Page 10 - Magazyn Employer Branding nr 5
P. 10
» WIADOMOŚCI » EB WEDŁUG… » PORADNIK » CASE STUDIES » Z WIZYTĄ U…

















Rekrutują,







dzieląc się wiedzą









O tym, jak z mało znanej frmy Kainos Software Poland stał się pożądanym pracodawcą IT w Gdańsku i dlaczego
organizuje liczne warsztaty i konkursy, opowiada Szczepan Sakowicz, dyrektor gdańskiego oddziału Kainos.




W ciągu siedmiu lat frma Kainos rozrosła się do 100 W dodatku staramy się pokazywać jako elitarny pracodawca, banki, ubezpieczyciele, a nawet ministerstwa w Wielkiej
pracowników. W najbliższych dwóch latach chcą Państwo bo tacy jesteśmy. Musimy odrzucić 9 na 10 doświadczonych Brytanii. Dlatego potrzebujemy pracowników, którzy nie tylko
podwoić ich liczbę. Ma Pan niełatwe zadanie, zwłaszcza kandydatów, żeby znaleźć tego właściwego. znają technologie, ale też mają zmysł biznesowy i potrafą
że działają Państwo w branży IT. współpracować z klientem. W dodatku muszą bardzo dobrze
Tak, to twardy orzech do zgryzienia, bo rozmawiamy o re- Poziom kandydatów jest taki kiepski? mówić po angielsku. Połączenie tych rzeczy: technologii, biz-
krutacji w najbardziej poszukiwanej grupie pracowników. Nie, poziom osób, które wysyłają nam CV, jest wysoki, nesu i angielskiego dosyć skutecznie eliminuje kandydatów.
Defcyt informatyków na rynku jest ogromny, bo w Polsce bo w Gdańsku ludzie nas znają i wiedzą, jaka jest specy-
mnóstwo zagranicznych frm otworzyło swoje biura. Zresztą fka pracy z nami. Ponadto staramy się być wyczerpujący Jak sprawdzacie poszczególne aspekty w procesie re-
obecnie właściwie każde przedsiębiorstwo potrzebuje in- w ogłoszeniach o pracę, jeżeli chodzi o wymagania czy opis krutacji?
formatyka, nawet piekarnia. W Trójmieście mamy ogromną tego, czym się zajmujemy, więc byle kto do nas nie apliku- Najpierw przeprowadzamy rozmowę przez telefon, pod-
konkurencję – znane marki, takie jak Intel, Lufthansa czy je. Szukamy inteligentnych ludzi, bo tworzymy najbardziej czas której zadajemy kilka pytań po angielsku. Poruszamy
polska flia francuskiej Sii, która rozwija się bardzo dyna- zaawansowane systemy, jakie tylko można sobie wyobra- też techniczne, dosyć zaawansowane tematy. Następnie
micznie. Niedawno dołączył jeszcze amerykański EPAM. zić – używają ich najwięksi gracze na rynku fnansowym, z wybranymi osobami spotykamy się u nas w biurze. Starsi »

MAGAZYN EMPLOYER BRANDING numer 2(5)/2014 # 10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15