Page 20 - MEB10
P. 20
Wiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
Mów o nim głośno
Po ustaleniu zasad czas na przedstawienie projek-
tu pracownikom. Przydatne będzie hasło promo-
cyjne oraz materiały graficzne, które – zamiesz-
czone w firmowym intranecie czy rozwieszone
w biurze w pomieszczeniach wspólnych – zwrócą
uwagę pracowników i zachęcą ich do poznania
szczegółów programu.
O czym pracownicy muszą dowiedzieć się już na
początku? Przede wszystkim w jakim celu pro-
gram referencyjny powstał, na jakich zasadach
funkcjonuje i dlaczego warto się w niego zaanga-
żować. Oddzielną kwestią jest informowanie pra-
cowników o tym, kogo szukamy; zarówno o profilu
kandydata, jak i konkretnych rekrutacjach prowa-
dzonych w danym momencie. Bez przekazywania
pracownikom takich informacji żaden program,
nawet z najatrakcyjniejszymi nagrodami, nie ma
szans powodzenia.
Przydatne są także materiały dotyczące organi- padku programisty JAVA – kandydat zna ten język powinien być nawiązany z każdym kandydatem,
zacji, które pracownicy mogą przesłać znajomym i ma określone doświadczenie) oraz pasuje do kul- to oczywista oczywistość. W sytuacji idealnej
– nie tylko treść ogłoszenia, ale także najważniej- tury organizacyjnej, ale to rekruter oraz menedżer kontakt z kandydatem powinien nastąpić w ciągu
sze informacje o pracodawcy, przebiegu procesu zatrudniający w ostatecznym rozrachunku odpo- 24–48 godzin. Po każdym etapie procesu rekru-
rekrutacyjnego w przypadku osoby rekomendo- wiadają za to, które osoby są zatrudniane w firmie. tacyjnego należy też przekazywać kandydatowi
wanej przez pracownika itp. wiadomość dotyczącą jego statusu. Dodatkowym
Bądź w kontakcie! plusem będzie udzielenie mu pełnej informacji
Wyzwaniem w komunikacji z pracownikami bywa Pracownik, który poleca swojego znajomego, zwrotnej, szczególnie w przypadku, kiedy firma
przekonanie ich, że brak doświadczenia w obszarze z jednej strony ręczy za niego, ale z drugiej za fir- nie zdecyduje się na współpracę. Szczególne po-
rekrutacji nie przeszkadza im polecać odpowiednich mę, do której zaprasza. Dlatego tak ważne jest, traktowanie kandydata z polecenia pomoże pra-
kandydatów do pracy w firmie. Warto im uświado- żeby od samego początku pracodawca pokazał cownikowi, który go zarekomendował, a innych,
mić, że zadaniem pracowników jest polecenie oso- się z dobrej strony. To, że kontakt ze strony firmy którzy jeszcze się zastanawiają, czy warto wziąć
by, która spełnia wymagania formalne (np. w przy-
20