Page 33 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 33

WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…

A CO ZROBIŁBY
STAN SUCCESS?

Projekty z zakresu komunikacji wewnętrznej zazwyczaj odwołują się do standardo­                          nym bohaterem jest Stan Success – menedżer
wych kanałów komunikacji, takich jak newslettery czy plakaty. Wewnętrzna kam­                            pracujący w  firmie, dzielący się z  innymi wiedzą
pania firmy Novo Nordisk „Focus on Success” angażuje pracowników w bardziej nie­                         i  doświadczeniem. Jednym z  obowiązków Stana
standardowy sposób. Właśnie otrzymała nagrodę Employer Branding Excellence                               jest prowadzenie bloga Coaching by Stan, dostęp-
w kategorii innowacja przyznaną przez HRM Institute.                                                     nego wyłącznie dla zatrudnionych w  Novo Nor-
                                                                                                         disk. Wizerunek Stana firmuje wszystkie materiały
Nie będzie przesadą stwierdzenie, że większość     wszystkim koncentrować się na przyszłości i  wi-      promocyjne, np. roll-upy oraz kalendarze na biur-
pracowników korporacji kasuje firmowe newslet-     zji sukcesu, a przeszłe działania, także porażki, są  ka. A sam bohater, jak każdy pracownik, ma konto
tery nawet bez uprzedniego sprawdzenia, co jest    doskonałym źródłem nauki na przyszłość.               firmowe i na bieżąco prowadzi korespondencję.
w  środku. W  zalewie korespondencji ciężko się
doszukać wartościowych treści. To wyzwanie dla     Celem kampanii jest przybliżenie pracownikom          Grupę docelową projektu stanowią wszyscy
komunikacji wewnętrznej. A  wystarczy odrobina     Novo Nordisk tematyki coachingu i  zbudowanie         pracownicy firmy z  regionu Europy Środkowo-
kreatywności i  wysiłku, by skutecznie przykuć     ich pozytywnego nastawienia do tego tematu.           -Wschodniej i krajów bałtyckich, czyli około 500
uwagę odbiorców i  zaangażować ich do działa-      Decyzja o wdrożeniu kultury coachingowej wyni-        osób. Projekt „Focus on Success” rozbito na dwie
nia. Tak zrobił Novo Nordisk. Kampania „Focus      kała z przekonania, że otwarta komunikacja i sto-     fazy, z których każda podzielona została na część
on Success” wystartowała latem 2014 roku i  od     sowanie nowego podejścia pozytywnie wpłyną            teaserową i właściwą.
początku była owiana nutką tajemnicy, by roz-      na rozwój pracowników oraz na ich skuteczność
budzić ciekawość pracowników firmy. Jej nazwa      w  osiąganiu rezultatów biznesowych. Innowacyj-       Faza pierwsza, która trwała od sierpnia 2014 do
została wybrana nieprzypadkowo. Koresponduje       ność przyjętych rozwiązań, w tym wykorzystanie        lutego 2015 roku, zakładała zbudowanie pozy-
z założeniami modelu coachingu, który wdrażany     storytellingu, spowodowało, że kampania jest nie      tywnego nastawienia pracowników do kultury co-
jest w  organizacji. Zakłada on, że należy przede  tylko atrakcyjna, ale również efektywna. Jej głów-    achingu, a także rozbudzenie ich zainteresowania

                                                   33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38