Page 25 - Magazyn Employer Branding nr 4
P. 25
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
w czasie sesji (czekoladą czy kawą lub szybkim śniadaniem i sprzedaży na różnych szczeblach – od praktykantów po
w postaci belVity nie wzgardzi przecież żaden student) oraz menedżerów.
specjalny magazyn „Przetrwaj Sesję!” zawierający porady
dotyczące egzaminów i technik uczenia się, zdrowego ży- A efekty?
wienia, a także wywiady z pracownikami frmy, którzy dzielili Choć projekt ma cel głównie wizerunkowy, który trudno
się swoimi sposobami na efektywną naukę i wspomnieniami nam zmierzyć po zaledwie 10 miesiącach od startu (m.in.
z sesji oraz opowiadali o swojej codziennej pracy w frmie. dlatego, że nie ma jeszcze wyników badań, których uży-
W czasie dwóch edycji projektu (sesja letnia w 2013 r. i zi- wamy do monitoringu efektów), to jasno widzimy rezulta-
mowa w 2014 r.) zorganizowaliśmy 10 wydarzeń na uczel- ty naszych działań. Znacząco ograniczyliśmy m.in. koszty
niach ekonomicznych i technicznych, w miastach kluczowych współpracy z zewnętrznymi agencjami, większość naboru
z punktu widzenia rekrutacji do frmy. Odwiedziliśmy m.in. na stanowiska podstawowe przenieśliśmy do wewnątrz or-
warszawskie SGH i UW, politechniki w Poznaniu i Wrocła- ganizacji, udało nam się zwiększyć spływ aplikacji i skrócić
wiu, ale również znacznie mniej oblegane ośrodki, takie jak średni czas rekrutacji. A co najważniejsze, z nieformalnych
Białystok czy Radom. Całość projektu była również wspie- kontaktów ze studentami wiemy, że coraz częściej jesteśmy
rana ogólnopolską zintegrowaną kampanią marketingową. już rozpoznawani jako pracodawca i prawidłowo kojarzeni
z branżą FMCG.
Synergia z marketingiem
W naszym portfolio są niezwykle silne marki, więc tworząc
strategię, od początku zakładaliśmy, że wykorzystamy je
w czasie komunikacji ze studentami. Nasza nowa marka
była na rynku nieznana, ale nazwy takie jak Milka, Prince
Polo czy Jacobs mówią kandydatom całkiem sporo. Pakiety
dla studentów zostały przygotowane w taki sposób, by
zawierały produkty łączące się z egzaminami (np. kawa
Maxwell House wspierająca w czasie wieczornej nauki),
» A my chcieliśmy czegoś więcej. Szukaliśmy miejsc i okresów, określały charakter frmy (np. cukierki Halls, których komu-
w których pozostali zawieszają swoje działania. nikacja opiera się na wyzwaniach), a także były markami
studenckimi, które mogą w ten sposób również docierać
Eureka! do swojej grupy docelowej. Dzięki temu koszty projektu nie
Sesja! Studenci myślą o kolokwiach i egzaminach, a fr- obciążały w całości działu HR, a były częściowo uwzględ-
my przeglądają aplikacje, które spłynęły wcześniej, więc nione w budżetach poszczególnych brandów. Katarzyna Perłowska
w przeciwieństwie do tego, co dzieje się np. w marcu, – 10-letnie doświadczenie w pracy w dziale HR zdobyła
w tym czasie nie trzeba się mierzyć z ogromną konkurencją Pracownicy na pierwszym miejscu w Accenture, LU i Kraft Foods. W ostatnich latach
ze strony innych pracodawców. Wydawało się nam, że to W ramach wszystkich działań chcemy bazować na naszej zajmowała się wdrażaniem flozofi rozwoju 70-20-10,
czas idealny! Zastanawialiśmy się jedynie, co zrobić, żeby największej sile – historiach pracowników, którzy w naj- budowaniem programów szkoleniowo-rozwojowych
nie stać się intruzem przeszkadzającym młodym ludziom bardziej wiarygodny sposób mogą opowiedzieć o realiach oraz akademii rozwoju przywództwa i realizacją
w trudnym okresie. Przecież oni nie zawsze wiedzą, jak sobie pracy w frmie i obszarze, którym się zajmują. Nie mogło projektów związanych z zaangażowaniem pracowników
poradzić z egzaminacyjnym stresem i zarządzać swoim cza- ich również zabraknąć w czasie „Przetrwaj sesję!”. Nie tylko w Kraft Foods (Mondelēz International). W 2013 r.
sem. I wtedy pomyśleliśmy: „A gdyby tak pomóc studentom podzielili się w magazynie swoimi historiami, ale też fzycznie była dodatkowo odpowiedzialna za działania employer
tę sesję przetrwać?”. angażowali się w wydarzenia na uczelniach – prowadzili brandingowe i zarządzanie zespołem HR Solutions.
warsztaty, odpowiadali na pytania studentów, opowiadali Obecnie zajmuje się budowaniem strategii programów
„Przetrwaj sesję!”, czyli co? o swoich obowiązkach. Co ważne, udało się nam zaanga- rozwojowych dla pracowników na wczesnych etapach
Na projekt złożyły się trzy główne elementy: stoisko frmy żować nie tylko pracowników HR i warszawskiego biura, kariery (early career talent development programs).
na uczelni, pakiet produktów Mondelez Polska przydatnych ale również osoby zatrudnione w zakładach produkcyjnych
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(4)/2014 # 25
w czasie sesji (czekoladą czy kawą lub szybkim śniadaniem i sprzedaży na różnych szczeblach – od praktykantów po
w postaci belVity nie wzgardzi przecież żaden student) oraz menedżerów.
specjalny magazyn „Przetrwaj Sesję!” zawierający porady
dotyczące egzaminów i technik uczenia się, zdrowego ży- A efekty?
wienia, a także wywiady z pracownikami frmy, którzy dzielili Choć projekt ma cel głównie wizerunkowy, który trudno
się swoimi sposobami na efektywną naukę i wspomnieniami nam zmierzyć po zaledwie 10 miesiącach od startu (m.in.
z sesji oraz opowiadali o swojej codziennej pracy w frmie. dlatego, że nie ma jeszcze wyników badań, których uży-
W czasie dwóch edycji projektu (sesja letnia w 2013 r. i zi- wamy do monitoringu efektów), to jasno widzimy rezulta-
mowa w 2014 r.) zorganizowaliśmy 10 wydarzeń na uczel- ty naszych działań. Znacząco ograniczyliśmy m.in. koszty
niach ekonomicznych i technicznych, w miastach kluczowych współpracy z zewnętrznymi agencjami, większość naboru
z punktu widzenia rekrutacji do frmy. Odwiedziliśmy m.in. na stanowiska podstawowe przenieśliśmy do wewnątrz or-
warszawskie SGH i UW, politechniki w Poznaniu i Wrocła- ganizacji, udało nam się zwiększyć spływ aplikacji i skrócić
wiu, ale również znacznie mniej oblegane ośrodki, takie jak średni czas rekrutacji. A co najważniejsze, z nieformalnych
Białystok czy Radom. Całość projektu była również wspie- kontaktów ze studentami wiemy, że coraz częściej jesteśmy
rana ogólnopolską zintegrowaną kampanią marketingową. już rozpoznawani jako pracodawca i prawidłowo kojarzeni
z branżą FMCG.
Synergia z marketingiem
W naszym portfolio są niezwykle silne marki, więc tworząc
strategię, od początku zakładaliśmy, że wykorzystamy je
w czasie komunikacji ze studentami. Nasza nowa marka
była na rynku nieznana, ale nazwy takie jak Milka, Prince
Polo czy Jacobs mówią kandydatom całkiem sporo. Pakiety
dla studentów zostały przygotowane w taki sposób, by
zawierały produkty łączące się z egzaminami (np. kawa
Maxwell House wspierająca w czasie wieczornej nauki),
» A my chcieliśmy czegoś więcej. Szukaliśmy miejsc i okresów, określały charakter frmy (np. cukierki Halls, których komu-
w których pozostali zawieszają swoje działania. nikacja opiera się na wyzwaniach), a także były markami
studenckimi, które mogą w ten sposób również docierać
Eureka! do swojej grupy docelowej. Dzięki temu koszty projektu nie
Sesja! Studenci myślą o kolokwiach i egzaminach, a fr- obciążały w całości działu HR, a były częściowo uwzględ-
my przeglądają aplikacje, które spłynęły wcześniej, więc nione w budżetach poszczególnych brandów. Katarzyna Perłowska
w przeciwieństwie do tego, co dzieje się np. w marcu, – 10-letnie doświadczenie w pracy w dziale HR zdobyła
w tym czasie nie trzeba się mierzyć z ogromną konkurencją Pracownicy na pierwszym miejscu w Accenture, LU i Kraft Foods. W ostatnich latach
ze strony innych pracodawców. Wydawało się nam, że to W ramach wszystkich działań chcemy bazować na naszej zajmowała się wdrażaniem flozofi rozwoju 70-20-10,
czas idealny! Zastanawialiśmy się jedynie, co zrobić, żeby największej sile – historiach pracowników, którzy w naj- budowaniem programów szkoleniowo-rozwojowych
nie stać się intruzem przeszkadzającym młodym ludziom bardziej wiarygodny sposób mogą opowiedzieć o realiach oraz akademii rozwoju przywództwa i realizacją
w trudnym okresie. Przecież oni nie zawsze wiedzą, jak sobie pracy w frmie i obszarze, którym się zajmują. Nie mogło projektów związanych z zaangażowaniem pracowników
poradzić z egzaminacyjnym stresem i zarządzać swoim cza- ich również zabraknąć w czasie „Przetrwaj sesję!”. Nie tylko w Kraft Foods (Mondelēz International). W 2013 r.
sem. I wtedy pomyśleliśmy: „A gdyby tak pomóc studentom podzielili się w magazynie swoimi historiami, ale też fzycznie była dodatkowo odpowiedzialna za działania employer
tę sesję przetrwać?”. angażowali się w wydarzenia na uczelniach – prowadzili brandingowe i zarządzanie zespołem HR Solutions.
warsztaty, odpowiadali na pytania studentów, opowiadali Obecnie zajmuje się budowaniem strategii programów
„Przetrwaj sesję!”, czyli co? o swoich obowiązkach. Co ważne, udało się nam zaanga- rozwojowych dla pracowników na wczesnych etapach
Na projekt złożyły się trzy główne elementy: stoisko frmy żować nie tylko pracowników HR i warszawskiego biura, kariery (early career talent development programs).
na uczelni, pakiet produktów Mondelez Polska przydatnych ale również osoby zatrudnione w zakładach produkcyjnych
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(4)/2014 # 25