Page 14 - Magazyn Employer Branding nr 4
P. 14
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
























EVP, czyli co?









Nie ma dobrej rozmowy o employer Tajemnicze trzy litery: EVP
brandingu bez rozważań o EVP. Skrót EVP ma trzy równorzędnie funkcjonujące rozwinięcia: decydują, że w percepcji kandydata i zatrudnionego praca
Ten skrót budzi jednak wiele emocji „employer...”, „employee...” i „employment value propo- dla nas będzie lepsza od realizacji projektów dla konkurencji.
sition”. Każde z nich ma swoich gorących zwolenników,
nie tylko dlatego, że jest pojęciem a dyskusje o wyższości jednego nad innymi toczą się od Masa korzyści!
niezbędnym do zrozumienia, czym paru lat. Przełożenie tego pojęcia na nasz język wcale nie Wystarczy rzut oka na to, co napisałam wyżej, żeby odkryć,
ułatwia sprawy – EVP po polsku najczęściej określa się bo-
że… nawet jeśli frma nigdy nie pracowała nad strategią
jest budowanie marki pracodawcy. wiem jako „propozycję wartości zatrudnienia”, a to tłuma- employer brandingową, ma pewne EVP; są przecież pra-
Również dlatego, że wcale nie tak czenie naprawdę nie jest dobre! Zamiast spierać się o to, cownicy, którzy uznali, że z jakiegoś powodu warto się z nią
łatwo pojąć, co się za nim kryje którego rozwinięcia i jakiego terminu powinniśmy używać, związać. Kłopot w tym, że dopóki nie spojrzysz na nie stra-
lepiej powiedzieć po prostu, o co w koncepcji EVP chodzi.
tegicznie, nie masz żadnej gwarancji, że to, co oferujesz
i jak zabrać się za opracowanie A chodzi o znalezienie odpowiedzi na pytanie: „Co ja z tego kandydatom i zatrudnionym, pozwoli osiągać przewagę nad
skutecznego EVP dla swojej będę mieć?”, bo to je właśnie stawiają sobie kandydaci konkurencją na rynku pracy. A korzyści z dobrego EVP jest
organizacji. i pracownicy w różnych sytuacjach: rozważając aplikowanie wiele. Firmy, które precyzyjnie określą swoją ofertę, zyskują
do konkretnej frmy, zastanawiając się, czy zostać w obecnej szerszy dostęp do rynku pracy, rekrutują zdolniejszych kan-
pracy, lub myśląc o tym, czy przyjąć ofertę od konkurencji. dydatów i robią to taniej, a dodatkowo lepiej radzą sobie
EVP to zatem nic innego, jak pewna obietnica, którą skła- z zatrzymywaniem kluczowych pracowników i ich angażo-
damy pracownikowi: „Pracuj dla nas, a zyskasz X, Y i Z”, waniem. Szerzej pisaliśmy o tym w 2. numerze „Magazynu”
oferta, którą kładziemy na stole w zamian za zaangażowanie – zajrzyj do tego artykułu, jeśli ciągle brakuje ci argumentów
się w pracę na rzecz naszej organizacji. To powody, które przemawiających za rzetelną pracą nad EVP twojej frmy. »

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(4)/2014 # 14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19