Page 52 - MEB13
P. 52

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

nię czy nawet artykuł mówiący o tym, że firma         balna, natomiast pomysł na kampanię jest lokal-     ją o tym mówić, próbują ich zrzeszać, ale to są
boryka się z problemami z zatrudnieniem, rota-        ny. Musieliśmy pogodzić dwa światy, czyli insight   jeszcze dość rzadkie działania. Zaskoczył mnie
cją czy odejściami. U nas jest to pośredni prze-      zdiagnozowany u  nas oraz wizję, którą powin-       też przyrost liczby CV w trakcie trwania kampa-
kaz kampanii.                                         niśmy realizować szerzej i  jest nam narzucona      nii. W pierwszym tygodniu zauważyliśmy wzrost
                                                      z góry. Czy wykorzystałbym je raz jeszcze? Nie      aplikacji na poziomie 73% w porównaniu z tym ty-
Jak wybieraliście bohaterów?                          mam z tym problemu. Był to element, który do-       godniem w poprzednim roku, w drugim tygodniu
Spotkaliśmy się z  kilkunastoma osobami, które        staliśmy z centrali i aby móc pochwalić się kam-    odnotowaliśmy rekordowy przyrost na poziomie
po zmianie pracodawcy wróciły do Accenture,           panią na forum globalnym firmy, musieliśmy się      84%! Jest to potężna ilość, aż takiego wzrostu
po czym wybraliśmy najciekawsze historie. Pięciu      trzymać tych obostrzeń.                             się nie spodziewałem, ponieważ zazwyczaj są
bohaterów symbolizowało pięć obszarów dzia-                                                               to wahania kilkunastoprocentowe. To pokazu-
łalności firmy: Strategy, Consulting, Digital, Tech-  Jakie jeszcze narzędzia wykorzystaliście            je, że przekaz był na tyle ciekawy, że odbior-
nology, Operations. Ich prawdziwe historie miały      w trakcie kampanii?                                 cy chcieli się dowiedzieć więcej na temat pracy
za zadanie pokazać przyjazny, familijny obraz         Zaczęliśmy od teasera na rowerach, którego          w Accenture. Mimo że te awatary nie były spe-
marki, która mówi o sobie w szczery sposób, bez       hasło brzmiało „Warto zatoczyć koło”. Pozornie      cjalnie odkrywcze, na pewno wyróżniały się na
użycia aktorów, w której pracownicy są otwarci        było to działanie niepowiązane w żaden sposób       tle naszej dotychczasowej komunikacji EB-owej.
na wymianę doświadczeń z kolegami. Nie poka-          z  firmą. Jego nadrzędnym celem było umiejęt-
zywaliśmy nazwisk ludzi ze względu na headhun-        ne wydłużenie czasu na dokończenie kampanii         Kampania została również doceniona w kon-
terów, żeby nie było zbyt łatwo wyciągnąć ich         (śmiech). Hasło „Warto zatoczyć koło” następnie     kursie Employer Branding Excellence Awards,
z  Accenture, choć oczywiście w  dobie nowych         ewoluowało we „Wróciłem, bo…”. We właściwej         w którym otrzymała wyróżnienie w katego-
technologii wystarczy wpisać imię, firmę i dział na   kampanii, która zaczęła się w  kwietniu, wyko-      rii Doskonała Kampania Rekrutacyjna Offli-
LinkedInie… Jednak, aby uchronić osoby z działu       rzystaliśmy outdoor w postaci citylightów i bill-   ne. Czy sukcesy, o których wspomniałeś oraz
HR (śmiech), podpisaliśmy bohaterów kampanii          boardów, landing page wrocilembo.pl oraz live       docenienie przez środowisko, motywują do
jedynie imieniem oraz działem, w jakim pracują.       chaty. Chcieliśmy, aby odbiorcy stykali się z kam-  przeprowadzenia kolejnej odsłony kampanii?
                                                      panią na każdym kroku, dlatego promowaliśmy         „Wróciłem, bo... 2.0” (śmiech). Nie chciałbym
A  w  promocji offline postanowiliście wręcz          ją również w  Google Adwords, na Facebooku,         zdradzać szczegółów, ale powiem, że jesienią
posługiwać się awatarami, a nie realnymi syl-         Instagramie.                                        można się po nas spodziewać czegoś nowego.
wetkami bohaterów. Nie obawialiście się za-                                                               Nie mamy jeszcze konkretnego pomysłu, ale idea
rzutów mówiących, że tacy ludzie nie istnieją         Co cię zaskoczyło w trakcie kampanii?               zadziałała tak dobrze, że chcemy ją kontynu-
i jest to jedynie kreacja stworzona na potrze-        Zupełnie się nie spodziewałem, że będzie to         ować. Na 99% będą to działania online, ale wciąż
by kampanii?                                          kampania, która zainteresuje tak duże grono         jednak myślimy w  jaki jeszcze sposób możemy
Awatary są elementem kampusowej globalnej             odbiorców, czyli zarówno studentów, jak i ludzi     zaskoczyć.
kampanii skierowanej do studentów. Co prawda          z doświadczeniem oraz naszych alumnów. Na tę
dopisane były do nich zupełnie inne hasła, ale        ostatnią grupę w  ogóle nie liczyłem. Kontakty      Do niedawna firmy z branży konsultingowej
można powiedzieć, że część graficzna jest glo-        z  alumnami dopiero raczkują – firmy zaczyna-       działały raczej na rynku studenckim. „Wróci-

                                                                 52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57