Page 13 - MEB14
P. 13

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

wych, dzięki którym pracownicy mogą wypełnić       dzią, której chce udzielić – wyjaśnia Galkis. Pra-  Wyzwanie 2: Jak komunikować się na co dzień
ankietę, lub skorzystanie z tradycyjnych ankiet    cownicy działu HR odpowiedzialni za prowadze-       z pracownikami, którzy nie mają dostępu do
papierowych – niestety żadne z tych rozwiązań      nie badania mają możliwość obserwacji wyników       komputera, i zaangażować ich w życie firmy?
nie jest idealne i wolne od wad – powiedział nam   i udzielanych odpowiedzi w trybie rzeczywistym.     Gdy myślimy o komunikacji wewnętrznej i bu-
Gytenis Galkis, współzałożyciel PulseTip. Ta li-   To, co może budzić wątpliwości, to kwestie po-      dowaniu zaangażowania, bardzo często patrzy-
tewska firma chce zmienić o 180 stopni podejście   ufności, ważnej dla pracowników liniowych,          my na te obszary przez pryzmat biura, gdzie
do badań ilościowych pracowników produkcyj-        a także możliwości segmentacji wyników, klu-        (przynajmniej teoretycznie) jest to stosunkowo
nych. Ich rozwiązanie zakłada, że pracownicy co-   czowe dla działów HR. Zdajemy sobie sprawę          proste. Pracownicy są obecni w zbliżonych go-
dziennie odpowiadają na zaledwie jedno pytanie,    z tych wyzwań – podkreśla Galkis. W organiza-       dzinach, mają komputery i inne narzędzia pracy,
a odpowiedzi udzielają niejako przy okazji, wcho-  cjach, gdzie pracownicy mogą mieć takie obawy,      do wykorzystania jest przestrzeń biurowa…
dząc na teren firmy lub do zakładowej szatni.      proponujemy wykorzystanie mechanizmów gwa-          Zgoła odmiennie wygląda to w organizacjach
Nie jest to więc dla nich szczególnie absorbu-     rantujących pracownikom anonimowość. Głoso-         rozproszonych, w miejscach, gdzie pracownicy
jące. Wszystko dzięki terminalom składającym       wać mogą np. za pomocą dodatkowych kart,            pracują w trybie zmianowym lub po prostu nie
się z monitora i dotykowego panelu NFC, które      które są dystrybuowane do poszczególnych grup       mają dostępu do elektronicznych narzędzi ko-
ustawiamy w newralgicznych miejscach. Na mo-       pracowników podczas spotkań. Mają oni wtedy         munikacyjnych. Tak jest np. w hotelarstwie czy
nitorze wyświetla się pytanie i maksymalnie pięć   pewność, że otrzymując karty razem z pozostały-     gastronomii – mówi Maria Barikhina, marketing
odpowiedzi. Pracownik musi po prostu dotknąć       mi kolegami, nie mogą być zidentyfikowani przez     menedżer w Beekeeper. Nasza aplikacja rozwią-
swoją kartą pola znajdującego się pod odpowie-     firmę – dodaje.                                     zuje ten problem. Pracownicy w każdej chwili

fot: arch. PulseTip                                      fot: arch. PulseTip

                                                   13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18