynierii – Microsoft. EB Stars
W zestawieniu w poszczególnych kategoriach pojawiło się W konkursie Employer Branding Stars nagradzane są działa- Uważam, że do każdego projektu należy podchodzić in-
odpowiednio 19 i 16 nowych frm. nia z zakresu budowania wizerunku pracodawcy na terenie dywidualnie, ponieważ frmy działają w wielu branżach,
Polski. Według jury Najlepszą Kampanię EB opracował Luxoft mają różne grupy docelowe, odmienne założenia oraz
Potetnialpark (o tej frmie mogliście już przeczytać na naszych łamach), budżet, a to wszystko ma wpływ na kształt kampanii EB.
Badanie zrealizowane przez frmę Potentialpark bierze pod a Najlepszą Wewnętrzną Kampanię EB wdrożono w PKO Osobiście bardzo często zwracam uwagę na to, jak jest
uwagę 325 kryteriów. Na podstawie 1211 odpowiedzi re- Banku Polskim. Komisja konkursowa doceniła też stronę postrzegana marka konsumencka w porównaniu do marki
spondentów wyłoniono listę 30 pożądanych pracodawców. i materiały rekrutacyjne mBanku. Najlepszymi Wydarzeniami pracodawcy w kontekście branży, w której działa frma,
W pierwszej trójce zwycięzców znalazły się kolejno KPMG, Ofine okazały się spotkania „Przetrwaj sesję” organizo- lub jej produktów. Weźmy za przykład Koleje Mazowiec-
Deloitte i EY. KPMG zostało także uhonorowane tytułem Top wane przez Mondelēz International w Polsce. Nagrodę za kie czy PKP – pierwszymi zawodami, które większości
Career Website 2014. Firmą, która według respondentów wykorzystanie social media w swoich działaniach zdobyła kandydatów kojarzą się z takimi frmami, są konduktor
najbardziej efektywnie wykorzystuje potencjał social media, Grupa PZU, która otrzymała również nagrodę specjalną jury. lub kolejarz. Zapomina się o potężnym zapleczu infor-
okazało się Deloitte. matycznym bądź logistycznym i dlatego nie są to frmy
Nagrody Michalina Abramowicz pierwszego ani nawet drugiego wyboru dla informatyków
lub logistyków. Doceniam działania organizacji próbują-
cych zmierzyć się ze swoim mitem i budujących przekaz,
HR Innovator O certyfkatach Top Employers i wynikach Badania Praco- który nie jest oczywisty, tym bardziej że zmienianie ste-
7 maja podczas pierwszego dnia Kongresu Kadry rozdano dawca Roku przeprowadzonego przez AIESEC pisaliśmy reotypów czy powszechnych opinii o pewnym miejscu
statuetki HR INNOVATOR w dwóch kategoriach: organizacje w poprzednim numerze. pracy nie jest łatwe. »

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 2(5)/2014 # 4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9