Page 53 - MEB13
P. 53
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
łem, bo…” to w tej branży jedna z pierwszych kolejny rok mieszkała w Stanach Zjednoczonych,
większych kampanii skierowanych do do- następnie pracowała w BPO w Czechach, a teraz
świadczonych pracowników. Jak twoim zda- jest we Francji.
niem będzie się rozwijał ten segment rynku?
Trendy zagraniczne wskazują, że firmy potrzebu- Ten przykład pokazuje, że znajomość języków
ją coraz więcej osób z doświadczeniem. Polska obcych gwarantuje ogromną mobilność, którą
jest w sytuacji niżu demograficznego, który sta- pracodawcy powinni wziąć pod uwagę, szukając
tystycznie powinien się skończyć za dziewięć lat, odpowiednich pracowników. Mamy tu widocz-
ale zanim dojdziemy do równowagi, musi minąć ny segment grupy docelowej, który daje duże
prawie 20 lat. Jesteśmy na etapie rozkwitu, jeśli możliwości, dlatego warto się kierować do niego
chodzi o sektor technologiczny, dlatego warto więcej działań niż do tej pory.
szukać pracowników doświadczonych również na
rynkach zagranicznych, ponieważ istnieje coraz Z Mateuszem Trojanowskim – pomysłodawcą
większe zapotrzebowanie na osoby z bardzo kampanii „Wróciłem, bo...” – rozmawiała Karina
konkretnymi umiejętnościami, których w Polsce Malec.
często brakuje.
fot.: arch. Accenture Co zatem poradziłbyś EB-owcom, którzy chcą Mateusz Trojanowski
dotrzeć do doświadczonych pracowników?
Podczas kampanii wykorzystano kilka wariantów graficznych To zależy od profilu poszukiwanych kandydatów. Studiował na Politechnice Warszawskiej na Wydziale Inżynie-
Przykładowo, jeśli chodzi o zapotrzebowanie na rii Środowiska i w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie.
osoby z językami, to wydaje mi się, że w tym mo- Pierwsze doświadczenie zawodowe zdobywał jako account,
mencie młodzi ludzie z zagranicy są tutaj głów- pracując w międzynarodowych agencjach reklamowych ta-
nym targetem. Obecnie ludzie są tak bardzo kich jak, Grey, BBDO, Saatchi & Saatchi. W 2008 roku dołączył
ciekawi świata, że nie mają problemu z mobil- do zespołu EY, gdzie stworzył od zera strategię EB; kolejne
nością. Sporo podróżuję, poznaję różnych ludzi wdrożenia w tej branży to PwC i Aon. Obecnie jest związany
i słucham ich historii. Uważam, że wyjście z ko- z Accenture, gdzie zarządza dziesięcioosobowym zespołem
munikatami typu: „przeżyj swoją przygodę, przy- recruitment marketingu. W pracy duży nacisk stawia na świe-
jedź na rok do Krakowa/Warszawy, nie musisz że pomysły i dobrą, spójną komunikację omnichannel.
zostawać tu na zawsze”, działa na młodych ludzi,
którzy są nastawieni na poznawanie świata.
Myślę, że jest to dobry kierunek. Ostatnio, będąc
w Paryżu, poznałem pewną osobę z Tahiti, która
zaraz po studiach pojechała na rok do Australii,
53