Page 15 - MEB10
P. 15
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
#4 Monitoring a tym samym na podjęcie działań w czasie rzeczy- Tak dobrnęliśmy do końca pięciu najważniej-
Systematyczne, przemyślane i spójne z celami or- wistym i niedopuszczenie do ich eskalacji. szych wyzwań employer brandingu związanych
ganizacji prowadzenie działań z zakresu employer z mediami społecznościowymi. Z pewnością
brandingu w wybranych kanałach społecznościo- #5 Social media policy w kolejnych latach osoby odpowiedzialne za
wych może jednak nie być wystarczająco skutecz- W celu uchronienia się przed powstaniem kryzy- budowanie wizerunku marki pracodawcy staną
ne, jeżeli o danej organizacji pisze się niepochlebnie sów wizerunkowych marki w mediach społeczno- przed następnymi, nie mniej trudnymi wyzwa-
w internecie. Bazując tylko i wyłącznie na wyszu- ściowych, będących wynikiem działań obecnych niami, z którymi będzie się trzeba zmierzyć. Klu-
kiwarce Google, nie sposób dotrzeć do wszystkich pracowników, warto stworzyć w firmie dokument czem do sukcesu jest nieustanne monitorowanie
dyskusji na temat marki. Na rynku jest jednak do- zwany social media policy. Służy on nakreśleniu, otoczenia organizacji i najnowszych trendów,
stępnych wiele narzędzi, które umożliwią nam mo- jakie treści związane z marką mogą umieszczać jak również systematyczne testowanie pojawia-
nitorowanie opinii o firmie na podstawie wybranych pracownicy danej firmy, a jakie treści są niepo- jących się funkcjonalności i usprawnień w wybra-
słów kluczowych, jak na przykład Brand24 czy żądane. Historia zna przypadki w których pra- nych mediach społecznościowych. Dzięki temu
Sentione. Dzięki nim można dotrzeć do wszelkich cownicy renomowanych korporacji umieszczali marka nie tylko będzie trzymała rękę na pulsie,
dyskusji na temat marki w czasie rzeczywistym, jak w internecie ośmieszające ją filmiki nagrywane ale również dotrze ze swą komunikacją do po-
również zweryfikować opinie, które zostały o niej w siedzibie firmy czy też zdradzali w mediach tencjalnych pracowników w sposób możliwie jak
zamieszczone w internecie nawet kilka czy kilka- społecznościowych sekrety organizacji zwią- najefektywniejszy, pozyskując tym samym no-
naście miesięcy temu. Wiedza pozyskana na bazie zane na przykład z jej głównymi klientami. Nie wych kandydatów do pracy, a docelowo warto-
monitoringu internetu umożliwia ponadto poznanie tylko temu służy jednak social media policy. Do- ściowych pracowników.
prawdziwych opinii na temat danej marki obecnych kument ten pozwala również nakreślić pracow-
lub byłych pracowników, co z kolei może się prze- nikom, jakimi opiniami, np. w kwestiach religij- Dagmara Pakulska
łożyć na stworzenie jeszcze lepiej dopasowanych nych, nie powinni się dzielić w social mediach,
pakietów społecznościowych, wdrożenie działań jeśli mają na swoich profilach oznaczone miejsce Marketing, e-City Vision
z zakresu work-life-balance czy też corporate well- pracy. Pozwala to uniknąć oskarżeń danej mar-
ness w zależności od potrzeb danej grupy doce- ki o rasizm czy działanie na korzyść danej opcji Marketer, szkoleniowiec i HR-owiec z kilkuletnim doświad-
lowej. Monitoring pozwala ponadto na wykrycie politycznej na podstawie wybranych wpisów jej czeniem. Zajmuje się tworzeniem strategii dla marek, jak
ewentualnych kryzysów w chwili ich powstania, pracowników w internecie. również prowadzeniem ich komunikacji w mediach spo-
łecznościowych. Wśród klientów ma głównie marki z sek-
tora MŚP, ale również marki ogólnopolskie, m.in. Gruby
Benek Pizza. Jest autorką wielu prezentacji i artykułów na
rozmaitych blogach i portalach tematycznych. Jej misją jest
nawracanie na Twittera marek polskich, które wciąż nie
dostrzegają ogromnego potencjału drzemiącego w tym
medium społecznościowym. Od 2015 wykładowca na stu-
diach podyplomowych AGH.
15