Page 14 - MEB10
P. 14

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

interakcji w  czasie rzeczywistym. Na Snapcha-  cownik i zachęci się tego drugiego do aplikowa-  po przełączeniu języka profilu na język angiel-
cie z  kolei korzystnie jest budować pozytywny  nia na dane stanowisko. Instagram i  Periscope   ski. Podobnie funkcjonuje Facebook, na któ-
i  godny zaufania wizerunek pracodawcy, dzie-   również – choć na różne sposoby – umożliwiają    rym można otrzymać dostęp do wartościowej
ląc się ze swoją grupą docelową kilkusekundo-   zbliżenie się do potencjalnych pracowników za    opcji o nazwie Audience Insights tylko w języ-
wymi migawkami z  codziennego życia firmy.      pomocą publikowania rozmaitych zdjęć stwo-       ku angielskim (US). Umożliwi nam to jeszcze
Dzięki temu już na samym wstępie zburzy się     rzonych podczas codziennej pracy lub wyjazdów    lepsze poznanie naszej grupy docelowej i  jej
dystans na linii pracodawca – potencjalny pra-  integracyjnych czy też za pośrednictwem relacji  zainteresowań, a  tym samym efektywniejsze
                                                na żywo z ważnych dla firmy wydarzeń w przy-     dopasowanie tworzonych postów i języka ko-
                                                padku Periscope. Opcji jest mnóstwo – należy     munikacji.
                                                postawić na tę właściwą.
                                                                                                 #3 Komunikacja
                                                #2 Znajomość narzędzi                            Zidentyfikowanie grupy docelowej oraz wybór
                                                Wybór odpowiedniego kanału w mediach spo-        najlepszych kanałów socialmediowych pod jej
                                                łecznościowych pod kątem grupy docelowej         kątem, jak również znajomość dostępnych na-
                                                to jednak nie wszystko. Niezwykle istotna jest   rzędzi nie są jeszcze gwarantem zbudowania
                                                znajomość dostępnych narzędzi, które pozwo-      silnej marki pracodawcy w  internecie. Ogrom-
                                                lą prowadzić jeszcze efektywniejszą komuni-      ne znaczenie mają bowiem język i  styl komu-
                                                kację i  osiągać wyznaczone cele marki pra-      nikacji z  potencjalnymi pracownikami. Należy
                                                codawcy. Dlatego należy nieustająco trzymać      się zastanowić, jakiego typu marką chce się być
                                                rękę na pulsie i monitorować wszelkie zmiany     w  oczach potencjalnych pracowników: marką
                                                oraz nowe funkcjonalności, które wprowadza-      edukatorem, która fokusuje się na dzieleniu się
                                                ją dane media społecznościowe. Przydatne         wiedzą z  potencjalnymi pracownikami, marką
                                                w  tej materii okażą się z  pewnością ich blogi  przyjacielem, która buduje bezpośrednie relacje
                                                firmowe oraz kanały na YouTube, które war-       oparte na zaufaniu, a  może jeszcze inną mar-
                                                to subskrybować. Dzięki pozyskanej wiedzy        ką...? Zatem zanim podejmie się jakiekolwiek
                                                możliwe będzie planowanie kolejnych działań      działania w mediach społecznościowych, warto
                                                w danym medium społecznościowym z wyko-          się przyjrzeć, w jaki sposób komunikują się tam
                                                rzystaniem jego nowych funkcji ze stosownym      z sobą aktywni użytkownicy oraz jakiego rodza-
                                                wyprzedzeniem. Cenną wskazówką jest korzy-       ju treści trafiają do nich najlepiej. W wyniku ta-
                                                stanie z  social mediów w  języku angielskim     kich obserwacji można się również dowiedzieć,
                                                (US), ponieważ z reguły umożliwia to szybszy     kto jest tzw. influencerem w danej społeczności,
                                                dostęp do nowych funkcjonalności. Ciekawym       i z nim również wejść w interakcję, zyskując tym
                                                przykładem na to jest LinkedIn, który umożli-    samym zasięg dla swojej marki i  zainteresowa-
                                                wia publikowanie artykułów na Pulse dopiero      nie jej ofertą.

                                                                 14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19