Page 23 - Magazyn Employer Branding nr 5
P. 23
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…
Rodem
ze średniowiecza
O specyfce rekrutacji do call center i o tym,
dlaczego zdecydowali się na przedstawianie frmy
jako dawnego plemienia, opowiada Karol Froń, jeden
z założycieli Contact Center One.
Czy trudno zrekrutować i zatrzymać pracowników w tak specyfcznej branży,
jaką jest call center?
W dzisiejszych czasach generalnie trudno pozyskać pracownika, co, biorąc pod
uwagę skalę bezrobocia, jest dla mnie dziwnym zjawiskiem. Niestety, dużo osób,
a zwłaszcza studentów i absolwentów, ma nierealne oczekiwania wobec pracy.
Większość z nich uważa, że skoro skończyli lub kończą uczelnię, to należy im się
laptop, służbowy telefon i pensja min. 2500 zł na rękę. Nie rozumieją, że dziś
dyplom daje niewiele, bo pracodawcy zwracają dużo większą uwagę
na doświadczenie, osobowość, podejście do życia i indywidualne
predyspozycje przydatne na stanowisku. W branży call center
w Polsce zmagamy się dodatkowo z niezbyt dobrą opinią. Po-
wszechnie sądzi się, że tego typu zajęcie to ciągły nacisk na
wynik, wysłuchiwanie krzyków przełożonego czy wyzwisk ze
strony klienta. Owszem, to ciężka praca, ale wszystko zależy
od tego, jak do niej podchodzimy i jakie warunki oferuje nam
frma. My nie mamy problemu z rotacją i zatrudnieniem.
Być może jest to związane z prezentacją frmy w klimacie
dawnego plemienia? Skąd wzięła się ta koncepcja?
Plemię od zawsze było grupą społeczną bardzo ściśle ze sobą
związaną – ludzie w nim wspólnie polowali, jedli, odpoczywali,
żyli. Byli ze sobą bardzo blisko, dzięki czemu łatwiej było im »
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 2(5)/2014 # 23
Rodem
ze średniowiecza
O specyfce rekrutacji do call center i o tym,
dlaczego zdecydowali się na przedstawianie frmy
jako dawnego plemienia, opowiada Karol Froń, jeden
z założycieli Contact Center One.
Czy trudno zrekrutować i zatrzymać pracowników w tak specyfcznej branży,
jaką jest call center?
W dzisiejszych czasach generalnie trudno pozyskać pracownika, co, biorąc pod
uwagę skalę bezrobocia, jest dla mnie dziwnym zjawiskiem. Niestety, dużo osób,
a zwłaszcza studentów i absolwentów, ma nierealne oczekiwania wobec pracy.
Większość z nich uważa, że skoro skończyli lub kończą uczelnię, to należy im się
laptop, służbowy telefon i pensja min. 2500 zł na rękę. Nie rozumieją, że dziś
dyplom daje niewiele, bo pracodawcy zwracają dużo większą uwagę
na doświadczenie, osobowość, podejście do życia i indywidualne
predyspozycje przydatne na stanowisku. W branży call center
w Polsce zmagamy się dodatkowo z niezbyt dobrą opinią. Po-
wszechnie sądzi się, że tego typu zajęcie to ciągły nacisk na
wynik, wysłuchiwanie krzyków przełożonego czy wyzwisk ze
strony klienta. Owszem, to ciężka praca, ale wszystko zależy
od tego, jak do niej podchodzimy i jakie warunki oferuje nam
frma. My nie mamy problemu z rotacją i zatrudnieniem.
Być może jest to związane z prezentacją frmy w klimacie
dawnego plemienia? Skąd wzięła się ta koncepcja?
Plemię od zawsze było grupą społeczną bardzo ściśle ze sobą
związaną – ludzie w nim wspólnie polowali, jedli, odpoczywali,
żyli. Byli ze sobą bardzo blisko, dzięki czemu łatwiej było im »
MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 2(5)/2014 # 23