Page 28 - Magazyn Employer Branding nr 4
P. 28
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…



» Jak docieracie do nieoczywistych dla frmy ubezpiecze- cję zastąpić dialogiem. Zmierzamy w stronę uproszczenia
niowej grup kandydatów, np. specjalistów IT? i stworzenia narzędzi dostosowanych do naszych czasów.
Wykorzystujemy np. artykuły w prasie fachowej, ale
docieramy też do kandydatów punktowo, np. poprzez po- Idealne byłyby do tego media społecznościowe.
lecenia od osób, które już u nas pracują (a zatrudniamy ok. To prawda, zwłaszcza że naturalnym środowiskiem
700 informatyków). Staramy się pokazywać projekty, które internetowym młodych ludzi jest Facebook. Dlate-
PZU prowadzi na ogromną skalę – to ważne w przypadku go dynamicznie rozszerzamy kanały komunikacji
informatyków. W efekcie spływa do nas sporo CV. w sieci w oparciu o strategię. Stworzyliśmy fanpa-
ge Grupa PZU Kariera, za pośrednictwem którego
Nie zadrżeliście, kiedy prezes Andrzej Klesyk aktywnie staramy się budować wizerunek atrakcyjnego
włączył się w dyskusję o jakości kształcenia, a jego gorz- miejsca pracy. Nasze zaangażowanie społecz-
kie słowa były cytowane przez media? To mogło być ne prezentujemy na blogu „Pomoc to moc”
trudne do przyjęcia dla wielu młodych ludzi. i fanpage’u o tej samej nazwie. Dodatkowo
Myślę, że te słowa były dla wielu z nich inspiracją i pokazały w lutym ruszył blog ekspertów PZU, który
drogę, którą mogą i powinni podążać. Najbardziej gorzkie z jednej strony pokazuje, jak dobrych ludzi
stwierdzenia były skierowane do kadry nauczycielskiej i pew- w swoich dziedzinach mamy na pokładzie,
nym osobom mogły się nie spodobać. Jednak dla młodych a z drugiej umożliwia dotarcie do profesjonali-
ważne powinno być to, że robimy wiele, aby tę sytuację stów, którzy jeszcze u nas nie pracują.
naprawiać – stawiamy na przekazywanie studentom eks-
perckiej wiedzy, a wybranych uczymy w ramach programu Nie baliście się opinii, że Facebook służy tylko
praktyk i staży w frmie. do prywatnych celów?
Ludzie dojrzewają w swoich teoriach. Ja sam po
Wróćmy do narzędzi, które wykorzystujecie. Jednym pewnym czasie utworzyłem konto na nowo, tylko
z ważniejszych jest strona internetowa. Jaki jest jej cel? jako narzędzie pracy. Poza tym dla wielu osób media
Chcemy, żeby nasza strona internetowa była uniwersalna społecznościowe od dawna są równoprawnym kanałem
i docierała zarówno do studentów, jak i profesjonalistów. komunikacji z markami – czasami nawet skuteczniejszym
Ma pokazać, jacy jesteśmy, przybliżyć różne obszary frmy niż contact center czy oddział frmy. Dlatego intensywnie
i zachęcić ludzi, żeby do nas aplikowali. Dzięki niej kandydaci pracujemy nad wdrożeniem obsługi klientów również na
mogą poznać nasze wartości i zastanowić się, czy się z nimi Facebooku czy w innych kanałach społecznościowych. A wzięliście pod uwagę zagrożenia związane z obecnością
utożsamiają, a następnie przejrzeć oferty pracy. w mediach społecznościowych?
Nie lepszy byłby któryś z portali dla profesjonalistów? Raz na jakiś czas wśród klientów frm ubezpieczeniowych,
Czy strona jest dostosowana do użytku na urządzeniach Jesteśmy na LinkedIn, jednak ten portal wciąż ma dla mnie zwłaszcza o takiej skali działania, pojawia się ktoś niezado-
mobilnych? stosunkowo za małą „skuteczność społecznościową” – lu- wolony ze współpracy, a nawet kwestionujący uczciwość.
Niestety, strona nie współgra jeszcze z telefonami komórko- dzie nie są na nim aktywni, trudno wejść z nimi w interakcję. Największą sztuką jest radzić sobie z takimi problemami.
wymi. Zdajemy sobie sprawę, że forma korzystania z Interne- Wiele badań pokazuje, że młodzi ludzie wybierają Facebo- Póki co wychodzi nam to dobrze, bo przygotowaliśmy się
tu się zmienia, więc pracujemy nad nowymi rozwiązaniami. oka. A ci starsi jedynie publikują swoje CV na portalach dla na takie sytuacje.
profesjonalistów, a potem są bierni – tzn. nie śledzą działań
Ta strona jest przecież stosunkowo nowa! EB różnych frm i nie angażują się w nie. Jaka to procedura? Zdarzyło się Wam usuwać posty?
No nie wiem, ma już rok (śmiech). A tak poważnie, Nie robimy tego, z wyjątkiem sytuacji, w której ktoś narusza
jesteśmy świadomi jej niedoskonałości – może powinna Facebook jest Pana zdaniem skuteczny? regulamin naszego proflu, czyli np. wyraża treści w sposób
być krótsza, z większą liczbą materiałów wideo, a mniejszą Jestem zadowolony, jeśli chodzi o budowanie zasięgu. Nato- obraźliwy. Negatywne, ale merytoryczne opinie staramy się
ilością treści pisanych. Chcemy jednostronną komunika- miast czuję niedosyt zaangażowania. Musimy popracować po prostu skierować do właściwych komórek w frmie, by
nad tym, żeby zmotywować ludzi do większej aktywności. pomóc klientowi. »


MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(4)/2014 # 28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33