Page 5 - Magazyn Employer Branding nr 5
P. 5
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…



Po trzecie – chaos nie znajduje zrozumienia. Sensownie
poukładane, zazębiające się i budujące synergię elementy
programu zawsze dadzą dodatkowe punkty.

Po czwarte – wytrwałość w cenie. Jeśli coś trwa nie od
Jacek Kowalski, dziś i jest systematycznie wzbogacane, to znajdzie uznanie Agnieszka
członek zarządu w oczach kapituły. Pojedyncze akcje, choćby najbardziej Wolańska-Konecka,
ds. zasobów ludzkich błyskotliwe, to za mało. dyrektor ds. rozwoju
w Orange Polska, organizacji i komunikacji,
juror konkursu Po piąte – siła tkwi w pracy zespołowej. Świetnie, jeśli Grupa Netia, jurorka
Pracodawca Jutra HR inteligentnie przewodzi projektowi. Jeszcze lepiej, jeśli konkursu HR Innovator
pracuje nad nim cała frma.
» Nadesłane on-line aplikacje są oceniane zgodnie z dwu- W konkursie HR Innovator oceniamy innowacyjność or-
stopniową transparentną procedurą. Każde zgłoszenie Po szóste – wyróżniaj się lub giń! Zaskakujące formułą lub ganizacji. Może być ona defniowana w bardzo różny
jest opiniowane przez dwóch członków Zespołu Weryf- rozwiązaniem pomysły zawsze zwracają na siebie uwagę. sposób – od wynalazczości po usprawnianie procesów.
kacji Zgłoszeń i może zdobyć 18 punktów. Wyniki pracy Przy czym to, co w jednej frmie funkcjonuje od wielu lat,
wraz z rekomendacjami są prezentowane Kapitule Konkursu Po siódme – dopasowanie do potrzeb lokalnych. Wpisanie dla innej może być absolutnie nowatorskim rozwiązaniem.
(powoływanej i kierowanej przez prezes PARP), która opra- się w profl najbliższej społeczności daje większą szansę na Dobrym przykładem jest tu system oceny poprzez cele.
cowuje wspólne stanowisko. sukces projektu. Podczas rozpatrywania wniosków istotne jest to, w jaki
sposób wdraża się innowację i jaka jest skala trudności
Główne kryteria brane pod uwagę w ocenie to: Po ósme – czasami mniej znaczy więcej. Od dużych kapituła przy jej wprowadzaniu, wynikająca np. z wielkości organi-
1. Czy realizowany przez frmę projekt jest powiązany ze wymaga odpowiednio więcej, dla tych mniejszych nie ma zacji bądź jej kultury organizacyjnej. Zwracałam też uwagę
strategią organizacji i jej wartościami? taryfy ulgowej, ale czasami to oni dokonują proporcjonalnie na to, czy w projekt zaangażowane były osoby spoza HR
2. Czy ma charakter kompleksowy, więc daje szansę udzia- gigantycznych prac. lub czy zastosowano inne nietypowe rozwiązania.
łu w cyklu powiązanych ze sobą działań?
3. Czy przedsięwzięcie jest wysokiej próby, jeśli chodzi Po dziewiąte – inwestycje w kapitał ludzki robią różnicę. Firmy biorące udział w konkursie są bardzo zróżnico-
o wymiar merytoryczny, wpływając w ten sposób na HR, który wie, co robi, to zwracająca się inwestycja. Niestety wane ze względu na wielkość i charakter własności,
postawy, umiejętności i wiedzę? ci mniejsi nie zawsze doceniają ten fakt. dlatego niezbędne są uniwersalne kryteria oceny:
4. Czy realizacja przynosi frmie korzyści, np. poprzez 1. Na ile nowoczesne jest przedstawione rozwiązanie?
usprawnianie procesów? Po dziesiąte – nie poddawaj się. Możesz zwyciężyć dwa 2. Czy proces wdrożenia czymś się wyróżnia?
razy z rzędu, jeśli projekt jest przekonujący, a postęp każdego 3. Czy wdrożenie zostało zakończone i jakie są mie-
Bazując na dwuletnich doświadczeniach konkursu Pracodaw- roku zauważalny. rzalne efekty projektu?
ca Jutra, przygotowałem zestaw krótkich rad dla przyszłych 4. Czy nowy projekt ma przełożenie na biznes? Jeśli
startujących. Na koniec przypomnę, że konkurs jest realizowany w ra- tak, to jakie?
mach systemowego projektu PARP „Biznes dla edukacji” przy 5. W jaki sposób zmiana wpływa na postawy pracow-
O czym warto pamiętać? partnerskim wsparciu Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania ników i kulturę organizacyjną?
Kadrami. Życzę powodzenia w przyszłych edycjach!
Po pierwsze – nie da się sprzedać niesolidnego produktu. To ostatnie kryterium jest bardzo ważne, bowiem efekty
Zespół i kapituła to ludzie znający się na rzeczy. Doceniają Pozdrawiam, dziękując PARP i kolegom z kapituły za in- innowacji nie zawsze widoczne są od razu. Często mają
ciężką pracę i odrzucają grę pozorów. spirację. one ogromne znaczenie w długofalowej perspektywie.
Warto pamiętać, że zmiany na poziomie postaw budują
Po drugie – kluczowe słowo to zaangażowanie. Doce- kapitał ludzki w organizacji, który jest niezbędny do jej
niamy, gdy ktoś włoży dodatkowy wysiłek, który przynosi dalszego rozwoju.
korzyść nie tylko jemu, ale też innym.

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 2(5)/2014 # 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10