Page 12 - MEB10
P. 12

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

Zdarzają się też zmiany i  pomysły niełatwe do    dzi przecież o to, aby ją przygotować i schować     chciałyby tego obie strony, ale również zaosz-
wdrożenia. Efektem prac nad strategią EB mogą     do szuflady, ale aby stała się ona przyczynkiem     czędzić (często niemałe) środki finansowe.
być rekomendacje dotyczące głębokich zmian        do zmian na lepsze.
strukturalnych, polityk i  procedur firmowych,                                                        Jeśli na którekolwiek z  powyższych pytań od-
a  nawet sposobu funkcjonowania wybranych         Czy twoja organizacja jest gotowa na                powiedzieliście przecząco, zastanówcie się dwa
obszarów. Z  doświadczenia wiem, że z  różnych    współpracę z  zewnętrznymi konsul-                  razy, czy strategia EB (i każda inna również) to
powodów (czasami jest to „nie, bo nie”, cza-      tantami?                                            na pewno to, czego w  danej chwili potrzebuje-
sami „tyle lat to tak funkcjonowało, więc tego    Poprzednie pytania są uniwersalne i powinna na      cie. Może lepiej sobie szczerze powiedzieć, że po-
nie ruszajmy”, a czasami „nie, bo poświęciliśmy   nie odpowiedzieć sobie każda organizacja rozwa-     trzebujecie konkretnego rozwiązania lub narzę-
już na dany projekt zbyt dużo środków”) takie     żająca opracowanie strategii EB. Zanim zdecy-       dzia (np. kampanii promocyjnej), które zrealizują
propozycje są nie do zrealizowania. Jeśli czuje-  dujecie się na zewnętrzne wsparcie, musicie też     określone cele i odpowiedzą na bieżące potrzeby,
my (a  przeważnie tak jest), że opracowywana      mieć pewność, że firma jest gotowa na współ-        a nie pracy nad całościową strategią? Stare po-
strategia nie ma szans na implementację, warto    pracę z partnerem.                                  rzekadło mówi „nic na siłę”, dlatego jeśli czuje-
wrócić do pytania o sens pracy nad nią. Nie cho-                                                      my, że nie jesteśmy gotowi na całą strategię, od-
                                                  Współpraca z  zewnętrznymi konsultantami            puśćmy. W takim przypadku lepiej się skupić na
                                                  może być trudna przynajmniej z  dwóch powo-         poprawianiu poszczególnych obszarów z osobna,
                                                  dów. Po pierwsze, w wielu organizacjach istnieje    niż rzucać się z motyką na słońce.
                                                  lęk przed ujawnianiem informacji wewnętrznych,
                                                  strategii biznesowych czy innych dokumentów,        Adrian Juchimiuk
                                                  mimo podpisania umów o  zachowaniu poufno-
                                                  ści. Po drugie, nie w  każdej organizacji panuje    Employer Branding Director & Partner, MJCC
                                                  kultura współpracy z  zewnętrznymi dostawca-
                                                  mi. Najczęściej wynika to z  przekonania, że fir-   Ekspert w  obszarze employer brandingu i  marketingu
                                                  ma może zaspokoić wszystkie potrzeby zaso-          rekrutacyjnego. Odpowiada m.in. za planowanie i pro-
                                                  bami wewnętrznymi, bez konieczności sięgania        wadzenie kampanii rekrutacyjnych oraz organizację
                                                  po posiłki z  zewnątrz. W  takiej sytuacji trudno   wydarzeń rekrutacyjnych dla klientów agencji. Praco-
                                                  o  partnerską współpracę z  kimkolwiek, a  tym      wał dla takich firm, jak Danone, Grupa Citi, Hochland,
                                                  bardziej z konsultantem, którego zadaniem jest      Jerónimo Martins, Kraft Foods, Saint-Gobain czy UBS.
                                                  m.in. wyznaczenie kierunków działania i zapro-      Autor licznych publikacji na temat budowania wizerun-
                                                  ponowanie zmian. Jeśli czujecie, że taka właśnie    ku pracodawcy oraz współautor bloga poświęconego
                                                  jest wasza organizacja, to dużo lepszym roz-        tej tematyce. Trener Akademii Employer Brandingu.
                                                  wiązaniem będzie samodzielne przygotowanie
                                                  strategii. Pozwoli to nie tylko uniknąć frustracji
                                                  z  powodu projektu, który toczy się inaczej, niż

                                                                    12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17