Page 53 - MEB13
P. 53

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

                                                                                  łem, bo…” to w tej branży jedna z pierwszych       kolejny rok mieszkała w Stanach Zjednoczonych,
                                                                                  większych kampanii skierowanych do do-             następnie pracowała w BPO w Czechach, a teraz
                                                                                  świadczonych pracowników. Jak twoim zda-           jest we Francji.
                                                                                  niem będzie się rozwijał ten segment rynku?
                                                                                  Trendy zagraniczne wskazują, że firmy potrzebu-    Ten przykład pokazuje, że znajomość języków
                                                                                  ją coraz więcej osób z  doświadczeniem. Polska     obcych gwarantuje ogromną mobilność, którą
                                                                                  jest w sytuacji niżu demograficznego, który sta-   pracodawcy powinni wziąć pod uwagę, szukając
                                                                                  tystycznie powinien się skończyć za dziewięć lat,  odpowiednich pracowników. Mamy tu widocz-
                                                                                  ale zanim dojdziemy do równowagi, musi minąć       ny segment grupy docelowej, który daje duże
                                                                                  prawie 20 lat. Jesteśmy na etapie rozkwitu, jeśli  możliwości, dlatego warto się kierować do niego
                                                                                  chodzi o  sektor technologiczny, dlatego warto     więcej działań niż do tej pory.
                                                                                  szukać pracowników doświadczonych również na
                                                                                  rynkach zagranicznych, ponieważ istnieje coraz     Z Mateuszem Trojanowskim – pomysłodawcą
                                                                                  większe zapotrzebowanie na osoby z  bardzo         kampanii „Wróciłem, bo...” – rozmawiała Karina
                                                                                  konkretnymi umiejętnościami, których w Polsce      Malec.
                                                                                  często brakuje.

fot.: arch. Accenture                                                             Co zatem poradziłbyś EB-owcom, którzy chcą         Mateusz Trojanowski
                                                                                  dotrzeć do doświadczonych pracowników?
                       Podczas kampanii wykorzystano kilka wariantów graficznych  To zależy od profilu poszukiwanych kandydatów.     Studiował na Politechnice Warszawskiej na Wydziale Inżynie-
                                                                                  Przykładowo, jeśli chodzi o zapotrzebowanie na     rii Środowiska i w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie.
                                                                                  osoby z językami, to wydaje mi się, że w tym mo-   Pierwsze doświadczenie zawodowe zdobywał jako account,
                                                                                  mencie młodzi ludzie z zagranicy są tutaj głów-    pracując w międzynarodowych agencjach reklamowych ta-
                                                                                  nym targetem. Obecnie ludzie są tak bardzo         kich jak, Grey, BBDO, Saatchi & Saatchi. W 2008 roku dołączył
                                                                                  ciekawi świata, że nie mają problemu z  mobil-     do zespołu EY, gdzie stworzył od zera strategię EB; kolejne
                                                                                  nością. Sporo podróżuję, poznaję różnych ludzi     wdrożenia w tej branży to PwC i Aon. Obecnie jest związany
                                                                                  i słucham ich historii. Uważam, że wyjście z ko-   z  Accenture, gdzie zarządza dziesięcioosobowym zespołem
                                                                                  munikatami typu: „przeżyj swoją przygodę, przy-    recruitment marketingu. W pracy duży nacisk stawia na świe-
                                                                                  jedź na rok do Krakowa/Warszawy, nie musisz        że pomysły i dobrą, spójną komunikację omnichannel.
                                                                                  zostawać tu na zawsze”, działa na młodych ludzi,
                                                                                  którzy są nastawieni na poznawanie świata.
                                                                                  Myślę, że jest to dobry kierunek. Ostatnio, będąc
                                                                                  w Paryżu, poznałem pewną osobę z Tahiti, która
                                                                                  zaraz po studiach pojechała na rok do Australii,

                                                                                  53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58