Page 29 - Magazyn Employer Branding nr 8
P. 29
WIADOMOŚCI  » EB WEDŁUG…  » PORADNIK  » CASE STUDIES  » Z WIZYTĄ U…

» zawodową. Firma dokonała analizy profilu kształcenia ślą- Wcielając się w rolę ambitnych programu praktyk FP – kompetencje trenerów, poszukiwane
skich uczelni, a następnie określiła, jaką wiedzę i umiejętno- Wombatów, studenci będą wykonywać cechy kandydatów czy możliwe do zdobycia umiejętności.
ści posiadają najczęściej studenci kierunków technicznych. takie same zadania, jakie na co Jak podkreśla Jarosław Kacprzak, PR Manager Future Pro-
Informacje te zestawiła z analizą stawianych im wyma- dzień wykonują inżynierowie cessing, taka forma ulotek okazała się skuteczna:
gań podczas rekrutacji do projektów IT. Na tej podstawie oprogramowania. – Każda z ulotek odwoływała się do innego fragmentu
powstał autorski program szkoleniowy FP, umożliwiający opowieści o Wombatach, prezentowała inną postać i inne
zdobycie jednych z najbardziej pożądanych kompetencji zawierała ulotki i plakaty wraz z listem zachęcającym do zalety praktyk. Zaintrygowani studenci, chcąc poznać całą
na rynku – wiedzy i umiejętności z zakresu wytwarzania udzielenia wsparcia Wombatom poszukującym kompanów. historię, kolekcjonowali karty i z zainteresowaniem oglądali
oprogramowania. Adresaci zostali poproszeni o poinformowanie o misji ratun- plakaty przedstawiające bohaterów ulotek we wnętrzu spe-
Nietypowa akcja promocyjna kowej znajomych. Ponieważ takie zadanie mogło okazać się cjalnej jednostki szkoleniowej. Przeprowadzona kampania
W marcu 2015 r. Future Processing rozpoczęło kampanię czasochłonne, do każdej paczki dołączono także „Wombat promocyjna miała też duży wydźwięk PR-owy – pisała o nas
promocyjną praktyk. Na dedykowanej studentom stronie Baterry Pack”, który miał dodać im sił – bombonierkę z cze- „Gazeta Wyborcza”, byliśmy obecni w regionalnej rozgłośni
internetowej www.future-processing.pl/praktyki opisano hi- koladkami zdobionymi rysunkami bohaterów opowieści. radiowej i lokalnych mediach studenckich.
storię Wombatów oraz zaproszono młodych ludzi do wzięcia Znajdujące się w paczkach ulotki były wzorowane na fabu- 147 CV
udziału w praktykach. Fabuła opowieści miała udowodnić, larnych grach karcianych. Występowały w pięciu rodzajach Rekrutacja praktykantów FP składa się z dwóch etapów.
że nauce podstaw wytwarzania oprogramowania nie musi i przedstawiały Wombata, Żółwia, wehikuł czasu, robota W pierwszym kandydaci rozwiązują zadanie programistyczne
towarzyszyć praca dla prawdziwego klienta. Może się ona Lottę oraz Wertera. Symbolizowały kolejno studentów, tre- sprawdzające ich umiejętności techniczne – tworzą pierwszy
odbywać na abstrakcyjnym przykładzie – pobudzającym nerów, umiejętności techniczne oraz umiejętności miękkie moduł wehikułu czasu. W drugim etapie autorzy najlepszych
wyobraźnię, rozwijającym kreatywność oraz pozwalającym konieczne do budowy maszyn. Misja ratunkowa symbo- rozwiązań zapraszani są do siedziby firmy na warsztaty
eksperymentować i popełniać błędy bez narażania firmy na lizowała natomiast projekt. Każda z ulotek miała format kreatywne, podczas których wykazują się posiadanymi
straty. Wkrótce potem pracownicy Future Processing wysłali karty do gry i prezentowała „specjalne moce” znajdującego kompetencjami miękkimi.
nietypowe paczki do organizacji, samorządów i parlamentów się na nich bohatera. Dzięki temu odzwierciedlono zalety Jak wynika z e-maili otrzymanych od kandydatów, fabuła
studenckich, kół naukowych oraz biur karier. Każda z nich akcji rekrutacyjnej spotkała się z ich uznaniem. Wypełniając »

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING  numer 1(8)/2015 # 29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34