Page 18 - MEB12
P. 18
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Efektywna strategia
kandydatówbudowania doświadczeń
W związku z rosnącą konkurencją na rynku pracy proces rekrutacji i przyciągania najlepszych kandydatów wymaga coraz większego
wysiłku. Pracodawcy zdają sobie z tego sprawę, dlatego aż 75% z nich deklaruje, że dba o relacje z potencjalnymi pracownikami – tak
wynika z trzeciej edycji badania „Candidate Experience” przeprowadzonego z inicjatywy eRecruiter i Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekru-
tacji. Jednak kilka kluczowych elementów relacji z kandydatem nadal wymaga dopracowania. Należą do nich głównie utrzymywanie
i prowadzenie komunikacji z kandydatami na poszczególnych etapach procesu, przyciąganie uwagi najlepszych czy zaangażowanie
biznesu w prowadzone rekrutacje.
Działania mające na celu utrzymywanie re- nadal zapominają jednak o podstawowych kro- Pracodawcy o krok za wymagającymi
lacji z kandydatami do pracy, które w Euro- kach, które składają się na doświadczenia kan- kandydatami
pie Zachodniej czy Stanach Zjednoczonych są dydatów – nie wszyscy kontaktują się z nimi na Większość pracodawców deklaruje, że realizu-
standardem, zakorzeniają się również w Pol- wszystkich etapach procesu, m.in. po otrzyma- je strategię budowania doświadczeń kandyda-
sce. Z roku na rok coraz więcej pracodawców niu CV czy odrzuceniu kandydatury, nie zawsze tów, jednak zapewnienia nie zawsze idą w parze
udoskonala swoje procesy rekrutacyjne. Zda- przykładają się do tworzonych ogłoszeń rekru- z praktyką. Budowanie relacji często ogranicza
ją sobie oni sprawę, że wrażenia kandydatów tacyjnych czy wreszcie nie doceniają korzyści się do osób, które zostały zaproszone na rozmo-
mają wpływ także na postrzeganie przez nich wynikających z synergii działań biznesowych wę – do takiego postępowania przyznaje się co
produktów i usług danej firmy. Specjaliści HR i rekrutacyjnych. piąta firma. To powoduje, że większość kandyda-
18

