Page 31 - MEB12
P. 31
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Jakie są twoje doświadczenia z organizacji możliwością działania na jeszcze wcześniejszych cji i na Słowacji, strategia objęła większy obszar
obu programów? Jesteście w pełni zadowole- etapach edukacji, ale obecnie koncentrujemy się i stała bardziej kompleksowa. W 2012 r. obsługi-
ni z efektów czy też pracujecie obecnie nad na pozyskaniu uczniów szkół średnich i studentów waliśmy EB-owo już większość spółek skupionych
usprawnieniami? kierunków technicznych. wokół centrali w Budapeszcie. Wtedy też posta-
Studenci reagują na programy bardzo dobrze, ponie- nowiliśmy opracować profesjonalną strategię za-
waż ich forma jest analogiczna do ich codziennych Jak chcecie zainteresować tych najmłod- wierającą odpowiednią identyfikację wizualną
aktywności – grania w gry symulacyjne i interneto- szych? i jasno sformułowane EVP. Ta strategia ma już
we. Wdrożone przez nas rozwiązanie jest im o wiele Nie przedstawiamy im procesu rafinowania, bo to trzy lata i oczywiście ciągle ją modyfikujemy, do-
bliższe niż 50- czy 60-latkom, chętnie się angażu- byłoby nudne. Staramy się czymś zająć odbiorców, stosowujemy koncepty graficzne do konkretnych
ją. Jestem pewna, że gdybyśmy zastosowali inne, opowiedzieć historię, sprawić, by poczuli się jak potrzeb i opracowujemy kolejne wersje językowe.
bardziej tradycyjne narzędzia, byłoby nam trudniej. James Bond, który musi poznać wszystkie elemen- Z tej perspektywy widać, że w 2007 r. była ona
Sama mechanika to jednak nie wszystko. Młodzi lu- ty układanki, żeby otrzymać jasne odpowiedzi na jeszcze uboga, dotyczyła tylko jednego kraju. Dla
dzie to wymagający odbiorcy, potrzebowali profe- swoje pytania. Stawiamy przed nimi mnóstwo za- lepszego zobrazowania tempa jej rozwoju mogę
sjonalnej treści na wysokim poziomie, która stanowi dań z dziedziny biologii, matematyki, fizyki i chemii. powiedzieć, że kiedy zaczynaliśmy, mieliśmy ok.
dla nich wyzwanie i pozwala się zaangażować na Rozwiązując je, uczestnicy otrzymują przepustkę 2000 obserwujących na LinkedInie, a dziś mamy
dłużej. Tym ludziom nie można zaproponować gry na kolejny poziom gry. To są dzieci, więc nie może- ich 70 tys. (nota bene ten serwis społecznościowy
w lekkim stylu z komiksową oprawą, bo ją po prostu my im pokazać codziennej pracy w rafinerii, bo one także stanowi część naszej strategii i staramy się
wyśmieją. Gra musi być bardzo realistyczna, co jest zwyczajnie nie myślą jeszcze o pracy i wydawało- go dobrze wykorzystać, by ją skutecznie realizo-
nie lada wyzwaniem podczas procesu produkcji. To by im się to mało atrakcyjne. Chcemy skierować wać). Między innymi dzięki temu mamy tak dużo
jeden z czynników, który wpływa na to, że symula- ich uwagę raczej w stronę nauk przyrodniczych. aplikacji do programu Growww. [AC]
cja zmienia się z roku na rok i staje się coraz lepszym W tym roku stworzyliśmy też program dla uczniów
odzwierciedleniem rzeczywistości. szkół zawodowych, ponieważ mamy dużo waka- Vivien Orosz
tów dla pracowników manualnych w rafineriach. To
Jakie są wasze plany na przyszłość? Zamier- muszą być ludzie z technicznym wykształceniem, Head of Group Capability Development
zacie kontynuować organizację obu progra- więc ich też chcemy zainteresować poprzez symu- & Strategic HR, MOL Group
mów? lację. Planujemy rozwinąć tę metodę w przyszłości.
Nie tylko kontynuować, ale także rozwijać, szcze- Ma dziesięcioletnie doświadczenie w zarządzaniu zasobami
gólnie koncentrując się na szkołach średnich, Te programy były od początku częścią strate- ludzkimi. Od czerwca 2013 r. współpracuje z MOL Group.
w których nauki przyrodnicze nie są zbyt popular- gii EB, czy też narodziły się jeszcze przed jej Przed dołączeniem do firmy pracowała w różnych bran-
ne. Stwierdziliśmy, że dedykowanie programu zo- sformułowaniem? żach i na różnych stanowiskach obejmujących wszystkie
rientowanego na nauki przyrodnicze do wszystkich Powiedziałabym, że na początku, w 2007 r. mie- dziedziny HR (m.in. dla Unilever, Vodafone, Coca-Cola czy
studentów, mija się z celem, ponieważ nie wybiorą liśmy już wstępny zarys strategii EB, ale wtedy Budapest Airport). Ukończyła studia podyplomowe z za-
sobie oni dodatkowych zajęć z konkretnej dziedzi- obejmował on tylko kilka ośrodków na Węgrzech. kresu Human Resources, posiada również certyfikaty ISO
ny, jeśli jej nie studiują.Zastanawiamy się też nad Później, dzięki fuzjom i przejęciom w Chorwa- jako audytor wewnętrzny, trener, kierownik projektu, tre-
ner wykonawczy i ekspert ds. metodologii SHL.
31