Page 35 - MEB12
P. 35

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

„Be Lufthansa” właściwie wykorzystują nowocze-       też profil firmy na Instagramie, gdzie kandydaci  ich pasje, dowiadujemy się, dlaczego dołączyli
sne kanały komunikacyjne online. Strona kariero-     mogą poznać bliżej członków załogi. Dodatkową     do firmy, i  widzimy, jak wygląda ich codzienna
wa firmy zawiera wszystkie niezbędne informacje      atrakcją profilu są zdjęcia z  różnych zakątków   praca. Artykuły dotyczą również tematów tech-
dla osób zainteresowanych pracą w  liniach lotni-    świata, w które Lufthansa zabiera swoich ludzi.   nicznych i  przedstawiają zagadnienia z  obsza-
czych. Dokładne opisy procesu rekrutacyjnego,        Aby stymulować interakcje z  fanami, firma jest   ru historii lotnictwa. Dzięki tak zróżnicowanym
harmonogramy szkoleń przygotowujących do             obecna również na Twitterze i  Periscope. Jak-    sposobom dotarcia do kandydata Lufthansa
poszczególnych zawodów czy kalendarz wyda-           by tego było mało, działa też blog karierowy      przekazuje bardzo dużo wiedzy, nie tylko chęt-
rzeń, na których można spotkać przedstawicieli       Be Lufthansa, na którym regularnie pojawiają      nym do pracy, ale również obecnym pracow-
firmy – to wszystko znajdą kandydaci na stronie      się nowe wpisy. Treści prezentowane czytelni-     nikom i  ich rodzinom, które na bieżąco mogą
www.be-lufthansa.com. To, co wyróżnia tę stro-       kom są różnorodne – poznajemy pracowników,        podglądać codzienną pracę w Lufthansie. Takie
nę, to zaangażowanie w interakcje z potencjalny-
mi pracownikami. Firma organizuje bowiem czaty                                                                                                          fot.: YouTube, kanał Lufthansa
na żywo, w  czasie których można porozmawiać
z  pracownikami. W  ostatnim miesiącu aż siedem
razy przedstawiciele firmy odpowiadali na pyta-
nia osób zainteresowanych pracą w  lotnictwie.
Zagadnienia, które były poruszane, to m.in.: jak
zostać stewardesą, czym zajmuje się Lufthansa
Systems Poland, tematy związane ze szkoleniami
czy konkretnymi rolami w organizacji. Kandydaci,
którzy chcą sprawdzić swoją wiedzę, mogą znaleźć
na stronie również testy online. Firma zapewnia,
że są one całkowicie anonimowe i  nie wpływa-
ją na właściwy proces rekrutacyjny. Poza testami
online, na stronie znajdują się porady i wskazówki,
jak się przygotować do procesu rekrutacyjnego.

Obecni w wielu kanałach                              Kadr z reklamy Lufthansy z udziałem piłkarzy Bayernu Monachium.
Lufthansa postawiła na komunikację wielokana-
łową. Poza stroną WWW, istnieje też profil na
Facebooku Be Lufthansa, który polubiło ponad
60 tys. osób. Można na nim zobaczyć fotorela-
cje z wydarzeń, w których biorą udział pracow-
nicy niemieckich linii lotniczych. Popularny jest

                                                     35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40