Page 30 - MEB10
P. 30
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Ilustracje: WWW Luxsoft • grupy fokusowe – przeprowadziliśmy takie
badanie w czasie pracy nad kampanią „Join the
A-Players”. Pozwoliło to nie tylko na zdefiniowanie
kluczowego przesłania naszej kampanii. Dzięki ba-
daniom zdefiniowaliśmy także to, co chcemy ko-
munikować w szerszej perspektywie – do wszyst-
kich kandydatów z wybranych grup docelowych;
• mniej formalne sposoby badań – w zbieraniu po-
mysłów i informacji może też pomóc luźna konwer-
sacja przy kawie czy w czasie lunchu. Takie spotka-
nia w cztery oczy okazały się świetnymi okazjami
do dzielenia się opiniami na temat firmy, a dla zespo-
łu marketingu – szybkiego wglądu w to, co myślą
pracownicy. Niestety, poznawaliśmy w ten sposób
zdanie zaledwie jednej osoby, a każdy ma własne
uprzedzenia i stereotypy, które wpływają na osąd
na temat firmy.
To już pozwalało nam pogłębić naszą wiedzę
o firmie, ale chcieliśmy przyjrzeć się naszemu
EVP jeszcze dokładniej, nie tylko po łebkach, naj-
lepiej wykorzystując kreatywną drogę dotarcia
do tego, co mogliby powiedzieć nasi współpra-
cownicy. Właśnie wtedy przyszedł nam do gło-
wy pomysł Capsule of Awesome, czyli Kapsuły
Niesamowitości.
Głównym założeniem projektu było zachęcenie
naszych talentów z całego świata do nakręcenia
filmów i uchwycenia wielu różnych momentów
z ich codziennej pracy. Podstawowymi hasła-
mi całego przedsięwzięcia były dobra zabawa,
kreatywność i relacje. Jaki był plan? Stworzyli-
śmy kapsułę – pomarańczowe, wytrzymałe pu-
30