Page 12 - Magazyn Employer Branding nr 4
P. 12
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
Co wydaje się Panu najistotniejsze w komunikacji ze stu-
dentami?
Dla mnie ważne jest to, żeby grać fair. Nie oszukiwać mło-
dych ludzi, nie mówić im o rzeczach, które nie odpowiadają
temu, z czym w przyszłości zetkną się w frmie. Jestem za
tym, żeby komunikacja była jak najbardziej transparent-
na. Mówimy wprost o tym, co jest naszą przewagą, że
projekty realizujemy od koncepcji do wdrożenia, bierzemy
pełną odpowiedzialność za efekty pracy i mamy projekty
na gigantyczną skalę.
Na jakie konkretne narzędzia Państwo stawiają?
Wierzę w bezpośredni kontakt. Chcemy też, żeby przycho-
dzili do nas ci, którzy są już świadomi, z kim chcą pracować
» czy budowaliśmy model kompetencji, zawsze mówiliśmy i co mogą zaoferować w zamian. Nie bardzo wierzę w sku-
o jednym: o człowieku, który w naszej korporacji ma nie Mamy sygnały z rynku, że coraz teczność rekrutacji poprzez targi, ale robimy np. wewnętrzne
tylko pracować, ale właśnie pracować z pasją. Zauważyliśmy, więcej jest takich specjalistów dni otwarte, kiedy zainteresowani stażem w PKO Banku
że taka postawa wiąże się z pełnym pasji sposobem życia. Polskim siadają przy stole z przedstawicielami działów, do
Dlatego wspieramy prywatne zainteresowania pracowni- i menedżerów, którzy mówią: „Chcę których szukamy praktykantów, i rozmawiają o tym, jak
ków i sposób spędzania wolnego czasu. Poza kampanią z wami pracować. Tylko z wami”. pracuje się w danym obszarze. Dzięki temu kandydaci lepiej
zewnętrzną, którą oparliśmy na prezentacji zainteresowań znają nasze oczekiwania i wiedzą, czego mogą się spodzie-
pracowników, mamy też inicjatywy wewnętrzne, wspie- wać w trakcie pracy z nami.
ramy np. działania sportowe. W ramach fantastycznego Nie mają Państwo pokusy, żeby robić rzeczy, na które Organizujemy też warsztaty w oparciu o studia przypad-
projektu „Korona Maratonów PKO Banku Polskiego” nasi stawia wielu pracodawców – wystawić na uczelni dynie ków i dostarczamy case’y do różnego rodzaju konkursów
pracownicy wspólnie z Maćkiem Kurzajewskim przebiegli w Halloween, rozdawać hot dogi albo watę cukrową? dla studentów. To nie są łatwe zadania, raczej takie do
łącznie 7 maratonów na 7 różnych kontynentach. Biegali Nie jestem zwolennikiem tego typu działań. Uważam, że główkowania, przygotowane np. przez naszych analityków.
w rytmie brazylijskiej samby i między lwami. Wierzymy, że to nie buduje relacji. Studenci rozpoczynający karierę po- Takie wyzwania pobudzają, inspirują i sprawiają, że studenci
pasje przekładają się na radość życia i pracy – tacy ludzie, winni wybierać dobrych pracodawców, a nie tych, którzy widzą możliwość praktycznego wykorzystania swojej wiedzy,
kiedy przychodzą do frmy, oddają jej serce i pracują z za- ich przekupują. Rozdawnictwo stawia na głowie ten układ. a tym samym atrakcyjne perspektywy interesującej pracy.
angażowaniem. Rozdamy hot dogi, później iPhone'y, a za chwilę dojdziemy
do sytuacji, w której będziemy musieli rozdawać samochody. Są jakieś działania na rynku pracy, na które Pan patrzy
Udało się zmienić Państwa wizerunek w oczach kandy- Nie chcę też w frmie osób, które na warsztaty prowadzone i mówi: „Kurczę, dlaczego nie my na to wpadliśmy?!”.
datów? przez pracodawcę przychodzą, bo mogą zjeść kawałek pizzy. Nie ma (śmiech). A bardziej serio, podoba mi się pomysł PZU
Na pewno nie jest tak, że wszyscy kandydaci już to wiedzą. Szukamy tych, którzy naprawdę chcą się czegoś nauczyć. na reklamę z kurą. Jest zabawny, też trochę odczarowuje
Mnie cieszy to, że mamy sygnały z rynku – np. od headhun- Z drugiej strony musimy dobrze rozumieć, jak komunikować frmę. Zazdroszczę również kolegom z PZU, że ich marketing
terów – że coraz więcej jest takich specjalistów i menedże- się z daną grupą, aby do niej skutecznie dotrzeć. Studen- zdecydował się promować frmę od strony pracodawcy.
rów, którzy mówią: „Chcę z wami pracować. Tylko z wami”. tów i absolwentów nie przyciągniemy raczej, pokazując,
Zależy nam na tym, żeby wprowadzać w życie kolejne pomy- jak w ciemnych garniturach, pod krawatem, na poważnym Są Państwo jedną z ciągle nielicznych organizacji, które
sły, które pozwalają nam komunikować się z tymi najbardziej spotkaniu opracowujemy strategię. Oni chcą zobaczyć, z kim mają większy zespół dedykowany EB. Ile liczy osób i jak
wartościowymi kandydatami. Dołączyliśmy np. do programu będą współpracować, kto ich wdroży w obowiązki. jest umiejscowiony w strukturze frmy?
EnActUs – w jego ramach możemy wyszukiwać młodych Cała reszta – stabilność zatrudnienia, wypłata, ścieżka ka- W tej chwili to 5 osób i ich menedżer, ale ich zakres obo-
ludzi, którzy są przedsiębiorczy, zaangażowani i kreatywni. riery – jest ważna, ale to zespół decyduje, czy w konkretnej wiązków nie ogranicza się do EB. Zajmują się również ulep-
Mamy nadzieję, że uda się nam zrekrutować ich do banku. frmie czujemy się dobrze. szaniem systemów i narzędzi rozwojowych, których jakość »
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(4)/2014 # 12
Co wydaje się Panu najistotniejsze w komunikacji ze stu-
dentami?
Dla mnie ważne jest to, żeby grać fair. Nie oszukiwać mło-
dych ludzi, nie mówić im o rzeczach, które nie odpowiadają
temu, z czym w przyszłości zetkną się w frmie. Jestem za
tym, żeby komunikacja była jak najbardziej transparent-
na. Mówimy wprost o tym, co jest naszą przewagą, że
projekty realizujemy od koncepcji do wdrożenia, bierzemy
pełną odpowiedzialność za efekty pracy i mamy projekty
na gigantyczną skalę.
Na jakie konkretne narzędzia Państwo stawiają?
Wierzę w bezpośredni kontakt. Chcemy też, żeby przycho-
dzili do nas ci, którzy są już świadomi, z kim chcą pracować
» czy budowaliśmy model kompetencji, zawsze mówiliśmy i co mogą zaoferować w zamian. Nie bardzo wierzę w sku-
o jednym: o człowieku, który w naszej korporacji ma nie Mamy sygnały z rynku, że coraz teczność rekrutacji poprzez targi, ale robimy np. wewnętrzne
tylko pracować, ale właśnie pracować z pasją. Zauważyliśmy, więcej jest takich specjalistów dni otwarte, kiedy zainteresowani stażem w PKO Banku
że taka postawa wiąże się z pełnym pasji sposobem życia. Polskim siadają przy stole z przedstawicielami działów, do
Dlatego wspieramy prywatne zainteresowania pracowni- i menedżerów, którzy mówią: „Chcę których szukamy praktykantów, i rozmawiają o tym, jak
ków i sposób spędzania wolnego czasu. Poza kampanią z wami pracować. Tylko z wami”. pracuje się w danym obszarze. Dzięki temu kandydaci lepiej
zewnętrzną, którą oparliśmy na prezentacji zainteresowań znają nasze oczekiwania i wiedzą, czego mogą się spodzie-
pracowników, mamy też inicjatywy wewnętrzne, wspie- wać w trakcie pracy z nami.
ramy np. działania sportowe. W ramach fantastycznego Nie mają Państwo pokusy, żeby robić rzeczy, na które Organizujemy też warsztaty w oparciu o studia przypad-
projektu „Korona Maratonów PKO Banku Polskiego” nasi stawia wielu pracodawców – wystawić na uczelni dynie ków i dostarczamy case’y do różnego rodzaju konkursów
pracownicy wspólnie z Maćkiem Kurzajewskim przebiegli w Halloween, rozdawać hot dogi albo watę cukrową? dla studentów. To nie są łatwe zadania, raczej takie do
łącznie 7 maratonów na 7 różnych kontynentach. Biegali Nie jestem zwolennikiem tego typu działań. Uważam, że główkowania, przygotowane np. przez naszych analityków.
w rytmie brazylijskiej samby i między lwami. Wierzymy, że to nie buduje relacji. Studenci rozpoczynający karierę po- Takie wyzwania pobudzają, inspirują i sprawiają, że studenci
pasje przekładają się na radość życia i pracy – tacy ludzie, winni wybierać dobrych pracodawców, a nie tych, którzy widzą możliwość praktycznego wykorzystania swojej wiedzy,
kiedy przychodzą do frmy, oddają jej serce i pracują z za- ich przekupują. Rozdawnictwo stawia na głowie ten układ. a tym samym atrakcyjne perspektywy interesującej pracy.
angażowaniem. Rozdamy hot dogi, później iPhone'y, a za chwilę dojdziemy
do sytuacji, w której będziemy musieli rozdawać samochody. Są jakieś działania na rynku pracy, na które Pan patrzy
Udało się zmienić Państwa wizerunek w oczach kandy- Nie chcę też w frmie osób, które na warsztaty prowadzone i mówi: „Kurczę, dlaczego nie my na to wpadliśmy?!”.
datów? przez pracodawcę przychodzą, bo mogą zjeść kawałek pizzy. Nie ma (śmiech). A bardziej serio, podoba mi się pomysł PZU
Na pewno nie jest tak, że wszyscy kandydaci już to wiedzą. Szukamy tych, którzy naprawdę chcą się czegoś nauczyć. na reklamę z kurą. Jest zabawny, też trochę odczarowuje
Mnie cieszy to, że mamy sygnały z rynku – np. od headhun- Z drugiej strony musimy dobrze rozumieć, jak komunikować frmę. Zazdroszczę również kolegom z PZU, że ich marketing
terów – że coraz więcej jest takich specjalistów i menedże- się z daną grupą, aby do niej skutecznie dotrzeć. Studen- zdecydował się promować frmę od strony pracodawcy.
rów, którzy mówią: „Chcę z wami pracować. Tylko z wami”. tów i absolwentów nie przyciągniemy raczej, pokazując,
Zależy nam na tym, żeby wprowadzać w życie kolejne pomy- jak w ciemnych garniturach, pod krawatem, na poważnym Są Państwo jedną z ciągle nielicznych organizacji, które
sły, które pozwalają nam komunikować się z tymi najbardziej spotkaniu opracowujemy strategię. Oni chcą zobaczyć, z kim mają większy zespół dedykowany EB. Ile liczy osób i jak
wartościowymi kandydatami. Dołączyliśmy np. do programu będą współpracować, kto ich wdroży w obowiązki. jest umiejscowiony w strukturze frmy?
EnActUs – w jego ramach możemy wyszukiwać młodych Cała reszta – stabilność zatrudnienia, wypłata, ścieżka ka- W tej chwili to 5 osób i ich menedżer, ale ich zakres obo-
ludzi, którzy są przedsiębiorczy, zaangażowani i kreatywni. riery – jest ważna, ale to zespół decyduje, czy w konkretnej wiązków nie ogranicza się do EB. Zajmują się również ulep-
Mamy nadzieję, że uda się nam zrekrutować ich do banku. frmie czujemy się dobrze. szaniem systemów i narzędzi rozwojowych, których jakość »
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(4)/2014 # 12