Page 14 - MEB10
P. 14
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
interakcji w czasie rzeczywistym. Na Snapcha- cownik i zachęci się tego drugiego do aplikowa- po przełączeniu języka profilu na język angiel-
cie z kolei korzystnie jest budować pozytywny nia na dane stanowisko. Instagram i Periscope ski. Podobnie funkcjonuje Facebook, na któ-
i godny zaufania wizerunek pracodawcy, dzie- również – choć na różne sposoby – umożliwiają rym można otrzymać dostęp do wartościowej
ląc się ze swoją grupą docelową kilkusekundo- zbliżenie się do potencjalnych pracowników za opcji o nazwie Audience Insights tylko w języ-
wymi migawkami z codziennego życia firmy. pomocą publikowania rozmaitych zdjęć stwo- ku angielskim (US). Umożliwi nam to jeszcze
Dzięki temu już na samym wstępie zburzy się rzonych podczas codziennej pracy lub wyjazdów lepsze poznanie naszej grupy docelowej i jej
dystans na linii pracodawca – potencjalny pra- integracyjnych czy też za pośrednictwem relacji zainteresowań, a tym samym efektywniejsze
na żywo z ważnych dla firmy wydarzeń w przy- dopasowanie tworzonych postów i języka ko-
padku Periscope. Opcji jest mnóstwo – należy munikacji.
postawić na tę właściwą.
#3 Komunikacja
#2 Znajomość narzędzi Zidentyfikowanie grupy docelowej oraz wybór
Wybór odpowiedniego kanału w mediach spo- najlepszych kanałów socialmediowych pod jej
łecznościowych pod kątem grupy docelowej kątem, jak również znajomość dostępnych na-
to jednak nie wszystko. Niezwykle istotna jest rzędzi nie są jeszcze gwarantem zbudowania
znajomość dostępnych narzędzi, które pozwo- silnej marki pracodawcy w internecie. Ogrom-
lą prowadzić jeszcze efektywniejszą komuni- ne znaczenie mają bowiem język i styl komu-
kację i osiągać wyznaczone cele marki pra- nikacji z potencjalnymi pracownikami. Należy
codawcy. Dlatego należy nieustająco trzymać się zastanowić, jakiego typu marką chce się być
rękę na pulsie i monitorować wszelkie zmiany w oczach potencjalnych pracowników: marką
oraz nowe funkcjonalności, które wprowadza- edukatorem, która fokusuje się na dzieleniu się
ją dane media społecznościowe. Przydatne wiedzą z potencjalnymi pracownikami, marką
w tej materii okażą się z pewnością ich blogi przyjacielem, która buduje bezpośrednie relacje
firmowe oraz kanały na YouTube, które war- oparte na zaufaniu, a może jeszcze inną mar-
to subskrybować. Dzięki pozyskanej wiedzy ką...? Zatem zanim podejmie się jakiekolwiek
możliwe będzie planowanie kolejnych działań działania w mediach społecznościowych, warto
w danym medium społecznościowym z wyko- się przyjrzeć, w jaki sposób komunikują się tam
rzystaniem jego nowych funkcji ze stosownym z sobą aktywni użytkownicy oraz jakiego rodza-
wyprzedzeniem. Cenną wskazówką jest korzy- ju treści trafiają do nich najlepiej. W wyniku ta-
stanie z social mediów w języku angielskim kich obserwacji można się również dowiedzieć,
(US), ponieważ z reguły umożliwia to szybszy kto jest tzw. influencerem w danej społeczności,
dostęp do nowych funkcjonalności. Ciekawym i z nim również wejść w interakcję, zyskując tym
przykładem na to jest LinkedIn, który umożli- samym zasięg dla swojej marki i zainteresowa-
wia publikowanie artykułów na Pulse dopiero nie jej ofertą.
14