Page 55 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 55

WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…

MA BYĆ FAJNIE
Rzadko się zdarza, że klient wie, czego chce, a wła-
ściwie – czego może chcieć. Zazwyczaj proponuje
zastosowanie rozwiązań, które gdzieś podpatrzył,
często posiłkuje się zdjęciami z sieci i zaleceniami
przełożonego, że „ma być jak w  Google”. Meta-
morfoza biura ma miejsce najczęściej przy okazji
przenosin do nowej przestrzeni. Łatwiej o całko-
witą zmianę charakteru wnętrza, kiedy tworzy
się je od podstaw, niż gdy próbuje się ulepszać
zastany porządek. Aby zaproponować właściwą
koncepcję, musimy poznać firmę, specyfikę pracy
zespołu, zdiagnozować jego potrzeby i pomyśleć
o przyszłych pracownikach.

COOL CZY NIE COOL? NAJCIEKAWSZE                       Po nitce do kłębka – niebieska wstęga biegnąca przez całą przestrzeń biura Objectivity we Wrocławiu w każdym pomieszczeniu
(NIE)TYPOWE ROZWIĄZANIA BIUROWE                       splata atrybuty jego funkcjonalności i symbole firmowe.
Fun lub play roomy, hamaki, pufy i  leżaki, zielo-
ne tarasy, sale treningowe, prysznice, parkingi dla   w kancelarii prawniczej czy w banku nie będziemy    przede wszystkim trafnie zaproponowane, przy
rowerów, budki telefoniczne, kuchnie towarzyskie,     szukać miejsca dla stołu do ping-ponga czy piłka-   czym „typowe” nie oznacza „złe”. Jak w większo-
miejsca do spotkań stojących, fotele masujące,        rzyków, nie stworzymy strefy chilloutu ani syste-   ści branż, biznesów i międzyludzkich relacji sukces
hot desking (czyli system, w  którym pracowni-        mu hot deskingu. Tu jest miejsce na przemyślany     tkwi w prawidłowym rozpoznaniu potrzeb.
cy nie mają przypisanych miejsc) czy free-sitting     open space czy przytulne, przyjemne boksy do
office (biuro podzielone na strefy przeznaczone       spotkań z klientami. Co innego międzynarodowa,      SMART OFFICE, BIURO INTELIGENTNIEJSZE
do różnego charakteru pracy) i wiele innych roz-      multikulturowa korporacja IT, która stawia na kre-  OD PRACOWNIKA
wiązań to dziś częsty temat rozmów z  klientami.      atywność, twórcze myślenie, swobodne podejście      Podobnie wygląda kwestia „smart office”, czyli biur
Projektując przestrzenie po pracy – zarówno biu-      do miejsca pracy, zależne od aktualnie wykony-      naszpikowanych elektroniką – inteligentne rozwią-
rowce, jak i  biura – trzeba wyważyć, co jest tak     wanego zadania. W  takiej firmie możemy posza-      zania w każdej branży mogą znaczyć coś innego.
naprawdę potrzebne, istotne dla funkcjonowania        leć, projektując stymulujące wyobraźnię pokoje do   Często okazują się chwytem marketingowym lub
obiektu czy pracowników, a  co jest życzeniem         burz mózgów, duże, kolorowe kuchnie integrują-      gadżetem. Bardzo modna jest np. elektrycznie re-
wynikającym z  mód, przemijających trendów,           ce pracowników, zwariowane grafiki na ścianach      gulowana wysokość stołu służącego do pracy sie-
nieprzekładających się na realia. Przykładowo,        itp. Typowe czy nietypowe rozwiązanie musi być      dzącej i  na stojąco. Zdrowo, nowocześnie, ale za

                                                      55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60