Page 9 - MEB10
P. 9

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

                                                        mie. To tam umieszczamy informacje o akcjach,        działań. Szukamy również wskaźników odno-
                                                        w które można się zaangażować. Mamy też cy-          szących się do ich treści – czy niosły przekaz,
                                                        kliczne spotkania z menedżerami, podczas któ-        który zdefiniowaliśmy w naszej strategii. W ten
                                                        rych opowiadamy, gdzie pracownicy mogą się           sposób upewniamy się, że przyciągamy do firmy
                                                        udzielać. W naszej firmie rozumiemy, że najbar-      odpowiednich ludzi.
                                                        dziej wiarygodnym źródłem informacji o firmie
                                                        są jej pracownicy, i  zależy nam na tym, żeby        Zdradź na koniec, skąd ty osobiście czerpiesz
                                                        skorzystać z  ich pomocy w  budowaniu marki          inspiracje, dzięki którym tworzysz kolejne
                                                        pracodawcy.                                          działania EB.
                                                                                                             Inspirujące są konferencje i  spotkania branżowe,
                                                        Z których działań jesteś najbardziej dumna?          które są okazją do poznania osób z  branży i  wy-
                                                        Udział w  Katowice Business Run jest dla mnie        miany doświadczeń. Poza tym część wiedzy czerpię
                                                        szczególnym powodem do dumy, bo poza bu-             z nowych mediów, zwłaszcza z Facebooka, na któ-
                                                        dowaniem marki pracodawcy mamy szansę po-            rym jest masa informacji o nowych trendach, cie-
                                                        móc osobom z  niepełnosprawnościami. Razem           kawych wydarzeniach czy konkursach. To wszystko
                                                        z  Fundacją Jaśka Meli „Poza Horyzonty” współ-       warto wykorzystywać i adaptować po to, żeby le-
                                                        organizujemy to wydarzenie, co wymaga od nas         piej docierać do kandydatów.
                                                        dużego nakładu pracy, ale jednocześnie przynosi
                                                        sporo satysfakcji.

Fanpage na Facebooku pokazuje, jak pracownicy wspólnie  Jak mierzycie skuteczność waszych działań?           Magdalena Dorożyńska
spędzają czas, również poza biurem.                     Przede wszystkim mamy świadomość, że budo-
                                                        wanie marki pracodawcy jest działaniem długo-        Employer Branding Lead, Capgemini
                                                        falowym, więc nie zawsze oczekujemy zwrotu
                                                        „tu i teraz”. Ale oczywiście sprawdzamy skutecz-     W Capgemini pracuje od ponad czterech lat. Jest absol-
                                                        ność swoich działań. Pierwszym wykorzysty-           wentką Akademii Górniczo-Hutniczej na kierunku socjolo-
                                                        wanym przez nas wskaźnikiem jest to, ile osób        gia. Obecnie odpowiada za działania employer brandingo-
                                                        wysyła do nas CV, ile z nich jest włączanych do      we dla oddziałów Capgemini Business Process Outsouricing
                                                        procesu rekrutacji i ile udaje się zatrudnić. Zwra-  i Infrastruture Services w Krakowie, Katowicach i Opolu.
                                                        camy też uwagę na to, czy rzeczywista grupa
                                                        docelowa była spójna z tym, co sobie wcześniej
                                                        określiliśmy. Podczas wydarzeń wewnętrznych i
                                                        zewnętrznych przeprowadzamy także ankiety,
                                                        w  których pytamy o opinię na temat naszych

                                                        9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14