Page 36 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 36

WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…      WIEDZY

 TRANSFER

Rosnące potrzeby kadrowe oraz niedostosowanie kompetencji absolwentów do
wymogów firmy sprawiły, że podjęliśmy współpracę ze szkołami zawodowymi.
Za projekt „Biznes dla edukacji” otrzymaliśmy statuetkę HR Innovator, ale dla nas
najważniejsze jest to, że już widać pierwsze efekty działań.

                                                                                   Jako Flextronics International Poland rozwijamy
                                                                                   działalność w Tczewie. Mamy park przemysłowy,
                                                                                   na który składają się dwa budynki produkcyjne
                                                                                   o  powierzchni 50 tys. m², i  zatrudniamy ponad
                                                                                   3,5 tys. osób. Wciąż poszukujemy kolejnych pra-
                                                                                   cowników, m.in. młodych, dobrze rokujących ab-
                                                                                   solwentów z odpowiednim poziomem praktycznej
                                                                                   wiedzy. Niestety, trudno jest znaleźć kandydatów
                                                                                   właściwie przygotowanych do pracy. Dlaczego?

                                                                                   Choć analiza trendów edukacyjnych w  woj. po-
                                                                                   morskim pokazuje, że zainteresowanie kształ-
                                                                                   ceniem zawodowym rośnie, to w  parze z  tym
                                                                                   nie idzie zmiana jakościowa. Potwierdza to m.in.
                                                                                   zdawalność egzaminów zawodowych. Nowo po-
                                                                                   wstające kierunki kształcenia również nie odpo-
                                                                                   wiadają potrzebom pracodawców. Dodatkowo,
                                                                                   poziom kształcenia w  niektórych szkołach i  na
                                                                                   uczelniach jest niewystarczający. Uczniom i  stu-
                                                                                   dentom zapewnia się za małą liczbę godzin zajęć

                                                                 36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41