Page 26 - Magazyn Employer Branding nr 4
P. 26
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…






Miks










marketingowy







W ciągu roku PZU poprawiło pozycje w rankingach
pracodawców, spływ CV na ofertę staży i praktyk
wzrósł o ok. 60%, a rekrutowane osoby są lepiej
dopasowane do kultury frmy. Jak udało się to
osiągnąć, opowiada Maciej Hassa, kierownik
Zespołu Marki Pracodawcy w PZU.




Jeszcze kilka lat temu PZU było postrzegane jako skostniała instytucja, w której
nie chcą pracować ani młodzi ludzie, ani osoby z potencjałem menedżerskim.
Od czego zaczęliście pracę nad zmianą wizerunku?
Nie próbowaliśmy odmienić tylko swojego wizerunku. Postawiliśmy przede wszyst-
kim na zmiany w frmie. Zrobiliśmy rewolucję w całym obszarze HR, wprowadzili-
śmy zupełnie nową flozofę i strategię zarządzania kapitałem ludzkim. Chcieliśmy
o tym po prostu opowiedzieć na zewnątrz.

Wtedy pojawił się też pomysł, żeby ruszyć z employer brandingową ofensywą?
Tak, mniej więcej dwa lata temu podeszliśmy do tematu na nowo. Zaczęliśmy od
określenia naszego employer value proposition (EVP). Miało ono być atrakcyjne dla
trzech grup, na których nam zależało: naszych pracowników, młodych talentów
i profesjonalistów. Zdecydowaliśmy się podkreślać w komunikacji trzy aspekty
pracy w PZU: prestiż (jesteśmy znani, chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, co to »


MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 1(4)/2014 # 26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31