Page 8 - Magazyn Employer Branding nr 5
P. 8
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…


Wakacje z misją ich wyjazdem żyła cała frma – mówi Karolina. – Chodzi nam Sprawdzanie służbowych

o to, żeby uświadomić ludziom, że wolontariat to piękna
ArcelorMittal od 2010 r. realizuje program Solidarity Ho- idea. Przyświeca nam motto: „Tak niewielu może zdziałać maili po godz. 18 nielegalne
lidays, w ramach którego pracownicy mogą przeznaczyć tak wiele” – dodaje.
tydzień urlopu na bezpłatny udział w wybranym przez siebie Po raz pierwszy wolontariusze z oddziałów frmy m.in. we Francji
projekcie wolontariatu (Fundacja ArcelorMittal z siedzibą w Senegalu, Indiach, Argentynie i Kazachstanie realizowali
w Luksemburgu zapewnia przelot, zakwaterowanie i wyży- projekt społeczny w Polsce. – W drugiej połowie czerwca Taki zakaz wynegocjowały związki zawodowe z branż
wienie). Inicjatywa cieszy się ogromnym zainteresowaniem. pracownicy prowadzili zajęcia z dziećmi ze świetlicy so- doradczej i IT. Pracownicy francuskich siedzib takich
W tym roku napłynęło 800 aplikacji z całej grupy, w tym cjoterapeutycznej w Świętochłowicach, gdzie znajduje się frm, jak Google, Facebook, Deloitte czy PwC, nie będą
ponad 40 z Polski. jeden z naszych oddziałów. Każdy przygotował prezentację mogli zaglądać na frmową skrzynkę na laptopie ani na
– W Solidarity Holidays rokrocznie bierze udział sześć, sie- na temat swojego kraju, jego historii, tradycji i kultury, smartfonie. Ma to dawać pracownikom więcej czasu
dem krajów, a każdy przyjmuje po 10 osób z całej korpora- uczył też podopiecznych znanych z dzieciństwa zabaw. na odpoczynek i życie prywatne.
cji, więc liczba miejsc jest ograniczona. Aby dostać się do Chcieliśmy, żeby dzieci zobaczyły, jak wielki jest świat, Po tym, jak w 1999 roku wprowadzono we Francji
programu, trzeba wypełnić dość szczegółowy formularz i zdały sobie sprawę, że warto poznawać języki obce, bo 35-godzinny tydzień pracy, frmy szukały sposobów
aplikacyjny w języku angielskim, ale perfekcyjna znajomość to otwiera w życiu nieograniczone możliwości – opowiada na przedłużenie go. Niejednokrotnie szefowie zlecali
tego języka nie jest wymagana. Największe szanse na wy- nasza rozmówczyni. Po wolontariuszach zostaną nie tylko nowe zadania po godzinach, licząc, że obowiązkowi
jazd mają pracownicy niższego szczebla, którzy angażują dobre wspomnienia. Goście zbudowali i wyposażyli biblio- pracownicy dotrą do informacji dzięki technicznym
się w projekty społeczne – opowiada Karolina Muza, szef teczki w trzech placówkach wsparcia dziennego prowa- możliwościom. Teraz ta praktyka ma zostać ukróco-
Zespołu Odpowiedzialności Biznesu ArcelorMittal Poland. dzonych przez Towarzystwo Przyjaciół Heiloo. Znalazły się na w niektórych frmach. Porozumienie dotyczy ok.
Jakie projekty realizują? – Nasi koledzy i koleżanki budowali w nich książki, albumy, materiały edukacyjne, a także sprzęt 250 000 osób.
szkołę w Liberii i domy dla biednych społeczności w RPA, multimedialny i aparaty fotografczne. Jednocześnie we Francji toczy się dyskusja, czy nie
odnawiali ośrodek kultury w ubogiej dzielnicy w Brazylii, Zatrudnieni w zagranicznych oddziałach pracownicy frmy powrócić do 40-godzinnego tygodnia pracy, ponieważ
działali na rzecz zbliżania grup etnicznych w Bośni i Her- spotkali się z przedstawicielami zarządu w Polsce i oglądali gospodarka francuska stała się mniej konkurencyjna.
cegowinie. W tym roku w Solidarity Holidays wzięły udział stalownię w Dąbrowie Górniczej. Znaleźli też czas, żeby
cztery osoby z Polski, ale na bieżąco zamieszczały zdjęcia zwiedzić Kraków. Przez cały czas wolontariusze z Arcelor- A.T.
i komentarze w portalach społecznościowych, dzięki czemu Mittal Poland pomagali w realizacji projektu.
A.T.
Nowy konkurs dotyczący

employer brandingu!

Do 31 października można przesyłać swoje zgłoszenia
do pierwszej edycji konkursu EB Kreator organizowanego
przez frmę AGORA SA. Wyłonienie zwycięzców ma na celu
promocję osiągnięć i dobrych praktyk w dziedzinie employ-
er brandingu. Pracodawcy mogą zgłaszać swoje projekty
w pięciu kategoriach: Najlepsza Kampania EB, Najlepsza
Zakładka Kariera, Najlepsze Ogłoszenie Rekrutacyjne, Naj-
lepsza Kampania w Social Media, Najlepsza Akcja Rekruta-
cyjna. Nagrodą w konkursie jest tytuł EB Kreator. Sukces
zwycięzców zostanie nagłośniony w mediach Grupy Agora.
M.A.

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 2(5)/2014 # 8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13