Page 28 - EB_Strategia krok po kroku_ebook
P. 28

28  ręce oddać zachęcanie kandydatów do       ▪▪spotykać się z  ochotnikami przed      Anna molenda
    złożenia aplikacji.                      imprezami targowymi i  tłumaczyć, na
                                             co powinni się nastawić, jakich pytań     Employer Branding Expert, UBS
    Aby jednak pracownicy mogli robić to     mogą się spodziewać i jakimi materiała-   W firmie UBS od siedmiu lat, karierę
    skutecznie, muszą mieć świadomość, że    mi będą dysponować;                       rozpoczynała w dziale HR. Przez ponad
    w  każdym miejscu reprezentują firmę      ▪▪przeprowadzać próby przed wystą-       trzy lata związana z  obszarem szko-
    i  poprzez swoje zachowania i  postawę   pieniem, np. na specjalistycznej konfe-   leń i rozwoju, współtworzyła strategię
    budują jej markę.                        rencji;                                   tego działu. Dodatkowo w  zakres jej
                                              ▪▪przygotować listy najważniejszych      obowiązków wchodziły działania zwią-
             Dużą część naszych              punktów do sprawdzenia i inne pomoc-      zane z  budowaniem wizerunku pra-
             działań EB opieramy na          ne materiały, jeśli pracownicy samo-      codawcy i  wsparciem zespołu rekru-
             chęciach i zaangażowaniu        dzielnie przygotowują wydarzenia.         tacji. Od czerwca 2012 r. zatrudniona
             pracowników, którym                                                       w  zespole Communications, Branding
             z upływem czasu dajemy          I ważna rzecz na koniec  – EB w  firmie   & CSR, zajmuje się komunikacją i  em-
             coraz szersze pole do           musi żyć w  świadomości pracowników,      ployer brandingiem.
             popisu                          nie bójmy się więc komunikować z nimi
                                             nie tylko wtedy, kiedy ich potrzebujemy.
    Musimy im też przypomnieć, jakich zasad  W  UBS co roku przygotowujemy kilka-
    komunikacji i  prezentowania treści po-  dziesiąt spotkań, warsztatów, targów
    winni przestrzegać – warto przygotować   lub konferencji z  potencjalnymi kan-
    po prostu zestaw wskazówek i narzędzi,   dydatami, w  których to wydarzeniach
    z których jako osoby odpowiedzialne za   w aktywny sposób bierze udział ok. 250
    markę pracodawcy korzystamy w  natu-     pracowników poszczególnych zespołów,
    ralny sposób na co dzień. Należy:        a  dokonaniami w  zakresie EB dzielimy
                                             się regularnie. Dbamy też o  prezento-
     ▪▪przypominać o  identyfikacji wizual-  wanie naszych wspólnych sukcesów
    nej materiałów, na których prezenterzy   na forum firmy. Dzięki temu inicjatywy
    bazują, oraz o  zasadach komunikacji     i pomysły przychodzą do nas same. Po-
    firmy;                                   twierdzam z doświadczenia, że im więk-
                                             sze zaangażowanie pracowników, tym
                                             większa skuteczność działań EB.
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33