Page 15 - Magazyn Employer Branding nr 6
P. 15
WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
» zorganizuj warsztaty lub konkurs. Pod żadnym pozorem
nie wypuszczaj kandydata z pustymi rękami. Porozmawiaj
z nim, a na koniec wręcz ulotkę lub broszurę. Postaraj się
zapaść mu w pamięć, żeby wiosną spośród gąszczu ofert
wybrał właśnie twoją.
Dopinanie budżetu Pomyśl, jak się wyróżnić. Może firmę. Wybierając gadżety, kieruj się zasadą, że powinny
Koszt powierzchni targowej to tylko pierwszy punkt na liście przygotować nietypowy fryz, powiesić być funkcjonalne, najlepiej też, żeby kojarzyły się z twoją
wydatków. Kalkulując udział w targach pracy, weź także balony z helem, które sprawią, że organizacją. Liczy się również jakość. Lepiej nie proponować
pod uwagę konieczność wyposażenia stoiska w materiały stoisko będzie widoczne już od ich wcale, niż ryzykować, że szybko się zepsują lub rozpadną.
wystawiennicze i wizerunkowo-rekrutacyjne oraz gadżety. wejścia, lub ubrać przedstawicieli firmy
W budżecie uwzględnij także koszty logistyczne (transport w charakterystyczne stroje? Obsada stoiska
materiałów, bilety i noclegi) oraz czas pracy osób przeby- Nie mniej ważne od zabudowy wystawienniczej czy materia-
wających na stoisku. lub ubrać przedstawicieli firmy w charakterystyczne stroje łów rekrutacyjnych jest to, kto będzie reprezentował twoją
Jeśli po podliczeniu wszystkich kwot uznasz, że koszty nie (np. pracownicy PLL LOT założyli kostiumy stewardów lub firmę na targach. Idealny skład to przedstawiciele różnych
mieszczą się w twoich możliwościach, pomyśl, jak je ob- stewardess, a reprezentanci Alior Banku mieli na głowach działów, którzy opowiedzą o specyfice pracy w swoich ob-
ciąć. Może dobrymi rozwiązaniami będą mniejsze stoisko znane z reklam meloniki). Pamiętaj, że wszystko musi two- szarach, oraz reprezentant działu HR, który przeprowadzi
lub skromniejsze materiały wystawiennicze? Mniej okazałe rzyć spójną całość i nie może odciągać uwagi kandydatów zainteresowanych przez meandry procesu rekrutacyjnego.
stoisko i jego wyposażenie nie będzie przeszkodą w zreali- od tego, co najważniejsze, czyli od oferty twojej firmy. Dobierz pracowników z różnym stażem w firmie, otwartych
zowaniu założonych celów. Jeśli wciąż nie domyka ci się Kiedy już zaplanujesz przestrzeń, sprawdź, czy materiały, i chętnych do rozmów. Jeśli w organizacji są absolwenci
budżet, lepiej zrezygnować z gadżetów niż obniżać jakość które chcesz zabrać, zmieszczą się na zarezerwowanym uczelni, na której odbywają się targi, zaproś ich w pierwszej
materiałów, które będziesz wręczać kandydatom – tak, tak, miejscu. kolejności. Wspólne doświadczenia budują relacje. »
zdarzały się i takie historie . Gadżety – mieć je czy nie?
Organizacja stoiska Kiedy myślę o gadżetach rozdawanych na targach pracy,
Niezależnie od tego, czy jesteś sponsorem czy zwykłym wy- przypomina mi się demotywator z hasłem „Dni Kariery.
stawcą, postaraj się wyróżnić. Organizatorzy zazwyczaj za- Główny dostawca długopisów dla studentów”. Ale co złe-
pewniają na stoisku ściany, ladę, stolik oraz krzesła. Jednak go jest w długopisie lub notesie? To popularne gadżety,
nie musisz z tego korzystać, jeśli masz swoje wyposażenie lub a studenci z nich korzystają, jednocześnie promując twoją
własny pomysł na zaaranżowanie przestrzeni. Przykładowo
na narożnym stoisku zrezygnuj z bocznej ścianki i otwórz
się na kandydatów. Koniecznie weź pod uwagę powierzch-
nię, którą masz do dyspozycji. Standardowo dostępne są
stoiska 4-, 6- i 8-metrowe. Możesz wykorzystać ściankę na
stelażu – „pajączku”, roll-upy lub plansze z nadrukowaną
grafiką, które będą stanowiły element zabudowy. Dodaj do
tego stojaki z produktami lub ulotkami. Niektórzy ustawiają
na ladach kwiaty lub misy z owocami czy cukierkami. Nie
musisz wydawać kilku lub kilkunastu tysięcy złotych, żeby
stoisko było atrakcyjne. Jednak coraz częściej pojawiają się
także tablety czy ekrany dotykowe ze specjalnie przygoto-
wanymi informacjami oraz grami. Pomyśl, jak się wyróżnić.
Może przygotować nietypowy fryz, powiesić balony z helem,
które sprawią, że stoisko będzie widoczne już od wejścia,
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3(6)/2014 # 15
» zorganizuj warsztaty lub konkurs. Pod żadnym pozorem
nie wypuszczaj kandydata z pustymi rękami. Porozmawiaj
z nim, a na koniec wręcz ulotkę lub broszurę. Postaraj się
zapaść mu w pamięć, żeby wiosną spośród gąszczu ofert
wybrał właśnie twoją.
Dopinanie budżetu Pomyśl, jak się wyróżnić. Może firmę. Wybierając gadżety, kieruj się zasadą, że powinny
Koszt powierzchni targowej to tylko pierwszy punkt na liście przygotować nietypowy fryz, powiesić być funkcjonalne, najlepiej też, żeby kojarzyły się z twoją
wydatków. Kalkulując udział w targach pracy, weź także balony z helem, które sprawią, że organizacją. Liczy się również jakość. Lepiej nie proponować
pod uwagę konieczność wyposażenia stoiska w materiały stoisko będzie widoczne już od ich wcale, niż ryzykować, że szybko się zepsują lub rozpadną.
wystawiennicze i wizerunkowo-rekrutacyjne oraz gadżety. wejścia, lub ubrać przedstawicieli firmy
W budżecie uwzględnij także koszty logistyczne (transport w charakterystyczne stroje? Obsada stoiska
materiałów, bilety i noclegi) oraz czas pracy osób przeby- Nie mniej ważne od zabudowy wystawienniczej czy materia-
wających na stoisku. lub ubrać przedstawicieli firmy w charakterystyczne stroje łów rekrutacyjnych jest to, kto będzie reprezentował twoją
Jeśli po podliczeniu wszystkich kwot uznasz, że koszty nie (np. pracownicy PLL LOT założyli kostiumy stewardów lub firmę na targach. Idealny skład to przedstawiciele różnych
mieszczą się w twoich możliwościach, pomyśl, jak je ob- stewardess, a reprezentanci Alior Banku mieli na głowach działów, którzy opowiedzą o specyfice pracy w swoich ob-
ciąć. Może dobrymi rozwiązaniami będą mniejsze stoisko znane z reklam meloniki). Pamiętaj, że wszystko musi two- szarach, oraz reprezentant działu HR, który przeprowadzi
lub skromniejsze materiały wystawiennicze? Mniej okazałe rzyć spójną całość i nie może odciągać uwagi kandydatów zainteresowanych przez meandry procesu rekrutacyjnego.
stoisko i jego wyposażenie nie będzie przeszkodą w zreali- od tego, co najważniejsze, czyli od oferty twojej firmy. Dobierz pracowników z różnym stażem w firmie, otwartych
zowaniu założonych celów. Jeśli wciąż nie domyka ci się Kiedy już zaplanujesz przestrzeń, sprawdź, czy materiały, i chętnych do rozmów. Jeśli w organizacji są absolwenci
budżet, lepiej zrezygnować z gadżetów niż obniżać jakość które chcesz zabrać, zmieszczą się na zarezerwowanym uczelni, na której odbywają się targi, zaproś ich w pierwszej
materiałów, które będziesz wręczać kandydatom – tak, tak, miejscu. kolejności. Wspólne doświadczenia budują relacje. »
zdarzały się i takie historie . Gadżety – mieć je czy nie?
Organizacja stoiska Kiedy myślę o gadżetach rozdawanych na targach pracy,
Niezależnie od tego, czy jesteś sponsorem czy zwykłym wy- przypomina mi się demotywator z hasłem „Dni Kariery.
stawcą, postaraj się wyróżnić. Organizatorzy zazwyczaj za- Główny dostawca długopisów dla studentów”. Ale co złe-
pewniają na stoisku ściany, ladę, stolik oraz krzesła. Jednak go jest w długopisie lub notesie? To popularne gadżety,
nie musisz z tego korzystać, jeśli masz swoje wyposażenie lub a studenci z nich korzystają, jednocześnie promując twoją
własny pomysł na zaaranżowanie przestrzeni. Przykładowo
na narożnym stoisku zrezygnuj z bocznej ścianki i otwórz
się na kandydatów. Koniecznie weź pod uwagę powierzch-
nię, którą masz do dyspozycji. Standardowo dostępne są
stoiska 4-, 6- i 8-metrowe. Możesz wykorzystać ściankę na
stelażu – „pajączku”, roll-upy lub plansze z nadrukowaną
grafiką, które będą stanowiły element zabudowy. Dodaj do
tego stojaki z produktami lub ulotkami. Niektórzy ustawiają
na ladach kwiaty lub misy z owocami czy cukierkami. Nie
musisz wydawać kilku lub kilkunastu tysięcy złotych, żeby
stoisko było atrakcyjne. Jednak coraz częściej pojawiają się
także tablety czy ekrany dotykowe ze specjalnie przygoto-
wanymi informacjami oraz grami. Pomyśl, jak się wyróżnić.
Może przygotować nietypowy fryz, powiesić balony z helem,
które sprawią, że stoisko będzie widoczne już od wejścia,
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3(6)/2014 # 15