Page 50 - MEB13
P. 50
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U… BO…
WRÓCIŁEM,
fot.: arch. Accenture Zdarzały się już w Polsce programy skiero-
wane do byłych pracowników, ale chyba jako
Billboard promujący akcję pierwsi zdecydowaliście się na taką kampa-
nię. Dlaczego?
Mówi się, że przyjmowanie z powrotem osób, które odeszły z firmy, bywa ryzykow- Dla mnie początek strategii zawsze nierozerwal-
ne zarówno dla pracodawcy, jak i dla pracownika. Jeśli jednak rozstanie przebiegło nie wiąże się z badaniami. Nawet jeśli moje do-
w dobrej atmosferze, warto rozważyć ponowne zatrudnienie osób bogatszych o nowe świadczenie pozwala mi stwierdzić, że znam
doświadczenia zdobyte w innym miejscu pracy. Firma Accenture w najnowszej kam- rynek pracy, to trzeba pamiętać, że on ciągle
panii zaprzecza stereotypowi mówiącemu, że nie warto dwa razy wchodzić do tej sa- ewoluuje – zmienia się otoczenie, potrzeby, sy-
mej rzeki. O atutach powrotów oraz przebiegu kampanii „Wróciłem, bo…” opowiedział tuacja polityczna i ekonomiczna. Moje przygo-
nam Mateusz Trojanowski, odpowiedzialny za jej kreację. dy z employer brandingiem zaczęły się w 2008
roku i wtedy to rozwój był najważniejszą rzeczą.
Później, jak już potrzeba rozwoju została zaspo-
kojona, pojawił się work-life balance, następnie
ewoluowało to w czasie kryzysu światowego,
czyli mieliśmy nacisk na stabilność. Dziś skupia-
my się bardziej na elastyczności w podejściu do
głównych potrzeb pracowników. O ile oczekiwa-
nia rynku pracy możemy w pewien sposób zdefi-
niować, o tyle potrzeby firmy przed powstaniem
strategii są zupełnie nieznane, dlatego je rów-
nież należy zbadać. W przypadku naszej kam-
panii proces badawczy został rozpisany na kilka
etapów. Z jednej strony były to wywiady z lidera-
mi, z drugiej strony wywiady indywidualne w po-
staci badań storytellingowych z pracownikami.
50