Page 36 - MEB12
P. 36
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
przedstawienie pracy w niemieckiej firmie ma Reklama na pokładzie ny w „Dzień dobry TVN”. Jak przystało na typowe
też wartość edukacyjną. Inne linie lotnicze do promowania marki praco- reality show było dużo łez i dramatów, ale program
dawcy wykorzystują naturalne dla siebie kanały odczarował nieco pracę stewardesy, pokazując że
Gwiazdy pracują w Lufthansie komunikacji, np. gazetki podkładowe. Przykła- poza urodą, kobiety muszą mieć też umiejętność
Ci, którzy czują niedosyt informacji na temat dowo Wizzair regularnie prezentuje w nich syl- radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Lufthansy, mogą dodatkowo odwiedzić kanał wetki pracowników, którzy opowiadają o swojej
firmy na YouTube. Filmy zostały pogrupowane pracy. W wydaniu marcowym Kristina, stewar- Niestety, wszyscy wiemy, jak skończyła się histo-
tematycznie i uwzględniają takie kwestie jak: desa z Macedonii, mówi o tym, co najbardziej ria tej polskiej firmy. O tym, że zawód stewardesy
programy stażowe, studia, pierwsze dni w pracy, lubi w swojej pracy, jak spędza urlop i opowia- jest atrakcyjny także dla Polek, niech świadczy
techniczne aspekty linii lotniczych, szkolenia czy da o kraju, z którego pochodzi. W tym samym to, że do „Wniebowziętych” zgłosiło się kilka ty-
wywiady z pracownikami. Niemal kultowa stała numerze można też znaleźć dwie reklamy rekru- sięcy chętnych. Na kampanię w stylu Emirates
się reklama firmy z piłkarzami Bayernu Mona- tacyjne, w tym zachętę do udziału w programie będziemy jednak musieli jeszcze w naszym kraju
chium, w której mały chłopiec mówi swojemu kształcącym przyszłych pilotów. zaczekać...
tacie, że gdy dorośnie, zostanie kapitanem. Kiedy
biegnie po autograf swoich idoli, wszyscy my- Rayanair z kolei wydawał kalendarz ze zdjęciami Izabela Rzepka
ślą, że chodzi o znanych piłkarzy wychodzących swoich stewardes, a dochód ze sprzedaży prze-
właśnie do hali przylotów. Jednak, ku zaskocze- znaczył na cele charytatywne. Kobiety na zdję- PR & Employer Branding Executive
niu samych gwiazd sportu, chłopcu najbardziej ciach zachęcały do latania i z pewnością poka- Absolwentka Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecz-
imponuje załoga samolotu. zywały piękniejszą stronę personelu. Fotografie nej oraz filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim.
wzbudzały też jednak sporo kontrowersji. Padały W MJCC odpowiada za projekty związane z markami pra-
Dodatkową atrakcją profilu oskarżenia o seksizm, dlatego firma postanowiła codawców, CSR-em i PR-em rekrutacyjnym, m.in. dla firm
są zdjęcia z różnych zakątków nie kontynuować tego projektu. z branży finansowej, IT oraz lotniczej. Wcześniej zajmowała
świata, w które Lufthansa się PR-em w agencji interaktywnej oraz działała w biurze
zabiera swoich ludzi. Aby Z rodzimego podwórka prasowym plebiscytu Mediatory.
stymulować interakcje z fanami, Także na polskim rynku mieliśmy już przykłady kam-
firma jest obecna również panii przewoźników lotniczych. Jedna z polskich
na Twitterze i Periscope. Jakby linii postanowiła nakręcić reality show, którego
tego było mało, działa też blog zwyciężczyni miała otrzymać posadę stewardesy.
karierowy Be Lufthansa, na Dziesięć uczestniczek programu „Wniebowzięte”
którym regularnie pojawiają rywalizowało ze sobą, wykonując różne zadania.
się nowe wpisy. Dziewczyny skakały do morza, musiały sobie po-
radzić w ciemnym lesie, w niskiej temperaturze
i były narażone na sytuacje, w których walczyły
ze swoimi słabościami. Program był transmitowa-
36