Page 8 - MEB10
P. 8

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

Kampania „Poczuj miętę do Capgemini” rozpoczęła się od działań wewnętrznych.

Tego typu działania prowadzicie z kilku loka-     wizerunek. Oznacza to jednak także korzyści       tycznie wszyscy pracownicy firmy, ponieważ
lizacji (Kraków, Katowice, Wrocław, Opole,        dla nas. Raz w  miesiącu mamy np. konferencję     bez zaangażowania osób z biznesu nasze dzia-
Warszawa) – jak zapewniacie ich spójność?         z  globalnymi EB-owcami i  wymieniamy się in-     łania nie byłyby możliwe. Wsparcie biznesu jest
Przede wszystkim mamy wspólną strategię ko-       formacjami o tym, jak wyglądają działania dla     dla nas istotne, dlatego że ludzie zatrudnieni
munikacji i  employer brandingu dla całej firmy.  poszczególnych lokalizacji. Nie mamy natomiast    przy projektach znają rynek, wiedzą dokładnie,
Opracowywane plany marketingowe poszczegól-       globalnej strategii, tylko wypracowaliśmy ją so-  kogo szukamy, i  pomagają nam sprecyzować
nych działów są z nią zgodne, a ponieważ diabeł   bie lokalnie i jest ona dostosowana do polskich   grupy docelowe komunikacji. Obecność pra-
tkwi w szczegółach, jesteśmy w stałych kontak-    realiów. Nie ma też przeciwwskazań do przepro-    cowników poszczególnych działów jest kluczo-
tach operacyjnych w ramach zespołu EB i PR.       wadzania oryginalnych kampanii, jak np. ostat-    wa zwłaszcza na targach pracy, gdzie ich wie-
                                                  nia „Poczuj miętę do Capgemini”.                  dza i  doświadczenie są najcenniejsze podczas
Na to wszystko wpływ ma także to, co jest                                                           rozmów ze studentami.
wypracowywane w organizacji globalnie. Jak        Działacie na dużą skalę. Ile osób jest zaanga-
bardzo was to ogranicza?                          żowanych? Czy jest to tylko dział HR?             Jak promujecie działania employer brandin-
Są pewne wytyczne, których należy przestrze-      Działamy w  obrębie struktur HR, ale jesteśmy     gowe wśród pracowników?
gać, ponieważ zatrudniając ponad 180 tysięcy      oddzielnym działem, który zajmuje się wyłącz-     W Capgemini funkcjonuje tzw. EB Community,
osób na całym świecie, musimy mieć spójny         nie employer brandingiem. Wspierają nas prak-     które działa na naszej wewnętrznej platfor-

                                                                              8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13