Page 55 - Magazyn Employer Branding nr 9
P. 55
WIADOMOŚCI ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► Z WIZYTĄ U…
MA BYĆ FAJNIE
Rzadko się zdarza, że klient wie, czego chce, a wła-
ściwie – czego może chcieć. Zazwyczaj proponuje
zastosowanie rozwiązań, które gdzieś podpatrzył,
często posiłkuje się zdjęciami z sieci i zaleceniami
przełożonego, że „ma być jak w Google”. Meta-
morfoza biura ma miejsce najczęściej przy okazji
przenosin do nowej przestrzeni. Łatwiej o całko-
witą zmianę charakteru wnętrza, kiedy tworzy
się je od podstaw, niż gdy próbuje się ulepszać
zastany porządek. Aby zaproponować właściwą
koncepcję, musimy poznać firmę, specyfikę pracy
zespołu, zdiagnozować jego potrzeby i pomyśleć
o przyszłych pracownikach.
COOL CZY NIE COOL? NAJCIEKAWSZE Po nitce do kłębka – niebieska wstęga biegnąca przez całą przestrzeń biura Objectivity we Wrocławiu w każdym pomieszczeniu
(NIE)TYPOWE ROZWIĄZANIA BIUROWE splata atrybuty jego funkcjonalności i symbole firmowe.
Fun lub play roomy, hamaki, pufy i leżaki, zielo-
ne tarasy, sale treningowe, prysznice, parkingi dla w kancelarii prawniczej czy w banku nie będziemy przede wszystkim trafnie zaproponowane, przy
rowerów, budki telefoniczne, kuchnie towarzyskie, szukać miejsca dla stołu do ping-ponga czy piłka- czym „typowe” nie oznacza „złe”. Jak w większo-
miejsca do spotkań stojących, fotele masujące, rzyków, nie stworzymy strefy chilloutu ani syste- ści branż, biznesów i międzyludzkich relacji sukces
hot desking (czyli system, w którym pracowni- mu hot deskingu. Tu jest miejsce na przemyślany tkwi w prawidłowym rozpoznaniu potrzeb.
cy nie mają przypisanych miejsc) czy free-sitting open space czy przytulne, przyjemne boksy do
office (biuro podzielone na strefy przeznaczone spotkań z klientami. Co innego międzynarodowa, SMART OFFICE, BIURO INTELIGENTNIEJSZE
do różnego charakteru pracy) i wiele innych roz- multikulturowa korporacja IT, która stawia na kre- OD PRACOWNIKA
wiązań to dziś częsty temat rozmów z klientami. atywność, twórcze myślenie, swobodne podejście Podobnie wygląda kwestia „smart office”, czyli biur
Projektując przestrzenie po pracy – zarówno biu- do miejsca pracy, zależne od aktualnie wykony- naszpikowanych elektroniką – inteligentne rozwią-
rowce, jak i biura – trzeba wyważyć, co jest tak wanego zadania. W takiej firmie możemy posza- zania w każdej branży mogą znaczyć coś innego.
naprawdę potrzebne, istotne dla funkcjonowania leć, projektując stymulujące wyobraźnię pokoje do Często okazują się chwytem marketingowym lub
obiektu czy pracowników, a co jest życzeniem burz mózgów, duże, kolorowe kuchnie integrują- gadżetem. Bardzo modna jest np. elektrycznie re-
wynikającym z mód, przemijających trendów, ce pracowników, zwariowane grafiki na ścianach gulowana wysokość stołu służącego do pracy sie-
nieprzekładających się na realia. Przykładowo, itp. Typowe czy nietypowe rozwiązanie musi być dzącej i na stojąco. Zdrowo, nowocześnie, ale za
55