Page 50 - MEB13
P. 50

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…  BO…

WRÓCIŁEM,

fot.: arch. Accenture                                                                                      Zdarzały się już w  Polsce programy skiero-
                                                                                                           wane do byłych pracowników, ale chyba jako
                       Billboard promujący akcję                                                           pierwsi zdecydowaliście się na taką kampa-
                                                                                                           nię. Dlaczego?
                       Mówi się, że przyjmowanie z powrotem osób, które odeszły z firmy, bywa ryzykow-     Dla mnie początek strategii zawsze nierozerwal-
                       ne zarówno dla pracodawcy, jak i dla pracownika. Jeśli jednak rozstanie przebiegło  nie wiąże się z badaniami. Nawet jeśli moje do-
                       w dobrej atmosferze, warto rozważyć ponowne zatrudnienie osób bogatszych o nowe     świadczenie pozwala mi stwierdzić, że znam
                       doświadczenia zdobyte w innym miejscu pracy. Firma Accenture w najnowszej kam-      rynek pracy, to trzeba pamiętać, że on ciągle
                       panii zaprzecza stereotypowi mówiącemu, że nie warto dwa razy wchodzić do tej sa-   ewoluuje – zmienia się otoczenie, potrzeby, sy-
                       mej rzeki. O atutach powrotów oraz przebiegu kampanii „Wróciłem, bo…” opowiedział   tuacja polityczna i  ekonomiczna. Moje przygo-
                       nam Mateusz Trojanowski, odpowiedzialny za jej kreację.                             dy z employer brandingiem zaczęły się w 2008
                                                                                                           roku i wtedy to rozwój był najważniejszą rzeczą.
                                                                                                           Później, jak już potrzeba rozwoju została zaspo-
                                                                                                           kojona, pojawił się work-life balance, następnie
                                                                                                           ewoluowało to w  czasie kryzysu światowego,
                                                                                                           czyli mieliśmy nacisk na stabilność. Dziś skupia-
                                                                                                           my się bardziej na elastyczności w podejściu do
                                                                                                           głównych potrzeb pracowników. O ile oczekiwa-
                                                                                                           nia rynku pracy możemy w pewien sposób zdefi-
                                                                                                           niować, o tyle potrzeby firmy przed powstaniem
                                                                                                           strategii są zupełnie nieznane, dlatego je rów-
                                                                                                           nież należy zbadać. W  przypadku naszej kam-
                                                                                                           panii proces badawczy został rozpisany na kilka
                                                                                                           etapów. Z jednej strony były to wywiady z lidera-
                                                                                                           mi, z drugiej strony wywiady indywidualne w po-
                                                                                                           staci badań storytellingowych z pracownikami.

                       50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55