Page 13 - MEB14
P. 13
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
wych, dzięki którym pracownicy mogą wypełnić dzią, której chce udzielić – wyjaśnia Galkis. Pra- Wyzwanie 2: Jak komunikować się na co dzień
ankietę, lub skorzystanie z tradycyjnych ankiet cownicy działu HR odpowiedzialni za prowadze- z pracownikami, którzy nie mają dostępu do
papierowych – niestety żadne z tych rozwiązań nie badania mają możliwość obserwacji wyników komputera, i zaangażować ich w życie firmy?
nie jest idealne i wolne od wad – powiedział nam i udzielanych odpowiedzi w trybie rzeczywistym. Gdy myślimy o komunikacji wewnętrznej i bu-
Gytenis Galkis, współzałożyciel PulseTip. Ta li- To, co może budzić wątpliwości, to kwestie po- dowaniu zaangażowania, bardzo często patrzy-
tewska firma chce zmienić o 180 stopni podejście ufności, ważnej dla pracowników liniowych, my na te obszary przez pryzmat biura, gdzie
do badań ilościowych pracowników produkcyj- a także możliwości segmentacji wyników, klu- (przynajmniej teoretycznie) jest to stosunkowo
nych. Ich rozwiązanie zakłada, że pracownicy co- czowe dla działów HR. Zdajemy sobie sprawę proste. Pracownicy są obecni w zbliżonych go-
dziennie odpowiadają na zaledwie jedno pytanie, z tych wyzwań – podkreśla Galkis. W organiza- dzinach, mają komputery i inne narzędzia pracy,
a odpowiedzi udzielają niejako przy okazji, wcho- cjach, gdzie pracownicy mogą mieć takie obawy, do wykorzystania jest przestrzeń biurowa…
dząc na teren firmy lub do zakładowej szatni. proponujemy wykorzystanie mechanizmów gwa- Zgoła odmiennie wygląda to w organizacjach
Nie jest to więc dla nich szczególnie absorbu- rantujących pracownikom anonimowość. Głoso- rozproszonych, w miejscach, gdzie pracownicy
jące. Wszystko dzięki terminalom składającym wać mogą np. za pomocą dodatkowych kart, pracują w trybie zmianowym lub po prostu nie
się z monitora i dotykowego panelu NFC, które które są dystrybuowane do poszczególnych grup mają dostępu do elektronicznych narzędzi ko-
ustawiamy w newralgicznych miejscach. Na mo- pracowników podczas spotkań. Mają oni wtedy munikacyjnych. Tak jest np. w hotelarstwie czy
nitorze wyświetla się pytanie i maksymalnie pięć pewność, że otrzymując karty razem z pozostały- gastronomii – mówi Maria Barikhina, marketing
odpowiedzi. Pracownik musi po prostu dotknąć mi kolegami, nie mogą być zidentyfikowani przez menedżer w Beekeeper. Nasza aplikacja rozwią-
swoją kartą pola znajdującego się pod odpowie- firmę – dodaje. zuje ten problem. Pracownicy w każdej chwili
fot: arch. PulseTip fot: arch. PulseTip
13