Page 15 - MEB10
P. 15

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

#4 Monitoring                                           a tym samym na podjęcie działań w czasie rzeczy-   Tak dobrnęliśmy do końca pięciu najważniej-
Systematyczne, przemyślane i  spójne z  celami or-      wistym i niedopuszczenie do ich eskalacji.         szych wyzwań employer brandingu związanych
ganizacji prowadzenie działań z zakresu employer                                                           z  mediami społecznościowymi. Z  pewnością
brandingu w  wybranych kanałach społecznościo-          #5 Social media policy                             w  kolejnych latach osoby odpowiedzialne za
wych może jednak nie być wystarczająco skutecz-         W celu uchronienia się przed powstaniem kryzy-     budowanie wizerunku marki pracodawcy staną
ne, jeżeli o danej organizacji pisze się niepochlebnie  sów wizerunkowych marki w mediach społeczno-       przed następnymi, nie mniej trudnymi wyzwa-
w internecie. Bazując tylko i wyłącznie na wyszu-       ściowych, będących wynikiem działań obecnych       niami, z którymi będzie się trzeba zmierzyć. Klu-
kiwarce Google, nie sposób dotrzeć do wszystkich        pracowników, warto stworzyć w firmie dokument      czem do sukcesu jest nieustanne monitorowanie
dyskusji na temat marki. Na rynku jest jednak do-       zwany social media policy. Służy on nakreśleniu,   otoczenia organizacji i  najnowszych trendów,
stępnych wiele narzędzi, które umożliwią nam mo-        jakie treści związane z marką mogą umieszczać      jak również systematyczne testowanie pojawia-
nitorowanie opinii o firmie na podstawie wybranych      pracownicy danej firmy, a jakie treści są niepo-   jących się funkcjonalności i usprawnień w wybra-
słów kluczowych, jak na przykład Brand24 czy            żądane. Historia zna przypadki w  których pra-     nych mediach społecznościowych. Dzięki temu
Sentione. Dzięki nim można dotrzeć do wszelkich         cownicy renomowanych korporacji umieszczali        marka nie tylko będzie trzymała rękę na pulsie,
dyskusji na temat marki w czasie rzeczywistym, jak      w  internecie ośmieszające ją filmiki nagrywane    ale również dotrze ze swą komunikacją do po-
również zweryfikować opinie, które zostały o  niej      w  siedzibie firmy czy też zdradzali w  mediach    tencjalnych pracowników w sposób możliwie jak
zamieszczone w  internecie nawet kilka czy kilka-       społecznościowych sekrety organizacji zwią-        najefektywniejszy, pozyskując tym samym no-
naście miesięcy temu. Wiedza pozyskana na bazie         zane na przykład z  jej głównymi klientami. Nie    wych kandydatów do pracy, a docelowo warto-
monitoringu internetu umożliwia ponadto poznanie        tylko temu służy jednak social media policy. Do-   ściowych pracowników.
prawdziwych opinii na temat danej marki obecnych        kument ten pozwala również nakreślić pracow-
lub byłych pracowników, co z kolei może się prze-       nikom, jakimi opiniami, np. w  kwestiach religij-  Dagmara Pakulska
łożyć na stworzenie jeszcze lepiej dopasowanych         nych, nie powinni się dzielić w  social mediach,
pakietów społecznościowych, wdrożenie działań           jeśli mają na swoich profilach oznaczone miejsce   Marketing, e-City Vision
z zakresu work-life-balance czy też corporate well-     pracy. Pozwala to uniknąć oskarżeń danej mar-
ness w  zależności od potrzeb danej grupy doce-         ki o rasizm czy działanie na korzyść danej opcji   Marketer, szkoleniowiec i HR-owiec z kilkuletnim doświad-
lowej. Monitoring pozwala ponadto na wykrycie           politycznej na podstawie wybranych wpisów jej      czeniem. Zajmuje się tworzeniem strategii dla marek, jak
ewentualnych kryzysów w  chwili ich powstania,          pracowników w internecie.                          również prowadzeniem ich komunikacji w  mediach spo-
                                                                                                           łecznościowych. Wśród klientów ma głównie marki z sek-
                                                                                                           tora MŚP, ale również marki ogólnopolskie, m.in. Gruby
                                                                                                           Benek Pizza. Jest autorką wielu prezentacji i artykułów na
                                                                                                           rozmaitych blogach i portalach tematycznych. Jej misją jest
                                                                                                           nawracanie na Twittera marek polskich, które wciąż nie
                                                                                                           dostrzegają ogromnego potencjału drzemiącego w  tym
                                                                                                           medium społecznościowym. Od 2015 wykładowca na stu-
                                                                                                           diach podyplomowych AGH.

                                                        15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20