Page 33 - Magazyn Employer Branding nr 8
P. 33
WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
że kampania działa. Właśnie liczba pozyskanych CV jest Podczas seminarium doświadczony przedstawiciel opo-
głównym miernikiem skuteczności naszej kampanii. Dodat- wiada o swojej codziennej pracy, a osoby zainteresowane
kowe miary to nasz udział w ogólnej liczbie komunikatów określeniem swojego profilu zawodowego mogą wykonać
branży ubezpieczeniowej w czasie trwania kampanii i – nad testy osobowościowe i porozmawiać na temat ich wyników.
czym ciągle pracujemy – wzrost rozpoznawalności naszej Nawet jeśli okaże się, że ubezpieczenia nie są branżą dla
marki. Jestem zdania, że kampania employer brandingowa danej osoby, to pozna ona swój profil z uwzględnieniem
w oczywisty sposób buduje taki wzrost. słabych i mocnych stron.
Podkreślał pan, że konsultanci nie są państwa pracow- Jak promują państwo Seminaria Kariery?
nikami. Na ile identyfikują się z firmą? Seminarium Kariery ma swoją stronę internetową oraz
Każdy z naszych przedstawicieli prowadzi własną działalność stronę na Facebooku. Działamy dwutorowo – osobiście
gospodarczą. Na tym opieramy naszą współpracę i od same- zajmuję się publikacją informacji na temat kolejnych wy-
go początku otwarcie to komunikujemy. Nasi przedstawiciele darzeń w mediach tradycyjnych, korzystając zarówno ze
pracują dla siebie, na swój rachunek, prowadząc własne współpracy z mediami lokalnymi, jak i branżowymi – fi-
działalności i nie oferując ubezpieczeń innych towarzystw. nansowymi i ubezpieczeniowymi. Z kolei za publikację in-
Mamy zatem element formalnej identyfikacji z firmą. To, formacji o szczegółach kolejnych seminariów odpowiada
że nasza najnowsza kampania opiera się na wartościach, dział sprzedaży. W promocję całości aktywnie włączają się
jest również wynikiem wielu rozmów na temat tego, co nasi konsultanci. Większość z nich za pomocą portali spo-
wiąże współpracowników z firmą. Mamy zatem i element łecznościowych chętnie informuje o naszych inicjatywach,
nieformalny, ale być może istotniejszy. Tę identyfikację do- ponieważ jest to również dla nich okazja do nawiązania
strzegamy na co dzień, widząc, jak nasi przedstawiciele kontaktu z potencjalnymi współpracownikami i klientami.
udostępniają treści związane z firmą, w tym – nasze ostatnie Do tej pory zorganizowaliśmy już ponad 20 seminariów
spoty. Zresztą są naszymi najbardziej surowymi recenzen- w różnych miastach Polski, a na każde z nich przyszło od 70
tami i z satysfakcją stwierdzam, że kampania rekrutacyjna do 120 osób. Na początku maja ruszamy z kolejną edycją.
znalazła u nich uznanie. Kalendarz wydarzeń znaleźć można na stronie seminariów.
» docelowa. Wśród naszych przedstawicieli są osoby o różnym Współpracownicy angażują się także w organizację Semi Rozmawiała Anna Tomczyk
wykształceniu i doświadczeniu zawodowym. Wbrew obie- nariów Kariery. Jak one funkcjonują?
gowej opinii doświadczenie w branży finansowej nie jest Seminaria Kariery wynikają z modelu rozwoju naszego bizne- Damian Ziąber
wymagane. Pomaga, ale nie jest to warunek konieczny do su. Sieć sprzedaży chcemy oprzeć o oddziały funkcjonujące
tego, aby zostać przedstawicielem ubezpieczeniowym. Nie w każdym większym mieście w Polsce. Menedżer rozwoju – absolwent Uniwersytetu
zapominajmy też, że dzisiaj ceni się każde doświadczenie biznesu pracujący w oddziale ma dwa zadania – rozwinąć Warszawskiego. Od ponad
zawodowe, a podstawowa wiedza o finansach przydaje się sieć przedstawicieli docierających do klientów oraz oczywi- 10 lat zajmuje się public
w życiu codziennym, więc współpraca z nami może pomóc ście zainteresować możliwie największą liczbę osób naszymi relations. W tym czasie
studentom w budowaniu kompetencji. ubezpieczeniami. W każdym mieście, w którym do tej pory pracował m.in. dla Philip
Jak zamierzają państwo mierzyć skuteczność kampanii? otworzyliśmy oddział, zadeklarowaliśmy chęć pozyskania Morris Polska, Ambra SA
Cieszy nas to, że o kampanii już się mówi, nasza rozmowa do współpracy przynajmniej stu osób. Projekt Seminarium i Link4. Ostatnie cztery lata
jest tego najlepszym przykładem. Wiem od osób odpo- Kariery ma na celu pokazanie potencjalnym kandydatom, pracował dla Sygma Banku, gdzie oprócz funkcji
wiedzialnych za obsługę spływających do nas aplikacji, jak wygląda zawód przedstawiciela ubezpieczeniowego – osoby odpowiedzialnej za relacje zewnętrzne banku
szczerze, z przedstawieniem nie tylko blasków, ale i cieni pełnił rolę rzecznika klientów. Od 7 stycznia 2014 r.
tego zawodu. Proszę zwrócić uwagę na to, że w naszej współpracuje z Prudential Polska w obszarze PR
kampanii otwarcie mówimy, że to nie jest łatwa praca i że i kontaktów z mediami.
przedstawiciel ubezpieczeniowy nie zawsze usłyszy słowo
„tak”. To samo mówimy na Seminariach Kariery.
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(8)/2015 # 33
że kampania działa. Właśnie liczba pozyskanych CV jest Podczas seminarium doświadczony przedstawiciel opo-
głównym miernikiem skuteczności naszej kampanii. Dodat- wiada o swojej codziennej pracy, a osoby zainteresowane
kowe miary to nasz udział w ogólnej liczbie komunikatów określeniem swojego profilu zawodowego mogą wykonać
branży ubezpieczeniowej w czasie trwania kampanii i – nad testy osobowościowe i porozmawiać na temat ich wyników.
czym ciągle pracujemy – wzrost rozpoznawalności naszej Nawet jeśli okaże się, że ubezpieczenia nie są branżą dla
marki. Jestem zdania, że kampania employer brandingowa danej osoby, to pozna ona swój profil z uwzględnieniem
w oczywisty sposób buduje taki wzrost. słabych i mocnych stron.
Podkreślał pan, że konsultanci nie są państwa pracow- Jak promują państwo Seminaria Kariery?
nikami. Na ile identyfikują się z firmą? Seminarium Kariery ma swoją stronę internetową oraz
Każdy z naszych przedstawicieli prowadzi własną działalność stronę na Facebooku. Działamy dwutorowo – osobiście
gospodarczą. Na tym opieramy naszą współpracę i od same- zajmuję się publikacją informacji na temat kolejnych wy-
go początku otwarcie to komunikujemy. Nasi przedstawiciele darzeń w mediach tradycyjnych, korzystając zarówno ze
pracują dla siebie, na swój rachunek, prowadząc własne współpracy z mediami lokalnymi, jak i branżowymi – fi-
działalności i nie oferując ubezpieczeń innych towarzystw. nansowymi i ubezpieczeniowymi. Z kolei za publikację in-
Mamy zatem element formalnej identyfikacji z firmą. To, formacji o szczegółach kolejnych seminariów odpowiada
że nasza najnowsza kampania opiera się na wartościach, dział sprzedaży. W promocję całości aktywnie włączają się
jest również wynikiem wielu rozmów na temat tego, co nasi konsultanci. Większość z nich za pomocą portali spo-
wiąże współpracowników z firmą. Mamy zatem i element łecznościowych chętnie informuje o naszych inicjatywach,
nieformalny, ale być może istotniejszy. Tę identyfikację do- ponieważ jest to również dla nich okazja do nawiązania
strzegamy na co dzień, widząc, jak nasi przedstawiciele kontaktu z potencjalnymi współpracownikami i klientami.
udostępniają treści związane z firmą, w tym – nasze ostatnie Do tej pory zorganizowaliśmy już ponad 20 seminariów
spoty. Zresztą są naszymi najbardziej surowymi recenzen- w różnych miastach Polski, a na każde z nich przyszło od 70
tami i z satysfakcją stwierdzam, że kampania rekrutacyjna do 120 osób. Na początku maja ruszamy z kolejną edycją.
znalazła u nich uznanie. Kalendarz wydarzeń znaleźć można na stronie seminariów.
» docelowa. Wśród naszych przedstawicieli są osoby o różnym Współpracownicy angażują się także w organizację Semi Rozmawiała Anna Tomczyk
wykształceniu i doświadczeniu zawodowym. Wbrew obie- nariów Kariery. Jak one funkcjonują?
gowej opinii doświadczenie w branży finansowej nie jest Seminaria Kariery wynikają z modelu rozwoju naszego bizne- Damian Ziąber
wymagane. Pomaga, ale nie jest to warunek konieczny do su. Sieć sprzedaży chcemy oprzeć o oddziały funkcjonujące
tego, aby zostać przedstawicielem ubezpieczeniowym. Nie w każdym większym mieście w Polsce. Menedżer rozwoju – absolwent Uniwersytetu
zapominajmy też, że dzisiaj ceni się każde doświadczenie biznesu pracujący w oddziale ma dwa zadania – rozwinąć Warszawskiego. Od ponad
zawodowe, a podstawowa wiedza o finansach przydaje się sieć przedstawicieli docierających do klientów oraz oczywi- 10 lat zajmuje się public
w życiu codziennym, więc współpraca z nami może pomóc ście zainteresować możliwie największą liczbę osób naszymi relations. W tym czasie
studentom w budowaniu kompetencji. ubezpieczeniami. W każdym mieście, w którym do tej pory pracował m.in. dla Philip
Jak zamierzają państwo mierzyć skuteczność kampanii? otworzyliśmy oddział, zadeklarowaliśmy chęć pozyskania Morris Polska, Ambra SA
Cieszy nas to, że o kampanii już się mówi, nasza rozmowa do współpracy przynajmniej stu osób. Projekt Seminarium i Link4. Ostatnie cztery lata
jest tego najlepszym przykładem. Wiem od osób odpo- Kariery ma na celu pokazanie potencjalnym kandydatom, pracował dla Sygma Banku, gdzie oprócz funkcji
wiedzialnych za obsługę spływających do nas aplikacji, jak wygląda zawód przedstawiciela ubezpieczeniowego – osoby odpowiedzialnej za relacje zewnętrzne banku
szczerze, z przedstawieniem nie tylko blasków, ale i cieni pełnił rolę rzecznika klientów. Od 7 stycznia 2014 r.
tego zawodu. Proszę zwrócić uwagę na to, że w naszej współpracuje z Prudential Polska w obszarze PR
kampanii otwarcie mówimy, że to nie jest łatwa praca i że i kontaktów z mediami.
przedstawiciel ubezpieczeniowy nie zawsze usłyszy słowo
„tak”. To samo mówimy na Seminariach Kariery.
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(8)/2015 # 33