Page 17 - Magazyn Employer Branding nr 3
P. 17
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…



» Co do trzeciego punktu, powołam się na sytuację z ży- niezbędna jest stała obecność w tych ośrodkach akademic-
cia. Jakiś czas temu, po prezentacji BCG na uczelni, jeden kich i współpraca z wykładowcami. To jest i będzie duże
z uczestników spotkania podszedł do naszej konsultantki wyzwanie. Ale my takie lubimy!  Chociaż ta inwestycja
i powiedział: „Wiem, że BCG jest numerem jeden wśród frm czasu nie da zwrotu w krótkim okresie, mamy nadzieję, że
konsultingowych, ale czym wy się tak naprawdę zajmujecie? długofalowo zmieni szablonowe rozumienie kariery niejed-
Opowiedz mi o przykładzie projektu, który TY realizowałaś”. nego inżyniera! Pocieszające jest to, że na zagranicznych
Dało nam to do myślenia. Slajdy pokazujące nasze udziały uczelniach konsulting strategiczny potrafł się przebić i jest
w rynku doradczym, typową strukturę zespołu projektowego obecny w świadomości osób z bardzo egzotycznymi pro-
czy raporty albo publikacje niewiele mówią o tym, co robimy! flami edukacyjnymi.
To, że mamy mnóstwo inicjatyw pracowniczych i wspólnie
świetnie się bawimy także po pracy, jest niezbyt ważnym Jak mierzycie wyniki?
punktem na liście dotyczących nas faktów, które chcieliby Efekty niektórych wydarzeń są bardzo trudne do zmierze- Fot. z arch. BCG
poznać kandydaci. I rzeczywiście, odkąd mówimy o sobie nia. Jednak czasem możemy je oszacować, zadając sobie
przez pryzmat projektów, zupełnie inaczej wygląda nasz proste pytania: jaka jest liczba aplikacji po tym evencie? Ile
dialog z ludźmi na sali. osób otrzymało ofertę praktyk? Jaki jest wskaźnik konwersji
tych osób (to znaczy, ile z nich otrzymało po praktykach
stałą ofertę pracy?
Marzy mi się duże spotkanie EB-owców, Przyglądamy się także z dystansu różnym badaniom ma-
podczas którego wspólnie przyjmiemy rek i rankingom pracodawców. Daje nam to pewien punkt
strategię: bez rozdawnictwa na odniesienia i jest cegiełką w procesie zrozumienia potrzeb
kandydatów oraz rynku pracy. Natomiast miejsce w określo-
standach oraz interaktywnych gier nym rankingu nigdy nie było dla nas miarą wyniku naszych
z możliwością napicia się bubble tea działań. Niestety, na rodzimym rynku nie ma wielu badań,
czy zjedzenia świeżego hamburgera. o których można z czystym sumieniem powiedzieć, że są
w pełni wiarygodne. I pracodawcy dobrze o tym wiedzą.
Ile wówczas zostałoby obecnej Mówiąc zupełnie szczerze, zawsze zastanawiało mnie to,
frekwencji? dlaczego te badania są tak istotne i dlaczego ich wynik
jest jednym z KPI dla employer brandingowców? To bardzo
rzutuje na decyzje o strategii EB i sięganiu po coraz bardziej
Co jest dla Was największym wyzwaniem EB-owym? ekstrawaganckie narzędzia.
Największym wyzwaniem zdaje się być dotarcie z naszą
ofertą do osób z proflem innym niż fnansowy czy ekono- Jak postrzegasz ten swoisty „wyścig” pracodawców na
miczny. O ile np. na SGH jesteśmy znaną marką i wiedza uczelniach – oferowanie coraz bardziej zaawansowanych
o konsultingu strategicznym jest dość powszechna, o tyle atrakcji, które są trochę obok głównej komunikacji. Czy
na politechnikach mało kto wie, czym dokładnie zajmują się warto brać w tym udział?
konsultanci, a tymczasem w BCG pracują także inżynierowie. Ja tylko czekam na kampanię typu „Be Smart – Get Smart”
Co więcej, wśród naszych pracowników znajdziesz zarówno albo „Mini-Case”, podczas której będą rozdawane auta wia-
absolwenta kierunku fnansowego, jak i fzyka, informatyka, domych marek .
a nawet byłego żołnierza! My też spróbowaliśmy trochę poeksperymentować ze stan-
Oznacza to taką pracę u podstaw… Po pierwsze, pokaza- dami, na których dzieje się coś więcej niż tylko wspomniana
nie ludziom, czym jest konsulting strategiczny, czym różni przez ciebie główna komunikacja, ale nie jestem przekonana, Fot. z arch. BCG
się choćby od konsultingu na poziomie operacyjnym albo czy będziemy chcieli kontynuować ten nurt.
audytu, a na koniec, gdzie na tej mapie znajduje się BCG. Wracając do meritum, w mojej ocenie to my, pracodawcy,
Tu prezentacja czy jedna wizyta na uczelni nie wystarczą, powinniśmy pójść po rozum do głowy. Marzy mi się duże »

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 3/2013 # 17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22