Page 41 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 41

w hotelowych salach konferencyjnych i przenieśli-                                       WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…
śmy się do mniej oficjalnych miejsc. Zaowocowa-
ło to zauważalnym wzrostem liczby uczestników       spotkań, firmowej strony na Facebooku i stro-
w  części networkingowej oraz rozluźnieniem at-     ny www.pl.capgemini.com.
mosfery, na czym bardzo nam zależało.
                                                    W  każdym spotkaniu bierze udział kilkadziesiąt
Prelegentów wyłaniamy we współpracy z  pra-         osób. Opinie uczestników są bardzo pozytywne.
cownikami i  menedżerami działów IT/IS (Infor-      Wskazują m.in. na dobrze dopasowaną tematykę
mation Systems). Jako dział HR kontaktujemy         spotkań, dużą, popartą doświadczeniem, wiedzę
się z  firmowymi ekspertami w  danej dziedzinie,    prelegentów, czytelne przykłady i  ciekawe po-
razem pracujemy nad agendą i  szczegółami da-       dejście do tematu. Wśród zalet wymieniano też
nego wydarzenia. Podczas ostatniego spotkania       niezobowiązującą atmosferę i możliwość wymiany
wewnętrznego, tuż przed IT T@lkiem, analizujemy     doświadczeń.
m.in. doświadczenie zawodowe uczestników, któ-
rzy się zapisali – to pozwala nam dopasować infor-  Organizacja IT T@lków przyczyniła się do wzrostu
macje do poziomu zaawansowania publiczności.        rozpoznawalności firmy jako pracodawcy IT – część
                                                    kandydatów wskazuje właśnie to wydarzenie jako
W ramach działań promocyjnych wykorzystujemy        źródło informacji o firmie podczas procesu rekru-
różne narzędzia, które pozwalają na precyzyjne      tacji. Przykładowo po kwietniowej edycji zaapliko-
dotarcie do grupy docelowej – doświadczonych        wało do nas osiem osób, które brały w niej udział.
specjalistów IT.                                    Zauważyliśmy też większą świadomość kandyda-
                                                    tów dotyczącą naszej firmy i zadań działu IT.
Korzystamy m.in. z:
ff precyzyjnie targetowanych reklam Facebook        Średnia ocena wystawiona przez uczestników spo-       GABRIELA
                                                    tkań to 4,5 w 5-stopniowej skali. O sukcesie projek-  PLENCLER-BORECKA
    Ads i AdWords,                                  tu może też świadczyć duże zainteresowanie ko-
ff targetowanych wysyłek mailingowych,              lejnymi edycjami spotkań w gronie osób obecnych       absolwentka Uniwersytetu Opolskiego. W  Capgemini od
ff pakietów w ramach patronatów medialnych,         na wcześniejszych wydarzeniach. W ciągu dwóch         prawie dwóch lat. Jako Employer Branding Specialist re-
ff publikacji na portalach branżowych,              dni od wysyłki informacji na spotkanie zapisuje się   alizuje projekty EB na terenie Śląska i Opolszczyzny, m.in.
ff publikacji na portalach lokalnych, w  kalenda-   około 30% uczestników poprzednich IT T@lków.          skierowane do osób z branży IT. Ponadto organizuje i pro-
                                                    Wzrosła także pozycja firmy w  rankingu Univer-       wadzi szkolenia z kompetencji miękkich.
    riach wydarzeń,                                 sum w kategorii IT (z 23. miejsca w 2014 roku na
ff własnych kanałów promocyjnych: wewnętrz-         20. w 2015). Te dane zachęcają nas do kontynuacji
                                                    projektu.
    nych mailingów, baz uczestników poprzednich

                                                    41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46