Page 14 - Magazyn Employer Branding nr 6
P. 14
WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
Jesień targami pracy
się zaczyna...
Jesienią pracodawcy coraz częściej organizują własne wydarzenia, konkursy
i inne akcje, żeby na początku roku akademickiego zwrócić uwagę studentów
na swoją organizację. Jednak ja przez całe wakacje z niecierpliwością czekam
na targi pracy. To na nich można spotkać kilkudziesięciu pracodawców
jednocześnie i przekonać się, kto zdecydował się wprowadzić nową kampanię,
kto zmodyfikował dotychczasową, a kto pozostał przy wcześniejszym
komunikacie. Biorę udział w tego typu wydarzeniach od lat i z każdego z nich
staram się wyciągać wnioski. Zatem, jak przygotować się do targów, żeby
korzystnie się zaprezentować?
ANETA TUR których na pewno spotkasz swoją grupę docelową. A skoro finansistów). W wielu miastach targi odbywają się poza
Employer Branding Manager, MJCC mowa o grupie docelowej, to kto nią jest? Studenci czy może uczelniami, na halach lub stadionach, i trwają do godziny
Wybór targów profesjonaliści? Szukasz kandydatów do działów bizneso- 18–19, więc przy dobrej promocji odwiedzą je kandydaci
Konkurencja zrobiła się na tyle duża, że organizatorzy muszą wych czy do fabryki? W zależności od odpowiedzi masz do z różnych uczelni i kierunków studiów, a także osoby już
się natrudzić, żeby przyciągnąć na swoje imprezy zarówno wyboru targi organizowane na uczelniach ekonomicznych pracujące. Ofertę targów możesz także porównać pod ką-
kandydatów, jak i firmy. A ty, jako pracodawca, masz pra- i technicznych lub wydarzenia skierowane do studentów tem dodatkowych opcji, takich jak: reklama w przewodniku
wo wymagać i oczekiwać. Czego? Na przykład statystyk i osób doświadczonych (tych jest mniej, wyjątek stanowią targowym, możliwość zorganizowania punktu z poradami
odwiedzin, dodatkowych możliwości promocji i najwyższej imprezy przeznaczone dla informatyków, inżynierów czy rekrutacyjnymi, przeprowadzenie warsztatów, zapewnienie
jakości obsługi. niestandardowych atrakcji studentom.
Aby wybrać właściwe targi pracy, musisz odpowiedzieć sobie Jeśli obecnie nie prowadzisz rekrutacji, Dialog z kandydatem
na kilka pytań. Zacznij od tego, co chcesz osiągnąć – czy zaproś zainteresowanych do śledzenia Ludzie podchodzą do pracodawców, żeby znaleźć pracę,
zależy ci na wzmocnieniu wizerunku firmy jako pracodawcy, informacji o firmie, np. poprzez najlepiej od zaraz i w elastycznych godzinach (to jest istotne
a tym samym dotarciu do szerokiego grona kandydatów, czy newsletter, zorganizuj warsztaty lub zwłaszcza dla studentów). Koniecznie wydrukuj aktualne
chcesz zrealizować ściśle określone cele rekrutacyjne skiero- konkurs. Pod żadnym pozorem nie oferty pracy. Może trafisz na odpowiednich kandydatów.
wane do wąsko określonej grupy kandydatów? W pierwszym wypuszczaj kandydata z pustymi Jeśli obecnie nie prowadzisz rekrutacji, przygotuj atrakcyjne
przypadku rozważ targi uniwersalne, w drugim – te, na rękami. materiały o organizacji oraz o programach, które planujesz
wprowadzić na wiosnę. Już teraz zaproś zainteresowanych
do śledzenia informacji o firmie, np. poprzez newsletter, »
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3(6)/2014 # 14
Jesień targami pracy
się zaczyna...
Jesienią pracodawcy coraz częściej organizują własne wydarzenia, konkursy
i inne akcje, żeby na początku roku akademickiego zwrócić uwagę studentów
na swoją organizację. Jednak ja przez całe wakacje z niecierpliwością czekam
na targi pracy. To na nich można spotkać kilkudziesięciu pracodawców
jednocześnie i przekonać się, kto zdecydował się wprowadzić nową kampanię,
kto zmodyfikował dotychczasową, a kto pozostał przy wcześniejszym
komunikacie. Biorę udział w tego typu wydarzeniach od lat i z każdego z nich
staram się wyciągać wnioski. Zatem, jak przygotować się do targów, żeby
korzystnie się zaprezentować?
ANETA TUR których na pewno spotkasz swoją grupę docelową. A skoro finansistów). W wielu miastach targi odbywają się poza
Employer Branding Manager, MJCC mowa o grupie docelowej, to kto nią jest? Studenci czy może uczelniami, na halach lub stadionach, i trwają do godziny
Wybór targów profesjonaliści? Szukasz kandydatów do działów bizneso- 18–19, więc przy dobrej promocji odwiedzą je kandydaci
Konkurencja zrobiła się na tyle duża, że organizatorzy muszą wych czy do fabryki? W zależności od odpowiedzi masz do z różnych uczelni i kierunków studiów, a także osoby już
się natrudzić, żeby przyciągnąć na swoje imprezy zarówno wyboru targi organizowane na uczelniach ekonomicznych pracujące. Ofertę targów możesz także porównać pod ką-
kandydatów, jak i firmy. A ty, jako pracodawca, masz pra- i technicznych lub wydarzenia skierowane do studentów tem dodatkowych opcji, takich jak: reklama w przewodniku
wo wymagać i oczekiwać. Czego? Na przykład statystyk i osób doświadczonych (tych jest mniej, wyjątek stanowią targowym, możliwość zorganizowania punktu z poradami
odwiedzin, dodatkowych możliwości promocji i najwyższej imprezy przeznaczone dla informatyków, inżynierów czy rekrutacyjnymi, przeprowadzenie warsztatów, zapewnienie
jakości obsługi. niestandardowych atrakcji studentom.
Aby wybrać właściwe targi pracy, musisz odpowiedzieć sobie Jeśli obecnie nie prowadzisz rekrutacji, Dialog z kandydatem
na kilka pytań. Zacznij od tego, co chcesz osiągnąć – czy zaproś zainteresowanych do śledzenia Ludzie podchodzą do pracodawców, żeby znaleźć pracę,
zależy ci na wzmocnieniu wizerunku firmy jako pracodawcy, informacji o firmie, np. poprzez najlepiej od zaraz i w elastycznych godzinach (to jest istotne
a tym samym dotarciu do szerokiego grona kandydatów, czy newsletter, zorganizuj warsztaty lub zwłaszcza dla studentów). Koniecznie wydrukuj aktualne
chcesz zrealizować ściśle określone cele rekrutacyjne skiero- konkurs. Pod żadnym pozorem nie oferty pracy. Może trafisz na odpowiednich kandydatów.
wane do wąsko określonej grupy kandydatów? W pierwszym wypuszczaj kandydata z pustymi Jeśli obecnie nie prowadzisz rekrutacji, przygotuj atrakcyjne
przypadku rozważ targi uniwersalne, w drugim – te, na rękami. materiały o organizacji oraz o programach, które planujesz
wprowadzić na wiosnę. Już teraz zaproś zainteresowanych
do śledzenia informacji o firmie, np. poprzez newsletter, »
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3(6)/2014 # 14