Page 46 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 46

WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…

 FIRMOWE DOMY KULTURY

Darmowe szkolenie z  tworzenia stron internetowych w  banku? Walki robotów
w biurze firmy IT? Skąd te karkołomne pomysły? I jaki jest ich cel?

Od kilku lat obserwujemy firmy, które udostęp-          Był to również czas, kiedy w  każdym większym
niają przestrzeń biurową pasjonatom szukającym          mieście powstawały cykle barcampów – niefor-
miejsca do realizacji swoich pomysłów: minikonfe-       malnych spotkań, często związanych z  nowy-
rencji, barcampów, szkoleń czy warsztatów. Mimo         mi technologiami. Zazwyczaj odbywały się one
że nie ma to bezpośredniego przełożenia na efekt        w pubach, gdzie przy piwie można było posłuchać
biznesowy, chętnych jest coraz więcej.                  prelegentów opowiadających o  swoich projek-
                                                        tach, zaprosić do współpracy specjalistów, poznać
WZAJEMNE PRZYCIĄGANIE                                   inspirujących ludzi.
Jednym ze źródeł tego zjawiska z pewnością jest
coworking. Kilka lat temu możliwość niedrogiego         Firmy poszukujące nowych możliwości rozwoju
wynajęcia biurka wywabiła z  domu przedstawi-           i  zaangażowania w  społeczności lokalne zaczęły
cieli profesji, którzy tradycyjnie pracowali w  do-     dostrzegać te zjawiska. Wysyłały swoich pracow-
mowych pieleszach, często całe dnie spędzając           ników jako prelegentów, a kolejne logotypy dołą-
w  szlafrokach. Okazało się, że w  tych indywidu-       czały do slajdu „sponsorzy naszego spotkania”.
alistach drzemała długo tajona chęć współpracy          Niektóre partnerstwa okazały się trwałe, inne nie
i pasja dzielenia się wiedzą. Ci programiści, graficy,  przetrwały próby czasu. Wreszcie przedsiębior-
tłumacze, mali przedsiębiorcy zaczęli się spoty-        stwa zaczęły tworzyć własne cykle spotkań. Z róż-
kać przy ekspresie do kawy i wymieniać pomysły.         nym skutkiem.
Wkrótce studia coworkingowe stały się jednym
z  rozsadników nowych idei, wylęgarniami start-         Mniej więcej w  tym samym czasie firmy zaczęły
-upów. Wiele z  nich ma w  swojej założycielskiej       tworzyć coraz bardziej atrakcyjne wizualnie biura
legendzie właśnie rozmowę przy kawie.                   (pisaliśmy o  tym w  poprzednim numerze MEB-u).

46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51