Page 12 - MEB10
P. 12
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Zdarzają się też zmiany i pomysły niełatwe do dzi przecież o to, aby ją przygotować i schować chciałyby tego obie strony, ale również zaosz-
wdrożenia. Efektem prac nad strategią EB mogą do szuflady, ale aby stała się ona przyczynkiem czędzić (często niemałe) środki finansowe.
być rekomendacje dotyczące głębokich zmian do zmian na lepsze.
strukturalnych, polityk i procedur firmowych, Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań od-
a nawet sposobu funkcjonowania wybranych Czy twoja organizacja jest gotowa na powiedzieliście przecząco, zastanówcie się dwa
obszarów. Z doświadczenia wiem, że z różnych współpracę z zewnętrznymi konsul- razy, czy strategia EB (i każda inna również) to
powodów (czasami jest to „nie, bo nie”, cza- tantami? na pewno to, czego w danej chwili potrzebuje-
sami „tyle lat to tak funkcjonowało, więc tego Poprzednie pytania są uniwersalne i powinna na cie. Może lepiej sobie szczerze powiedzieć, że po-
nie ruszajmy”, a czasami „nie, bo poświęciliśmy nie odpowiedzieć sobie każda organizacja rozwa- trzebujecie konkretnego rozwiązania lub narzę-
już na dany projekt zbyt dużo środków”) takie żająca opracowanie strategii EB. Zanim zdecy- dzia (np. kampanii promocyjnej), które zrealizują
propozycje są nie do zrealizowania. Jeśli czuje- dujecie się na zewnętrzne wsparcie, musicie też określone cele i odpowiedzą na bieżące potrzeby,
my (a przeważnie tak jest), że opracowywana mieć pewność, że firma jest gotowa na współ- a nie pracy nad całościową strategią? Stare po-
strategia nie ma szans na implementację, warto pracę z partnerem. rzekadło mówi „nic na siłę”, dlatego jeśli czuje-
wrócić do pytania o sens pracy nad nią. Nie cho- my, że nie jesteśmy gotowi na całą strategię, od-
Współpraca z zewnętrznymi konsultantami puśćmy. W takim przypadku lepiej się skupić na
może być trudna przynajmniej z dwóch powo- poprawianiu poszczególnych obszarów z osobna,
dów. Po pierwsze, w wielu organizacjach istnieje niż rzucać się z motyką na słońce.
lęk przed ujawnianiem informacji wewnętrznych,
strategii biznesowych czy innych dokumentów, Adrian Juchimiuk
mimo podpisania umów o zachowaniu poufno-
ści. Po drugie, nie w każdej organizacji panuje Employer Branding Director & Partner, MJCC
kultura współpracy z zewnętrznymi dostawca-
mi. Najczęściej wynika to z przekonania, że fir- Ekspert w obszarze employer brandingu i marketingu
ma może zaspokoić wszystkie potrzeby zaso- rekrutacyjnego. Odpowiada m.in. za planowanie i pro-
bami wewnętrznymi, bez konieczności sięgania wadzenie kampanii rekrutacyjnych oraz organizację
po posiłki z zewnątrz. W takiej sytuacji trudno wydarzeń rekrutacyjnych dla klientów agencji. Praco-
o partnerską współpracę z kimkolwiek, a tym wał dla takich firm, jak Danone, Grupa Citi, Hochland,
bardziej z konsultantem, którego zadaniem jest Jerónimo Martins, Kraft Foods, Saint-Gobain czy UBS.
m.in. wyznaczenie kierunków działania i zapro- Autor licznych publikacji na temat budowania wizerun-
ponowanie zmian. Jeśli czujecie, że taka właśnie ku pracodawcy oraz współautor bloga poświęconego
jest wasza organizacja, to dużo lepszym roz- tej tematyce. Trener Akademii Employer Brandingu.
wiązaniem będzie samodzielne przygotowanie
strategii. Pozwoli to nie tylko uniknąć frustracji
z powodu projektu, który toczy się inaczej, niż
12