Page 20 - MEB10
P. 20

Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…

Mów o nim głośno
Po ustaleniu zasad czas na przedstawienie projek-
tu pracownikom. Przydatne będzie hasło promo-
cyjne oraz materiały graficzne, które – zamiesz-
czone w  firmowym intranecie czy rozwieszone
w biurze w pomieszczeniach wspólnych – zwrócą
uwagę pracowników i  zachęcą ich do poznania
szczegółów programu.

O czym pracownicy muszą dowiedzieć się już na
początku? Przede wszystkim w  jakim celu pro-
gram referencyjny powstał, na jakich zasadach
funkcjonuje i dlaczego warto się w niego zaanga-
żować. Oddzielną kwestią jest informowanie pra-
cowników o tym, kogo szukamy; zarówno o profilu
kandydata, jak i konkretnych rekrutacjach prowa-
dzonych w danym momencie. Bez przekazywania
pracownikom takich informacji żaden program,
nawet z  najatrakcyjniejszymi nagrodami, nie ma
szans powodzenia.

Przydatne są także materiały dotyczące organi-       padku programisty JAVA – kandydat zna ten język        powinien być nawiązany z  każdym kandydatem,
zacji, które pracownicy mogą przesłać znajomym       i ma określone doświadczenie) oraz pasuje do kul-      to oczywista oczywistość. W  sytuacji idealnej
– nie tylko treść ogłoszenia, ale także najważniej-  tury organizacyjnej, ale to rekruter oraz menedżer     kontakt z kandydatem powinien nastąpić w ciągu
sze informacje o  pracodawcy, przebiegu procesu      zatrudniający w  ostatecznym rozrachunku odpo-         24–48 godzin. Po każdym etapie procesu rekru-
rekrutacyjnego w  przypadku osoby rekomendo-         wiadają za to, które osoby są zatrudniane w firmie.    tacyjnego należy też przekazywać kandydatowi
wanej przez pracownika itp.                                                                                 wiadomość dotyczącą jego statusu. Dodatkowym
                                                     Bądź w kontakcie!                                      plusem będzie udzielenie mu pełnej informacji
Wyzwaniem w  komunikacji z  pracownikami bywa        Pracownik, który poleca swojego znajomego,             zwrotnej, szczególnie w  przypadku, kiedy firma
przekonanie ich, że brak doświadczenia w obszarze    z jednej strony ręczy za niego, ale z drugiej za fir-  nie zdecyduje się na współpracę. Szczególne po-
rekrutacji nie przeszkadza im polecać odpowiednich   mę, do której zaprasza. Dlatego tak ważne jest,        traktowanie kandydata z  polecenia pomoże pra-
kandydatów do pracy w firmie. Warto im uświado-      żeby od samego początku pracodawca pokazał             cownikowi, który go zarekomendował, a  innych,
mić, że zadaniem pracowników jest polecenie oso-     się z dobrej strony. To, że kontakt ze strony firmy    którzy jeszcze się zastanawiają, czy warto wziąć
by, która spełnia wymagania formalne (np. w przy-

                                                                 20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25