Page 28 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 28
28 ręce oddać zachęcanie kandydatów do ▪▪spotykać się z ochotnikami przed Anna molenda
złożenia aplikacji. imprezami targowymi i tłumaczyć, na
co powinni się nastawić, jakich pytań Employer Branding Expert, UBS
Aby jednak pracownicy mogli robić to mogą się spodziewać i jakimi materiała- W firmie UBS od siedmiu lat, karierę
skutecznie, muszą mieć świadomość, że mi będą dysponować; rozpoczynała w dziale HR. Przez ponad
w każdym miejscu reprezentują firmę ▪▪przeprowadzać próby przed wystą- trzy lata związana z obszarem szko-
i poprzez swoje zachowania i postawę pieniem, np. na specjalistycznej konfe- leń i rozwoju, współtworzyła strategię
budują jej markę. rencji; tego działu. Dodatkowo w zakres jej
▪▪przygotować listy najważniejszych obowiązków wchodziły działania zwią-
Dużą część naszych punktów do sprawdzenia i inne pomoc- zane z budowaniem wizerunku pra-
działań EB opieramy na ne materiały, jeśli pracownicy samo- codawcy i wsparciem zespołu rekru-
chęciach i zaangażowaniu dzielnie przygotowują wydarzenia. tacji. Od czerwca 2012 r. zatrudniona
pracowników, którym w zespole Communications, Branding
z upływem czasu dajemy I ważna rzecz na koniec – EB w firmie & CSR, zajmuje się komunikacją i em-
coraz szersze pole do musi żyć w świadomości pracowników, ployer brandingiem.
popisu nie bójmy się więc komunikować z nimi
nie tylko wtedy, kiedy ich potrzebujemy.
Musimy im też przypomnieć, jakich zasad W UBS co roku przygotowujemy kilka-
komunikacji i prezentowania treści po- dziesiąt spotkań, warsztatów, targów
winni przestrzegać – warto przygotować lub konferencji z potencjalnymi kan-
po prostu zestaw wskazówek i narzędzi, dydatami, w których to wydarzeniach
z których jako osoby odpowiedzialne za w aktywny sposób bierze udział ok. 250
markę pracodawcy korzystamy w natu- pracowników poszczególnych zespołów,
ralny sposób na co dzień. Należy: a dokonaniami w zakresie EB dzielimy
się regularnie. Dbamy też o prezento-
▪▪przypominać o identyfikacji wizual- wanie naszych wspólnych sukcesów
nej materiałów, na których prezenterzy na forum firmy. Dzięki temu inicjatywy
bazują, oraz o zasadach komunikacji i pomysły przychodzą do nas same. Po-
firmy; twierdzam z doświadczenia, że im więk-
sze zaangażowanie pracowników, tym
większa skuteczność działań EB.