Page 31 - MEB12
P. 31

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

Jakie są twoje doświadczenia z  organizacji              możliwością działania na jeszcze wcześniejszych         cji i  na Słowacji, strategia objęła większy obszar
obu programów? Jesteście w pełni zadowole-               etapach edukacji, ale obecnie koncentrujemy się         i stała bardziej kompleksowa. W 2012 r. obsługi-
ni z  efektów czy też pracujecie obecnie nad             na pozyskaniu uczniów szkół średnich i studentów        waliśmy EB-owo już większość spółek skupionych
usprawnieniami?                                          kierunków technicznych.                                 wokół centrali w  Budapeszcie. Wtedy też posta-
Studenci reagują na programy bardzo dobrze, ponie-                                                               nowiliśmy opracować profesjonalną strategię za-
waż ich forma jest analogiczna do ich codziennych        Jak chcecie zainteresować tych najmłod-                 wierającą odpowiednią identyfikację wizualną
aktywności – grania w gry symulacyjne i interneto-       szych?                                                  i  jasno sformułowane EVP. Ta strategia ma już
we. Wdrożone przez nas rozwiązanie jest im o wiele       Nie przedstawiamy im procesu rafinowania, bo to         trzy lata i oczywiście ciągle ją modyfikujemy, do-
bliższe niż 50- czy 60-latkom, chętnie się angażu-       byłoby nudne. Staramy się czymś zająć odbiorców,        stosowujemy koncepty graficzne do konkretnych
ją. Jestem pewna, że gdybyśmy zastosowali inne,          opowiedzieć historię, sprawić, by poczuli się jak       potrzeb i opracowujemy kolejne wersje językowe.
bardziej tradycyjne narzędzia, byłoby nam trudniej.      James Bond, który musi poznać wszystkie elemen-         Z  tej perspektywy widać, że w  2007 r. była ona
Sama mechanika to jednak nie wszystko. Młodzi lu-        ty układanki, żeby otrzymać jasne odpowiedzi na         jeszcze uboga, dotyczyła tylko jednego kraju. Dla
dzie to wymagający odbiorcy, potrzebowali profe-         swoje pytania. Stawiamy przed nimi mnóstwo za-          lepszego zobrazowania tempa jej rozwoju mogę
sjonalnej treści na wysokim poziomie, która stanowi      dań z dziedziny biologii, matematyki, fizyki i chemii.  powiedzieć, że kiedy zaczynaliśmy, mieliśmy ok.
dla nich wyzwanie i  pozwala się zaangażować na          Rozwiązując je, uczestnicy otrzymują przepustkę         2000 obserwujących na LinkedInie, a  dziś mamy
dłużej. Tym ludziom nie można zaproponować gry           na kolejny poziom gry. To są dzieci, więc nie może-     ich 70 tys. (nota bene ten serwis społecznościowy
w lekkim stylu z komiksową oprawą, bo ją po prostu       my im pokazać codziennej pracy w rafinerii, bo one      także stanowi część naszej strategii i staramy się
wyśmieją. Gra musi być bardzo realistyczna, co jest      zwyczajnie nie myślą jeszcze o pracy i wydawało-        go dobrze wykorzystać, by ją skutecznie realizo-
nie lada wyzwaniem podczas procesu produkcji. To         by im się to mało atrakcyjne. Chcemy skierować          wać). Między innymi dzięki temu mamy tak dużo
jeden z czynników, który wpływa na to, że symula-        ich uwagę raczej w  stronę nauk przyrodniczych.         aplikacji do programu Growww. [AC]
cja zmienia się z roku na rok i staje się coraz lepszym  W tym roku stworzyliśmy też program dla uczniów
odzwierciedleniem rzeczywistości.                        szkół zawodowych, ponieważ mamy dużo waka-              Vivien Orosz
                                                         tów dla pracowników manualnych w rafineriach. To
Jakie są wasze plany na przyszłość? Zamier-              muszą być ludzie z  technicznym wykształceniem,         Head of Group Capability Development
zacie kontynuować organizację obu progra-                więc ich też chcemy zainteresować poprzez symu-         & Strategic HR, MOL Group
mów?                                                     lację. Planujemy rozwinąć tę metodę w przyszłości.
Nie tylko kontynuować, ale także rozwijać, szcze-                                                                Ma dziesięcioletnie doświadczenie w zarządzaniu zasobami
gólnie koncentrując się na szkołach średnich,            Te programy były od początku częścią strate-            ludzkimi. Od czerwca 2013 r. współpracuje z MOL Group.
w których nauki przyrodnicze nie są zbyt popular-        gii EB, czy też narodziły się jeszcze przed jej         Przed dołączeniem do firmy pracowała w  różnych bran-
ne. Stwierdziliśmy, że dedykowanie programu zo-          sformułowaniem?                                         żach i  na różnych stanowiskach obejmujących wszystkie
rientowanego na nauki przyrodnicze do wszystkich         Powiedziałabym, że na początku, w 2007 r. mie-          dziedziny HR (m.in. dla Unilever, Vodafone, Coca-Cola czy
studentów, mija się z celem, ponieważ nie wybiorą        liśmy już wstępny zarys strategii EB, ale wtedy         Budapest Airport). Ukończyła studia podyplomowe z  za-
sobie oni dodatkowych zajęć z konkretnej dziedzi-        obejmował on tylko kilka ośrodków na Węgrzech.          kresu Human Resources, posiada również certyfikaty ISO
ny, jeśli jej nie studiują.Zastanawiamy się też nad      Później, dzięki fuzjom i  przejęciom w  Chorwa-         jako audytor wewnętrzny, trener, kierownik projektu, tre-
                                                                                                                 ner wykonawczy i ekspert ds. metodologii SHL.
                                                                           31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36