Page 46 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 46
WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…
FIRMOWE DOMY KULTURY
Darmowe szkolenie z tworzenia stron internetowych w banku? Walki robotów
w biurze firmy IT? Skąd te karkołomne pomysły? I jaki jest ich cel?
Od kilku lat obserwujemy firmy, które udostęp- Był to również czas, kiedy w każdym większym
niają przestrzeń biurową pasjonatom szukającym mieście powstawały cykle barcampów – niefor-
miejsca do realizacji swoich pomysłów: minikonfe- malnych spotkań, często związanych z nowy-
rencji, barcampów, szkoleń czy warsztatów. Mimo mi technologiami. Zazwyczaj odbywały się one
że nie ma to bezpośredniego przełożenia na efekt w pubach, gdzie przy piwie można było posłuchać
biznesowy, chętnych jest coraz więcej. prelegentów opowiadających o swoich projek-
tach, zaprosić do współpracy specjalistów, poznać
WZAJEMNE PRZYCIĄGANIE inspirujących ludzi.
Jednym ze źródeł tego zjawiska z pewnością jest
coworking. Kilka lat temu możliwość niedrogiego Firmy poszukujące nowych możliwości rozwoju
wynajęcia biurka wywabiła z domu przedstawi- i zaangażowania w społeczności lokalne zaczęły
cieli profesji, którzy tradycyjnie pracowali w do- dostrzegać te zjawiska. Wysyłały swoich pracow-
mowych pieleszach, często całe dnie spędzając ników jako prelegentów, a kolejne logotypy dołą-
w szlafrokach. Okazało się, że w tych indywidu- czały do slajdu „sponsorzy naszego spotkania”.
alistach drzemała długo tajona chęć współpracy Niektóre partnerstwa okazały się trwałe, inne nie
i pasja dzielenia się wiedzą. Ci programiści, graficy, przetrwały próby czasu. Wreszcie przedsiębior-
tłumacze, mali przedsiębiorcy zaczęli się spoty- stwa zaczęły tworzyć własne cykle spotkań. Z róż-
kać przy ekspresie do kawy i wymieniać pomysły. nym skutkiem.
Wkrótce studia coworkingowe stały się jednym
z rozsadników nowych idei, wylęgarniami start- Mniej więcej w tym samym czasie firmy zaczęły
-upów. Wiele z nich ma w swojej założycielskiej tworzyć coraz bardziej atrakcyjne wizualnie biura
legendzie właśnie rozmowę przy kawie. (pisaliśmy o tym w poprzednim numerze MEB-u).
46