Page 10 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 10

WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…

       podejmuje taką decyzję, a nie inną. Na początku
       były luźne rozmowy. Z czasem przerodziło się to
       w  regularne spotkania całej firmy. Stworzyliśmy
       Akademię Teoretyczną. Podzieliliśmy firmę na gru-
       py po kilkanaście osób z różnych działów i konty-
       nuowaliśmy proces wzbogacania wiedzy nie tylko
       jeśli chodzi o firmę, ale też mikro – i makrootocze-
       nie, politykę gospodarczą i finansową. Dyskutowa-
       liśmy o  reformie gospodarczej, o  wprowadzeniu
       euro – o tym, jak to na nas wpłynie. Kupujemy no-
       woczesne audiobooki, pomoce naukowe, książki,
       czytamy je i dyskutujemy – ostatnio „7 nawyków
       skutecznego działania” Stephena R. Coveya. Na
       spotkania przychodzą wszyscy. Obok pani Marylki,
       która zajmuje się kuchnią, siedzi menedżer i ktoś
       z  działu finansów. Nasza świadomość rośnie jak
       śniegowa kula. Podnosi się też samoocena pra-
       cowników. Im więcej ludzie wiedzą, tym bardziej
       identyfikują się z  firmą – to jest bardzo logiczne
       i proste. Kosztuje czas, ale znacznie zwiększa za-
       angażowanie.

W 2011 roku określili państwo swoją kultu-         poziomie, tylko niektórzy biorą na siebie większą    Fot. ze stron 6–14: z arch. Marco
rę organizacyjną. W jaki sposób ją państwo         odpowiedzialność ze względu na swoje umiejętno-
zdiagnozowali?                                     ści i predyspozycje. Wspólnie wypracowaliśmy do-
M.Ś.: Na początku przedstawiłem, jak według        kument, który jest naszym fundamentem, nada-
mnie wygląda stan faktyczny, bo od początku ist-   liśmy mu logo. Dodaliśmy też interpretację, żeby
nienia firmy byłem największym strażnikiem i pro-  ludzie z zewnątrz wiedzieli, co przez to rozumiemy.
pagatorem naszych wartości. Spisaliśmy je i pod-   Zostawiliśmy furtkę, że w zmieniającej się rzeczy-
daliśmy pod dyskusję, każdy dodał coś od siebie.   wistości będziemy ten dokument modyfikować
Głosy menedżera i pracownika były równie waż-      i  ulepszać. Mimo że wiele osób uważa, że jeste-
ne, bo ich udział w życiu firmy jest na zbliżonym  śmy wyjątkowi, według nas to dopiero początek

                                                                 10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15