Page 35 - MEB12
P. 35
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
„Be Lufthansa” właściwie wykorzystują nowocze- też profil firmy na Instagramie, gdzie kandydaci ich pasje, dowiadujemy się, dlaczego dołączyli
sne kanały komunikacyjne online. Strona kariero- mogą poznać bliżej członków załogi. Dodatkową do firmy, i widzimy, jak wygląda ich codzienna
wa firmy zawiera wszystkie niezbędne informacje atrakcją profilu są zdjęcia z różnych zakątków praca. Artykuły dotyczą również tematów tech-
dla osób zainteresowanych pracą w liniach lotni- świata, w które Lufthansa zabiera swoich ludzi. nicznych i przedstawiają zagadnienia z obsza-
czych. Dokładne opisy procesu rekrutacyjnego, Aby stymulować interakcje z fanami, firma jest ru historii lotnictwa. Dzięki tak zróżnicowanym
harmonogramy szkoleń przygotowujących do obecna również na Twitterze i Periscope. Jak- sposobom dotarcia do kandydata Lufthansa
poszczególnych zawodów czy kalendarz wyda- by tego było mało, działa też blog karierowy przekazuje bardzo dużo wiedzy, nie tylko chęt-
rzeń, na których można spotkać przedstawicieli Be Lufthansa, na którym regularnie pojawiają nym do pracy, ale również obecnym pracow-
firmy – to wszystko znajdą kandydaci na stronie się nowe wpisy. Treści prezentowane czytelni- nikom i ich rodzinom, które na bieżąco mogą
www.be-lufthansa.com. To, co wyróżnia tę stro- kom są różnorodne – poznajemy pracowników, podglądać codzienną pracę w Lufthansie. Takie
nę, to zaangażowanie w interakcje z potencjalny-
mi pracownikami. Firma organizuje bowiem czaty fot.: YouTube, kanał Lufthansa
na żywo, w czasie których można porozmawiać
z pracownikami. W ostatnim miesiącu aż siedem
razy przedstawiciele firmy odpowiadali na pyta-
nia osób zainteresowanych pracą w lotnictwie.
Zagadnienia, które były poruszane, to m.in.: jak
zostać stewardesą, czym zajmuje się Lufthansa
Systems Poland, tematy związane ze szkoleniami
czy konkretnymi rolami w organizacji. Kandydaci,
którzy chcą sprawdzić swoją wiedzę, mogą znaleźć
na stronie również testy online. Firma zapewnia,
że są one całkowicie anonimowe i nie wpływa-
ją na właściwy proces rekrutacyjny. Poza testami
online, na stronie znajdują się porady i wskazówki,
jak się przygotować do procesu rekrutacyjnego.
Obecni w wielu kanałach Kadr z reklamy Lufthansy z udziałem piłkarzy Bayernu Monachium.
Lufthansa postawiła na komunikację wielokana-
łową. Poza stroną WWW, istnieje też profil na
Facebooku Be Lufthansa, który polubiło ponad
60 tys. osób. Można na nim zobaczyć fotorela-
cje z wydarzeń, w których biorą udział pracow-
nicy niemieckich linii lotniczych. Popularny jest
35