Page 40 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 40
WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…
IT T@LK
Rekrutacja pracowników IT jest praw Pierwszy IT T@lk odbył się w listopadzie 2013 prezentujemy firmę przez wiedzę, kompetencje
dziwym wyzwaniem, dlatego postano roku. Kolejne – w kwietniu, październiku i grudniu i doświadczenie pracowników, nie mówimy o ak-
wiliśmy zrobić coś, co przyciągnie ich 2014 roku, kwietniu 2015 i – ostatnio – w czerwcu. tualnych rekrutacjach.
uwagę. Dotyczyły m.in. środowisk wysokiej dostępności,
metodyk zwinnych w projektach IT, wirtualizacji Po każdym wydarzeniu prosimy uczestników
Postawiliśmy na spotkania, podczas których nasi (bezpieczeństwa i dostępności) oraz efektywnej o wypełnienie krótkiej ankiety, w której pytamy
eksperci dzielili się wiedzą. Główne założenia pracy z systemami prawnymi, a więc tematów bli- m.in. o to, jakie tematy są dla nich ciekawe i jakie
projektu to: prezentacja Capgemini jako atrak- sko związanych ze specyfiką pracy w obszarze IT mają sugestie, co do organizacji spotkań. Bierze-
cyjnego pracodawcy IT na konkurencyjnym ryn- w Capgemini. my to pod uwagę, przygotowując kolejne wyda-
ku i wzrost rozpoznawalności firmy w pożądanej rzenia. Udoskonalamy program, ale także formu-
grupie docelowej, a także zwiększenie świadomo- Wszystkie spotkania odbyły się na neutralnym łę spotkań. Ze względu na opinie naszych gości
ści wśród specjalistów IT na temat realizowanych gruncie, poza siedzibą firmy, w czwartkowe wie- zrezygnowaliśmy np. z organizowania IT T@lków
przez nas projektów z obszaru technologii. czory, w centrum Katowic. Taki termin jest dogod-
ny dla osób aktywnych zawodowo i nie koliduje
W ramach przygotowania do IT T@lków, bo taką z weekendem, który jest czasem na odpoczynek
nazwę nadaliśmy wydarzeniom, przeprowadzili- od obowiązków.
śmy serię wywiadów indywidualnych z pracowni-
kami naszych działów IT. Na ich podstawie opra- IT T@lki były zorganizowane w formie minikonfe-
cowaliśmy formułę spotkań, ich tematykę oraz rencji. Zawsze rozpoczynały się od krótkiego po-
kanały, które chcieliśmy wykorzystać w ramach witania gości i prezentacji prelegentów, po nich
promocji. Przeanalizowaliśmy także działania kon- natomiast następowały dwa lub trzy 45-minuto-
kurencji, zwracając szczególną uwagę na opinie we bloki tematyczne przeplatane 15-minutowy-
o funkcjonujących na rynku inicjatywach. Wszyst- mi przerwami. Na koniec była dyskusja z prowa-
ko po to, by możliwie najlepiej trafić w potrzeby dzącymi i networking. W trakcie spotkań nie ma
grupy docelowej. miejsca na nachalne komunikaty rekrutacyjne –
40