Page 52 - MEB13
P. 52
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
nię czy nawet artykuł mówiący o tym, że firma balna, natomiast pomysł na kampanię jest lokal- ją o tym mówić, próbują ich zrzeszać, ale to są
boryka się z problemami z zatrudnieniem, rota- ny. Musieliśmy pogodzić dwa światy, czyli insight jeszcze dość rzadkie działania. Zaskoczył mnie
cją czy odejściami. U nas jest to pośredni prze- zdiagnozowany u nas oraz wizję, którą powin- też przyrost liczby CV w trakcie trwania kampa-
kaz kampanii. niśmy realizować szerzej i jest nam narzucona nii. W pierwszym tygodniu zauważyliśmy wzrost
z góry. Czy wykorzystałbym je raz jeszcze? Nie aplikacji na poziomie 73% w porównaniu z tym ty-
Jak wybieraliście bohaterów? mam z tym problemu. Był to element, który do- godniem w poprzednim roku, w drugim tygodniu
Spotkaliśmy się z kilkunastoma osobami, które staliśmy z centrali i aby móc pochwalić się kam- odnotowaliśmy rekordowy przyrost na poziomie
po zmianie pracodawcy wróciły do Accenture, panią na forum globalnym firmy, musieliśmy się 84%! Jest to potężna ilość, aż takiego wzrostu
po czym wybraliśmy najciekawsze historie. Pięciu trzymać tych obostrzeń. się nie spodziewałem, ponieważ zazwyczaj są
bohaterów symbolizowało pięć obszarów dzia- to wahania kilkunastoprocentowe. To pokazu-
łalności firmy: Strategy, Consulting, Digital, Tech- Jakie jeszcze narzędzia wykorzystaliście je, że przekaz był na tyle ciekawy, że odbior-
nology, Operations. Ich prawdziwe historie miały w trakcie kampanii? cy chcieli się dowiedzieć więcej na temat pracy
za zadanie pokazać przyjazny, familijny obraz Zaczęliśmy od teasera na rowerach, którego w Accenture. Mimo że te awatary nie były spe-
marki, która mówi o sobie w szczery sposób, bez hasło brzmiało „Warto zatoczyć koło”. Pozornie cjalnie odkrywcze, na pewno wyróżniały się na
użycia aktorów, w której pracownicy są otwarci było to działanie niepowiązane w żaden sposób tle naszej dotychczasowej komunikacji EB-owej.
na wymianę doświadczeń z kolegami. Nie poka- z firmą. Jego nadrzędnym celem było umiejęt-
zywaliśmy nazwisk ludzi ze względu na headhun- ne wydłużenie czasu na dokończenie kampanii Kampania została również doceniona w kon-
terów, żeby nie było zbyt łatwo wyciągnąć ich (śmiech). Hasło „Warto zatoczyć koło” następnie kursie Employer Branding Excellence Awards,
z Accenture, choć oczywiście w dobie nowych ewoluowało we „Wróciłem, bo…”. We właściwej w którym otrzymała wyróżnienie w katego-
technologii wystarczy wpisać imię, firmę i dział na kampanii, która zaczęła się w kwietniu, wyko- rii Doskonała Kampania Rekrutacyjna Offli-
LinkedInie… Jednak, aby uchronić osoby z działu rzystaliśmy outdoor w postaci citylightów i bill- ne. Czy sukcesy, o których wspomniałeś oraz
HR (śmiech), podpisaliśmy bohaterów kampanii boardów, landing page wrocilembo.pl oraz live docenienie przez środowisko, motywują do
jedynie imieniem oraz działem, w jakim pracują. chaty. Chcieliśmy, aby odbiorcy stykali się z kam- przeprowadzenia kolejnej odsłony kampanii?
panią na każdym kroku, dlatego promowaliśmy „Wróciłem, bo... 2.0” (śmiech). Nie chciałbym
A w promocji offline postanowiliście wręcz ją również w Google Adwords, na Facebooku, zdradzać szczegółów, ale powiem, że jesienią
posługiwać się awatarami, a nie realnymi syl- Instagramie. można się po nas spodziewać czegoś nowego.
wetkami bohaterów. Nie obawialiście się za- Nie mamy jeszcze konkretnego pomysłu, ale idea
rzutów mówiących, że tacy ludzie nie istnieją Co cię zaskoczyło w trakcie kampanii? zadziałała tak dobrze, że chcemy ją kontynu-
i jest to jedynie kreacja stworzona na potrze- Zupełnie się nie spodziewałem, że będzie to ować. Na 99% będą to działania online, ale wciąż
by kampanii? kampania, która zainteresuje tak duże grono jednak myślimy w jaki jeszcze sposób możemy
Awatary są elementem kampusowej globalnej odbiorców, czyli zarówno studentów, jak i ludzi zaskoczyć.
kampanii skierowanej do studentów. Co prawda z doświadczeniem oraz naszych alumnów. Na tę
dopisane były do nich zupełnie inne hasła, ale ostatnią grupę w ogóle nie liczyłem. Kontakty Do niedawna firmy z branży konsultingowej
można powiedzieć, że część graficzna jest glo- z alumnami dopiero raczkują – firmy zaczyna- działały raczej na rynku studenckim. „Wróci-
52