Page 41 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 41
w hotelowych salach konferencyjnych i przenieśli- WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…
śmy się do mniej oficjalnych miejsc. Zaowocowa-
ło to zauważalnym wzrostem liczby uczestników spotkań, firmowej strony na Facebooku i stro-
w części networkingowej oraz rozluźnieniem at- ny www.pl.capgemini.com.
mosfery, na czym bardzo nam zależało.
W każdym spotkaniu bierze udział kilkadziesiąt
Prelegentów wyłaniamy we współpracy z pra- osób. Opinie uczestników są bardzo pozytywne.
cownikami i menedżerami działów IT/IS (Infor- Wskazują m.in. na dobrze dopasowaną tematykę
mation Systems). Jako dział HR kontaktujemy spotkań, dużą, popartą doświadczeniem, wiedzę
się z firmowymi ekspertami w danej dziedzinie, prelegentów, czytelne przykłady i ciekawe po-
razem pracujemy nad agendą i szczegółami da- dejście do tematu. Wśród zalet wymieniano też
nego wydarzenia. Podczas ostatniego spotkania niezobowiązującą atmosferę i możliwość wymiany
wewnętrznego, tuż przed IT T@lkiem, analizujemy doświadczeń.
m.in. doświadczenie zawodowe uczestników, któ-
rzy się zapisali – to pozwala nam dopasować infor- Organizacja IT T@lków przyczyniła się do wzrostu
macje do poziomu zaawansowania publiczności. rozpoznawalności firmy jako pracodawcy IT – część
kandydatów wskazuje właśnie to wydarzenie jako
W ramach działań promocyjnych wykorzystujemy źródło informacji o firmie podczas procesu rekru-
różne narzędzia, które pozwalają na precyzyjne tacji. Przykładowo po kwietniowej edycji zaapliko-
dotarcie do grupy docelowej – doświadczonych wało do nas osiem osób, które brały w niej udział.
specjalistów IT. Zauważyliśmy też większą świadomość kandyda-
tów dotyczącą naszej firmy i zadań działu IT.
Korzystamy m.in. z:
ff precyzyjnie targetowanych reklam Facebook Średnia ocena wystawiona przez uczestników spo- GABRIELA
tkań to 4,5 w 5-stopniowej skali. O sukcesie projek- PLENCLER-BORECKA
Ads i AdWords, tu może też świadczyć duże zainteresowanie ko-
ff targetowanych wysyłek mailingowych, lejnymi edycjami spotkań w gronie osób obecnych absolwentka Uniwersytetu Opolskiego. W Capgemini od
ff pakietów w ramach patronatów medialnych, na wcześniejszych wydarzeniach. W ciągu dwóch prawie dwóch lat. Jako Employer Branding Specialist re-
ff publikacji na portalach branżowych, dni od wysyłki informacji na spotkanie zapisuje się alizuje projekty EB na terenie Śląska i Opolszczyzny, m.in.
ff publikacji na portalach lokalnych, w kalenda- około 30% uczestników poprzednich IT T@lków. skierowane do osób z branży IT. Ponadto organizuje i pro-
Wzrosła także pozycja firmy w rankingu Univer- wadzi szkolenia z kompetencji miękkich.
riach wydarzeń, sum w kategorii IT (z 23. miejsca w 2014 roku na
ff własnych kanałów promocyjnych: wewnętrz- 20. w 2015). Te dane zachęcają nas do kontynuacji
projektu.
nych mailingów, baz uczestników poprzednich
41