Page 35 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 35

podejściu, a  także przykłady pożądanych zacho-                                             WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…
wań. We właściwej części drugiej fazy oficjalnie
ogłoszono start grywalizacji, a na ścianach zawi-   wiście… zagubione STAN-y. Ważnym punktem
sły infografiki z jej zasadami. Każdy może spraw-   kampanii były też huczne obchody Międzynaro-
dzić w  praktyce, co już wie o  coachingu, biorąc   dowego Tygodnia Coachingu. W tym czasie w me-
aktywny udział w  licznych konkurencjach, pnąc      rytorycznych warsztatach wzięli udział menedże-
się na kolejne poziomy zaawansowania, a  także      rowie z  różnych krajów, a  reszta pracowników
zdobywając punkty wymieniane na STAN-y, czyli       uczestniczyła w  aktywnościach lokalnych, takich
fikcyjną walutę Novo Nordisk. Zadania obejmują      jak dodatkowe spotkania oraz ogólnofirmowe we-
m.in.: zaprojektowanie plakatu promującego Ty-      binary. Tłumaczyły one m.in., jak się przygotować
dzień Coachingu, wypisanie cech, które sprawią,     do coachingu i jak się odnaleźć w nowej roli. Gry-
że można się stać świetnym coachem czy ćwicze-      walizacja kończy się we wrześniu, ale niektórym
nia z udzielenia feedbacku zgodnie z obowiązują-    już udało się osiągnąć najwyższy poziom zaawan-
cym modelem. Pracownicy Novo Nordisk mogą           sowania, czyli Master Coach.
także obdarować STAN-ami swoich kolegów, na-
gradzając ich zachowania zgodne z  duchem co-       Nie przeprowadzono jeszcze pełnej ewaluacji         AGNIESZKA
achingu. Biura z całego regionu chętnie włączają    projektu, ale po pierwszej fazie zrealizowano we-   KOSS
się do rozgrywki, a ich dodatkową motywację do      wnętrzne badanie dotyczące odbioru kampanii,
zebrania jak największej liczby STAN-ów stanowi     w  której większość pracowników przyznała, że       jest absolwentką Uniwersytetu Śląskiego. W obszarze za-
nagroda pieniężna do przekazania na wybrany cel     działania były potrzebne (84%), a ich forma ade-    rządzania zasobami ludzkimi pracuje od ponad 12 lat. Od
charytatywny. Od początku umiejętnie podsycano      kwatna (ok. 70% pozytywnych opinii). Spodobała      prawie dwóch pełni funkcję P&O Director Europe East
zainteresowanie uczestników zabawy: dla przy-       się także formuła bloga – ponad 60% pracowni-       w Novo Nordisk. Odpowiada za całościową politykę perso-
kładu przed startem grywalizacji Stan ogłosił na    ków Novo Nordisk założyło na nim konto i aktyw-     nalną w regionie oraz koordynację prac lokalnych działów
swoim blogu konkurs walentynkowy, w  którym         nie z  niego korzysta (rejestracja była konieczna,  HR. Od 2014 roku z sukcesem wdraża w organizacji kulturę
przyznawał vouchery na STAN-y, nie tłumacząc        żeby przeczytać wpisy oraz uzyskać możliwość        coachingu.
jednak, do czego służą. We wszystkich biurach       komentowania i  oceniania postów). Jednak naj-
rozwieszono też ogłoszenia o zagubionych STAN-      większym sukcesem jest to, że Stan (a co za tym
-ach. Jednocześnie pojawiły się tajemnicze, zapie-  idzie – coaching) stał się częścią codziennego
czętowane pudełka z nadrukowanym zakazem ich        życia firmy. Ponoć kiedy pracownicy napotykają
otwierania. Miały one za zadanie zaintrygować       trudność związaną z zastosowaniem podejścia co-
pracowników. W dniu rozpoczęcia grywalizacji ofi-   achingowego, zastanawiają się, co na ich miejscu
cjalnie je otwarto. W środku znajdowały się oczy-   zrobiłby Stan .

                                                    35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40