Page 22 - MEB10
P. 22
Daj sięWiadomości ► EB WEDŁUG… ► PORADNIK ► CASE STUDIES ► z WIZYTĄ U…
zobaczyć
– włącz Instagram do swoich działań
employer brandingowych
Komunikaty marketingowe coraz częściej są skierowane głównie do ludzi młodych. Trudno się temu dziwić. W ostatnich latach rynek
konsumencki zdominowało pokolenie urodzone w latach 90. XX wieku i w pierwszej dekadzie obecnego stulecia – tzw. millenialsi.
Nie inaczej dzieje się też na rynku pracy. Nastąpił moment, w którym wszyscy musimy nauczyć się dostosowywać nasze treści do
nowych odbiorców i wykorzystywać ich narzędzia. Jednym z nich jest Instagram, który – jak pokazują przykłady – z powodzeniem
można zastosować do działań employer brandingowych.
Liczby 13 mln Polaków ma profil w social mediach. Z tego Podstawy Instagrama
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez 9,2 mln użytkowników korzysta z nich mobilnie na Instagram to serwis społecznościowy służą-
TNS Polska na potrzeby raportu „Polska jest Mobi” co dzień, spędzając w internecie średnio niemal cy do dzielenia się zdjęciami i krótkimi filmami
w maju 2015 smartfonizacja, czyli świadome ko- dwie godziny dziennie. Ta popularność daje pole trwającymi nie dłużej niż 15 sekund. Działa na
rzystanie z urządzeń mobilnych (smartfonów do popisu nie tylko działom marketingowym, ale bazie aplikacji mobilnej. Za pomocą przeglądarki
i tabletów), w Polsce wynosiła 58%. W grupie również HR-owym, których obecność w sieci i ser- użytkownik może jedynie skomentować i polu-
wiekowej 20–29 lat smartfona posiadało 88% ba- wisach społecznościowych jest coraz bardziej wi- bić zdjęcie lub skorzystać z wyszukiwarki.
danych, a w grupie 15–19 – aż 91%. doczna.
22