Page 13 - Magazyn Employer Branding nr 6
P. 13
WIADOMOŚCI  » EB WEDŁUG…  » PORADNIK  » CASE STUDIES  » Z WIZYTĄ U…

» Preferencje studentów się zmieniają. Staramy się nie tyle Hasło „Zacznij poziom wyżej” zaczęło też funkcjonować wewnątrz organizacji.
nadążać za trendami, ile wyprzedzać zmiany, być krok do Pracownicy nadal go używają i się z nim identyfikują. Podkreślają, że tu mają
przodu. Zdarza się nam testować różne kanały i obserwo- lepsze możliwości rozwoju niż w innych firmach.
wać, jakie przynoszą efekty. Byliśmy np. jednym z pierwszych
polskich pracodawców na Facebooku i sprawdzaliśmy, czy Anna Woźniak
to ma sens. Okazało się, że to dobry kanał komunikacji. Ale
zdarza się też, że podejmujemy działania, które nie przy- – menedżer ds. rekrutacji i budowania wizerunku pracodawcy
noszą efektów. Na szczęście rzadko się tak dzieje (śmiech). w Polsce oraz w Europie Środkowej i Południowo-Wschodniej w EY
Kilka razy mówiłaś o konsekwencji, a w Polsce kampanie (dawniej Ernst & Young). Od 2008 r. współtworzy kampanie
zmienia się w wielu firmach właściwie co roku, często wspierające budowanie wizerunku EY – firmy, która od trzech
w dużym stopniu. Jak myślisz, kiedy powinno się to robić? lat zajmuje najwyższe pozycje w rankingach pracodawców
Zmiana kampanii, biorąc pod uwagę zakres działań, to cza- przeprowadzanych przez Universum oraz AIESEC w Polsce. Od 14 lat
sochłonna praca. Trzeba mieć dobre uzasadnienie, dlaczego pasjonatka employer brandingu i rekrutacji. Absolwentka zarządzania
chcemy ją wykonać. Wydaje mi się, że rok to za mało, żeby i marketingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów
dotrzeć do kandydatów z konkretnym komunikatem. A im podyplomowych w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i PR.
częściej zmieniamy ten komunikat, tym większe prawdopo-
dobieństwo, że utracimy spójność, np. w różnych kanałach
będą zarówno stare, jak i nowe materiały. Przez to możemy
stracić element konsekwencji.
Czy korzystacie z globalnych doświadczeń EY?
Polski oddział EY zawsze prezentował innowacyjne podej-
ście do EB. Mamy to szczęście, że nasz globalny zespół ro-
zumie, że prowadzone działania muszą być odpowiednio do-
pasowane do oczekiwań i warunków lokalnych. Oczywiście
są zasady, których z uwagą przestrzegamy, np. identyfikacji
wizualnej EY. Nasze komunikaty są również zgodne z wy-
pracowanym międzynarodowym EVP. Dodatkowo w nasze
działania włączamy globalne inicjatywy, np. konkurs Global
Quiz czy zabawę w sześć skojarzeń. Z kolei nasze kampanie,
pomysły i rozwiązania są wykorzystywane w innych kra-
jach regionu, np. rysunki były częścią kampanii w Rumunii,
Bułgarii i w krajach bałtyckich.
Z czego po tych kilku latach jesteście najbardziej dumni?
Najbardziej jestem dumna z tego, że udaje się nam kon-
sekwentnie realizować nasze założenia. Prowadzimy wiele
działań, które układają się w bardzo spójną całość. Cieszymy
się też, że jesteśmy często o krok przed innymi i nadal mamy
ciekawe pomysły na budowanie wizerunku EY. Każda marka
powinna mieć swoją osobowość i nam się chyba udało.
Rozmawiali Anna Mikulska i Adrian Juchimiuk

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING  numer 3(6)/2014 # 13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18