Page 13 - MEB10
P. 13
Employer
branding
w świecie
social mediów
Ze statystyk zebranych przez We Are Social wynika, że w Polsce aż 13 milionów użytkowników internetu korzysta z mediów
społecznościowych. Liczba ta wzrosła o ponad milion w porównaniu z rokiem poprzednim i nic nie zapowiada, by miała ulec
zmniejszeniu w latach kolejnych. Co więcej, badania pokazują, że zdecydowana większość studentów i absolwentów poszukuje
informacji o pracodawcach online, głównie na Facebooku, LinkedIn oraz GoldenLine. Oznacza to, że osoby odpowiedzialne za bu-
dowanie marki pracodawcy nie powinny lekceważyć potencjału social mediów i muszą być gotowe na wyzwania z nimi związane.
Oto pięć najważniejszych z nich.
#1 Wybór kanału nościowych, takich jak Twitter, Instagram, Periscope, Biorąc pod uwagę to, że na Twitterze aktywni są
Prowadzenie działań związanych z budowaniem a nawet Snapchat. Nie należy jednak tworzyć na szczególnie dziennikarze i przedstawiciele sze-
marki pracodawcy na Facebooku, GoldenLine, nich firmowych profili na ślepo. Kluczowa jest zna- roko pojętej branży kreatywnej oraz IT, warto
YouTube czy LinkedIn wydaje się już dość oczywi- jomość grupy docelowej, do której pragnie się tra- spojrzeć na ten mikroblog przychylnym okiem,
ste. Mało kto jednak wie, że potencjalnych kandy- fić ze swoim komunikatem, oraz wiedza na temat gdy pragnie się pozyskać pracowników o ta-
datów można zainteresować marką pracodawcy mediów społecznościowych, z których korzysta kich specjalizacjach, oraz prowadzić tam sys-
także za pośrednictwem innych mediów społecz- ona najchętniej. tematyczne działania oparte na nawiązywaniu
13