Page 10 - Magazyn Employer Branding nr 6
P. 10
WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
Milowy krok
branży EB
O początkach EB w Polsce, ocieplaniu wizerunku firmy i o tym, jak dotrzeć
do czołówek rankingów pracodawców, opowiada Anna Woźniak z EY.
Jesteś jedną z tych osób, które zaczęły zajmować się EB bo babcia zawsze potrafiła szybko zmotywować wnuczka,
dawno i przy EB zostały. Jak oceniasz zmiany w branży? żeby oddzwonił (śmiech).
To prawda. Moje początki sięgają 2000 r. Wtedy jednak to I znacznie mniej firm inwestowało w EB…
stanowisko nazywało się „specjalista ds. PR w dziale HR” To prawda. Ulotki, targi pracy i wydarzenia na uczelniach –
i właściwie sama się zastanawiałam, co to oznacza. Ale właściwie do tego ograniczało się myślenie o EB. Miało to
brzmiało interesująco, więc zaaplikowałam. Początkowo tę zaletę, że kiedy duża firma przyjeżdżała na uniwersytet,
wykorzystywano określenia „marketing rekrutacyjny”, „za- wszyscy chcieli się spotkać z jej przedstawicielami. Na pre-
rządzanie kanałami rekrutacyjnymi” lub „sourcing”. Zupełnie zentacje firm przychodziło mnóstwo osób.
inne były też narzędzia. Papierowa „Gazeta Praca” miała Obecnie wiedza na temat pracodawców jest dużo większa,
ok. 100 stron, czasami więcej. Korzystali z niej wszyscy – a szybki rozwój internetu spowodował, że komunikacja jest
pracodawcy traktowali ją jak podstawowy zewnętrzny kanał na zupełnie innym poziomie. Przez ostatnie 14 lat branża
komunikacyjny, a poszukujące pracy osoby w poniedziałek EB zrobiła ogromny krok do przodu. Teraz kampanie wi-
od rana wertowały jej strony. Ogłoszenia były dużo prostsze zerunkowe przeprowadzają nie tylko duże firmy, ale tak-
niż obecnie – wszystkie podobne do siebie: zdjęcie uśmiech- że znacznie mniejsze. Globalne korporacje przygotowują
niętych osób, hasło oraz opis stanowiska. działania dopasowane do oczekiwań polskiego studenta.
Większość zgłoszeń przesyłano w formie papierowej. Jest to bardzo fajne, bo EB powinien być mocno osadzony
Wszystkie trzeba było ręcznie wpiąć w segregatory i wpro- w lokalnych warunkach.
wadzić do bazy. Dopiero nieco później proporcje się zmieniły Kiedyś mało mówiło się o rzeczywistym DNA organizacji. EB
i dostawaliśmy większość aplikacji mailem. Na rozmowy za- był nastawiony po prostu na przekazanie informacji o rekru-
praszaliśmy kandydatów, dzwoniąc na telefony stacjonarne. tacji na otwarte stanowisko lub stanowiska. Teraz działania
Zdarzało się, że odbierała babcia i mówiła, że wnuczek wróci EB są znacznie bardziej kreatywne. Firmy chcą zaskakiwać, »
później, bo jest teraz na uczelni. Czasami to było dobre,
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3(6)/2014 # 10
Milowy krok
branży EB
O początkach EB w Polsce, ocieplaniu wizerunku firmy i o tym, jak dotrzeć
do czołówek rankingów pracodawców, opowiada Anna Woźniak z EY.
Jesteś jedną z tych osób, które zaczęły zajmować się EB bo babcia zawsze potrafiła szybko zmotywować wnuczka,
dawno i przy EB zostały. Jak oceniasz zmiany w branży? żeby oddzwonił (śmiech).
To prawda. Moje początki sięgają 2000 r. Wtedy jednak to I znacznie mniej firm inwestowało w EB…
stanowisko nazywało się „specjalista ds. PR w dziale HR” To prawda. Ulotki, targi pracy i wydarzenia na uczelniach –
i właściwie sama się zastanawiałam, co to oznacza. Ale właściwie do tego ograniczało się myślenie o EB. Miało to
brzmiało interesująco, więc zaaplikowałam. Początkowo tę zaletę, że kiedy duża firma przyjeżdżała na uniwersytet,
wykorzystywano określenia „marketing rekrutacyjny”, „za- wszyscy chcieli się spotkać z jej przedstawicielami. Na pre-
rządzanie kanałami rekrutacyjnymi” lub „sourcing”. Zupełnie zentacje firm przychodziło mnóstwo osób.
inne były też narzędzia. Papierowa „Gazeta Praca” miała Obecnie wiedza na temat pracodawców jest dużo większa,
ok. 100 stron, czasami więcej. Korzystali z niej wszyscy – a szybki rozwój internetu spowodował, że komunikacja jest
pracodawcy traktowali ją jak podstawowy zewnętrzny kanał na zupełnie innym poziomie. Przez ostatnie 14 lat branża
komunikacyjny, a poszukujące pracy osoby w poniedziałek EB zrobiła ogromny krok do przodu. Teraz kampanie wi-
od rana wertowały jej strony. Ogłoszenia były dużo prostsze zerunkowe przeprowadzają nie tylko duże firmy, ale tak-
niż obecnie – wszystkie podobne do siebie: zdjęcie uśmiech- że znacznie mniejsze. Globalne korporacje przygotowują
niętych osób, hasło oraz opis stanowiska. działania dopasowane do oczekiwań polskiego studenta.
Większość zgłoszeń przesyłano w formie papierowej. Jest to bardzo fajne, bo EB powinien być mocno osadzony
Wszystkie trzeba było ręcznie wpiąć w segregatory i wpro- w lokalnych warunkach.
wadzić do bazy. Dopiero nieco później proporcje się zmieniły Kiedyś mało mówiło się o rzeczywistym DNA organizacji. EB
i dostawaliśmy większość aplikacji mailem. Na rozmowy za- był nastawiony po prostu na przekazanie informacji o rekru-
praszaliśmy kandydatów, dzwoniąc na telefony stacjonarne. tacji na otwarte stanowisko lub stanowiska. Teraz działania
Zdarzało się, że odbierała babcia i mówiła, że wnuczek wróci EB są znacznie bardziej kreatywne. Firmy chcą zaskakiwać, »
później, bo jest teraz na uczelni. Czasami to było dobre,
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3(6)/2014 # 10