Page 13 - MEB10
P. 13

Employer
branding

w świecie
social mediów

Ze statystyk zebranych przez We Are Social wynika, że w  Polsce aż 13 milionów użytkowników internetu korzysta z  mediów
społecznościowych. Liczba ta wzrosła o ponad milion w porównaniu z rokiem poprzednim i nic nie zapowiada, by miała ulec
zmniejszeniu w latach kolejnych. Co więcej, badania pokazują, że zdecydowana większość studentów i absolwentów poszukuje
informacji o pracodawcach online, głównie na Facebooku, LinkedIn oraz GoldenLine. Oznacza to, że osoby odpowiedzialne za bu-
dowanie marki pracodawcy nie powinny lekceważyć potencjału social mediów i muszą być gotowe na wyzwania z nimi związane.
Oto pięć najważniejszych z nich.

#1 Wybór kanału                                    nościowych, takich jak Twitter, Instagram, Periscope,  Biorąc pod uwagę to, że na Twitterze aktywni są
Prowadzenie działań związanych z  budowaniem       a nawet Snapchat. Nie należy jednak tworzyć na         szczególnie dziennikarze i  przedstawiciele sze-
marki pracodawcy na Facebooku, GoldenLine,         nich firmowych profili na ślepo. Kluczowa jest zna-    roko pojętej branży kreatywnej oraz IT, warto
YouTube czy LinkedIn wydaje się już dość oczywi-   jomość grupy docelowej, do której pragnie się tra-     spojrzeć na ten mikroblog przychylnym okiem,
ste. Mało kto jednak wie, że potencjalnych kandy-  fić ze swoim komunikatem, oraz wiedza na temat         gdy pragnie się pozyskać pracowników o  ta-
datów można zainteresować marką pracodawcy         mediów społecznościowych, z  których korzysta          kich specjalizacjach, oraz prowadzić tam sys-
także za pośrednictwem innych mediów społecz-      ona najchętniej.                                       tematyczne działania oparte na nawiązywaniu

                                                   13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18